مقایسه سینک ظرف‌شویی

جامع‌ترین مقایسه سینک‌ها که پیش از خرید باید بدانید!

اگر به سری به بازار بزنید، با انواع مختلف سینک‌ها روبه‌رو می‌شوید که کار انتخاب را برای شما سخت می‌کنند. به‌طورکلی سؤال اصلی که در ذهن خیلی‌ها دررابطه‌با سینک‌های ظرف‌شویی وجود دارد، این است که کدام یک را باید انتخاب کرد؟ در ادامه این مطلب دقیقاً می‌خواهیم به همین سؤال بپردازیم و با ارائه نکاتی به شما کمک کنیم، بتوانید مقایسه سینک ظرف‌شویی گرانیتی و استیل را به‌درستی انجام دهید.

اهمیت تحقیق قبل از خرید سینک

قبل از این‌که بخواهید سینک بخرید، حتماً باید به‌اندازه کافی درباره آن تحقیق کنید. چون سینک وسیله‌ای است که به‌صورت روزانه از آن زیاد استفاده می‌کنید. در نتیجه مهم است که دوام و استحکام بالا داشته باشد. همچنین کیفیت ساخت آن به گونه‌ای باشد که تا چند سال بتوانید از آن استفاده کنید. سینک گرانیتی و استیل دو نوع سینک هستند که در ادامه می‌خواهیم آن‌ها را از جوانب مختلف برای شما بررسی کنیم.

با سینک گرانیتی بیشتر آشنا شوید

سینک‌های گرانیتی یکی از انواع سینک‌هایی هستند که طرف‌داران خودشان را دارند. به‌غیراز گرانیت، از جنس‌های مختلف دیگری هم برای ساخت سینک استفاده می‌شود؛ اما سینک‌های ظرف‌شویی که از گرانیت ساخته شده‌اند، مدرن‌تر هستند که بیشتر در آشپزخانه‌های امروزی دیده می‌شود. برای ساخت این مدل سینک، از مواد پلیمری و همچنین سنگ گرانیت استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که برای ساخت این مدل سینک‌ها، از رزین‌های اکریلیک هم استفاده می‌شود. سینک‌هایی که از گرانیت هستند، ظاهر شیک‌تری دارند. همچنین نسبت به سایر سینک‌ها، بهداشتی‌تر هستند. به این دلیل که خاصیت آنتی‌باکتریال دارند. در نتیجه قارچ‌ها و کپک‌ها نمی‌توانند در این‌گونه سینک‌ها رشد کنند.

مقایسه سینک ظرف‌شویی

بررسی معایب سینک‎های گرانیتی

معایب سینک‌های گرانیتی

در ادامه مطلب مقایسه سینک ظرف‌شویی باید گفت که این سینک‌ها، بدون عیب نیستند و معایبی هم دارند. یکی از معایب این سینک‌ها، این است که وزن بالایی دارند. البته این اتفاق طبیعی است. در نتیجه کاری که شما باید انجام دهید، این است که از یک نصاب متخصص که در کار خود حرفه‌ای است، کمک بگیرید. نصابی که حرفه‌ای باشد، جاگذاری سینک را می‌تواند بهتر انجام دهد.

لازم به ذکر است که به دلیل همین ویژگی‌هایی که سینک‌های گرانیتی دارند، هزینه بیشتری باید برای نصب آن‌ها پرداخت کنید. یکی دیگر از معایبی که سینک‌های گرانیتی دارند، این است که باید در هنگام استفاده از آن‌ها، مراقبت داشته باشید. به این دلیل که اگر ظرف شما درون سینک از دستتان بیفتد، ممکن است که هیچ اتفاقی برای سینک رخ ندهد؛ اما ظرف شما دچار شکستگی شود. ناگفته نماند که این موضوع درباره سینک‌های استیل هم صدق می‌کند.

مقاومت سینک‌های استیل و گرانیت

یکی از موارد مهمی که می‌توان در مقایسه سینک ظرف‌شویی گرانیتی و استیل از آن‌ها نام برد، مقاومت سینک‌ها است. میزان مقاومت سینک‌ها، معیار بسیار مهمی در هنگام خرید بوده و باید سینکی که می‌خرید، از مقاومت خوبی برخوردار باشد. به این معنی که با ضربه دیدن به‌راحتی نشکند. اگر سینک شما استیل باشد، همچنین کیفیت و استحکام کافی ندارد، ممکن است با ضربه دیدن، سوراخ شود. از نظر میزان مقاومت، باید گفت که سینک‌های گرانیتی، معمولاً مقاومت بیشتری دارند.

مقایسه سینک ظرف‌شویی

میزان تحمل حرارت سینک‎ها به کیفیت ساخت و مواد به‌کاررفته بستگی دارد.

مقایسه تحمل حرارت سینک‌های گرانیتی و استیل

از دیگر معیارهایی که می‌توان در مقایسه انواع سینک ظرف‌شویی به آن اشاره کرد، میزان تحمل حرارت است. لازم به ذکر است که سینک‌های استیل، با قراردادن ظرف داغ، ذوب نمی‌شوند؛ اما ممکن است تیره شوند. از نظر میزان تحمل حرارت، باید گفت که سینک‌های گرانیتی، تحمل حرارت و گرمای بیشتری دارند. ناگفته نماند که میزان تحمل حرارت در سینک‌های گرانیتی، ۵۳۵ درجه فارنهایت است.

مقایسه مقاومت در برابر خط‌ و خش

یکی از معیارهایی که در مقایسه سینک‌های ظرف‌شویی بسیار مهم است، میزان مقاومت در برابر خط‌وخش است. یکی از ایراداتی که به سینک‌های استیلی وارد می‌شود، این است که در برابر اجسام تیز مقاومت کافی ندارند و زود روی آن‌ها خش می‎افتد. درحالی‌که زیبایی و ماندگاری طولانی سینک یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که حتماً باید به آن توجه شود. شما می‌توانید با جست‌وجو در رسانه‌های مختلف از این موارد اطلاع کامل حاصل کنید.

شرکت بازرگانی سیوند

میزان مقاومت در برابر خط‌وخش یکی از معیارهای مهم در انتخاب سینک است.

 

درباره سینک‌های گرانیتی باید گفت به دلیل تراکم بسیار بالایی که این سینک‌ها دارند، میزان مقاومت بسیار بالایی در برابر خط‌وخش دارند. دررابطه‌با مقایسه سینک ظرف‌شویی گرانیتی از نظر میزان مقاومت در برابر خط‌وخش، باید گفت که این سینک‌ها، لایه‌ای محافظ دارند که به‌راحتی روی آن خط‌وخش نمی‌افتد. لازم به ذکر است که این قابلیت، تنها در سینک‌های خارجی و بسیار باکیفیت دیده می‌شود که میزان بهداشت سینک را چندین برابر می‌کند.

ضد لک بودن سینک‌ها

ضد لک بودن، از دیگر موارد بسیار مهمی است که می‌توان درباره مقایسه انواع سینک ظرف‌شویی از آن نام برد. خانم‌های خانه‌دار، دوست ندارند که سینک آن‌ها لکه‌دار شود. در نتیجه در هنگام خرید این مورد را هم در لیست فاکتورهای خرید خود قرار دهید. وقتی که تعداد لک‌ها روی سینک افزایش یابد، زیبایی ظاهری آن را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. لازم به ذکر است که از این نظر، سینک‌های گرانیتی نسبت به استیلی، مزیت دارند.

شرکت بازرگانی سیوند

ضدلک بودن سینک موضوع بسیار مهمی است و باید به آن توجه کرد.

 

در سینک‌های گرانیتی، مشکل لکه وجود ندارد و به‌راحتی می‌توانید لکه‌ها را با استفاده از دستمال پاک کنید. به این دلیل که سطح بهداشتی بودن این سینک‌ها، بسیار بالا است. علت این امر را هم در بالا اشاره کردیم و گفتیم تراکم سینک‌های گرانیتی بسیار بالا است. در ادامه مقایسه سینک‌های ظرف‌شویی از نظر میزان لاکچری بودن، باید گفت که سینک‌های گرانیتی، از سینک‌های استیلی ظاهری شیک‌تر و لاکچری‌تر دارند.

سخن آخر

برای خرید سینک، باید دقت زیادی به خرج دهید. به این دلیل که شما باید سال‌ها از این سینک استفاده کنید؛ بنابراین مهم است که دوام و کیفیت کافی داشته باشد. در این مطلب به مهم‌ترین فاکتورهایی که یک سینک ظرف‌شویی داشته باشد اشاره کردیم. این فاکتورها را در قالب مقایسه سینک ظرف‌شویی گرانیتی و استیلی بررسی کردیم. به این دلیل که این دو مدل سینک نسبت به سایر مدل‌ها، فروش بیشتری دارند. همان‌طور هم که اشاره شد، سینک را از جنس‌های مختلفی می‌توان تولید کرد که به آن‌ها اشاره داشتیم.

لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس

کامل‎ترین لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس

دغدغه بسیاری از دخترخانم‌ها بعد از دوران عقد و نامزدی، تهیه لیست کامل لوازم برقی آشپزخانه عروس است. البته منظور از کامل بودن این است که لیست طولانی از وسایل غیرضروری را تهیه کنید، به‌طوری‌که خیلی از آن‌ها حتی سالی یک‌بار هم استفاده نداشته باشند. شلوغ بودن آشپزخانه، واقعاً دل‌چسب نیست و ظاهر قشنگی ندارد. بهتر است که وسایل ضروری و مهم آشپزخانه را در ابتدا تهیه کنید، سپس اگر جا داشتید، سایر اقلام را هم تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس آشنا کنیم.

لیست لوازم ضروری جهیزیه

ازآنجایی‌که وسایل ضروری، اهمیت و اولویت بیشتری دارند، لازم است که اول آن‌ها را معرفی کنیم. در ابتدا اجازه دهید به این نکته بسیار مهم اشاره داشته باشیم که اغلب این وسایل، لوازم برقی هستند. درنتیجه توصیه ما به شما این است که حتماً سعی کنید، آن‌ها را از مارک و برند معتبر تهیه کنید. حتی اگر قیمت بالاتری داشتند. این را به این دلیل می‌گوییم چون خرید یک وسیله برقی از برندی بی‌کیفیت و ناشناس، می‌تواند شما را مجبور به هزینه‌های بعدی کند. همچنین وسیله شما ممکن است خیلی زود خراب شود.

یخچال‌فریزر

یخچال‌فریزر یکی از لوازمی است که در لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است برای خرید یک یخچال‌فریزر خوب، سعی داشته باشید که به برند آن دقت کنید. چون وقتی برند معتبر باشد، خیالتان از بابت کیفیت راحت می‌شود. لازم به ذکر است که یخچال‎فریزر از مهم‌ترین لوازمی است که در لیست لوازم برقی آشپزخانه عروس قرار دارد و باید حداقل تا ۱۰ سال کار کند.

لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس

لوازم برقی ضروری جهیزیه عروس

 

برای خرید یخچال‌فریزر به‌اندازه آن دقت کنید که مناسب باشد. همچنین می‌توانید فریزر آن را در قسمت بالایی یا پایینی انتخاب کنید. ناگفته نماند که تنوع یخچال‌ها در بازار بسیار زیاد است. درنتیجه انتخاب ظاهر مناسب، بستگی به سلیقه شما دارد. اگر دوست دارید که یخچال شما، سایدبای‌ساید باشد، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. چون این‌گونه یخچال‌ها معمولاً امکانات بیشتری دارند؛ اما اگر بودجه محدودی داشتید، می‌توانید از یخچال فریزرهای معمولی استفاده کنید.

ماشین لباسشویی

یکی دیگر از لوازم مهمی که در لیست لوازم برقی آشپزخانه عروس قرار می‌گیرد، ماشین لباسشویی است. هنگامی‌که می‌خواهید ماشین لباسشویی خریداری کنید، دقت کنید که حتماً ماشین، اصل باشد. حرف‌هایی ازجمله سفارش اروپا و سفارش عربستان نباید شما را گول بزند.

این حرف‌ها فقط به خاطر بازارگرمی توسط فروشندگان گفته می‌شود. فرقی که بین ماشین لباسشویی اصل با ماشین لباسشویی تقلبی وجود دارد، این است که ماشین لباسشویی اصل، دیرتر خراب می‌شود. همچنین طول عمر بیشتری دارد و کیفیت کار آن بهتر است.

اجاق‌گاز

اجاق‌گاز یکی دیگر از لوازمی است که در لیست لوازم آشپزخانه جهیزیه عروس قرار دارد. برای خرید اجاق‌گاز مناسب، باید به خودتان توجه کنید. به این‌که آیا همیشه اهل پخت‌وپز هستید؟ آیا از فر استفاده زیادی دارید؟ یا این‌که کلاً از فر استفاده نمی‌کنید؟ دانستن پاسخ این سؤالات، کمک می‌کند تا اجاق‌گاز مناسب خودتان را تشخیص دهید.

برای این‌که بتوانید اجاق‌گاز مناسب خانه خود را بخرید، ابتدا به فضای آزادی که در آشپزخانه وجود دارد توجه کنید. سپس با توجه به نیاز، می‌توانید اجاق‌گاز ساده یا پیشرفته و فر دار را انتخاب کنید. فراموش نکنید که اجاق‌گازها، در دو نوع برقی و گازی تولید می‌شوند. درنتیجه اگر تمایل داشتید، می‌توانید نوع سوخت را هم به‌دلخواه انتخاب کنید.

ماشین ظرف‌شویی

ماشین ظرف‌شویی هم مانند لوازمی که در بالا معرفی کردیم، در لیست لوازم آشپزخانه جهیزیه عروس قرار می‌گیرد. ممکن است با خودتان فکر کنید که شاید این دستگاه چندان هم ضروری نباشد، اما وقتی شاغل باشید یا بچه‌دار شوید، وجود دستگاهی که ظرف‌های کثیف را تمیز و خشک به شما تحویل دهد، خیلی هم ضروری می‌شود. اگر می‌خواستید ماشین ظرف‌شویی بخرید، سعی کنید مارک خوب را انتخاب کنید.

لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس

خرید ماشین لباسشویی مناسب

 

همچنین از داشتن ضمانت و خدمات پس از فروش اطمینان حاصل نمایید. ماشین‌های ظرف‌شویی انواع مختلفی دارند که می‌توان به توکار، رومیزی و ایستاده اشاره کرد. انتخاب هر یک از این مدل‌ها به خودتان و فضایی که در آشپزخانه دارید بستگی دارد.

چای‎ساز

چای‎ساز هم یکی دیگر از لوازم برقی مهمی است که در لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس قرار می‌گیرد. چای‎سازها انواع مختلفی دارند. به‌عنوان نمونه می‌توان به چای‎ساز دم آور، بدون قوری و دارای استند اشاره کرد. برای خرید یک چای‎ساز خوب باید در ابتدا به جنس آن دقت کنید. اگر جنس وسیله‌ای که خریداری می‌کنید، خوب نباشد، روی چای لایه چربی قرار می‌گیرد که به خاطر جنس نامرغوب چای‎ساز است.

شرکت بازرگانی سیوند

خرید چای‏‎ساز با کیفیت

 

مورد دومی که باید در هنگام خرید مدنظر خود داشته باشید، ظرفیت و همچنین کارایی‌های چای‎ساز است. اگر می‌خواهید چای‏ساز معمولی داشته باشید، بهتر است که مدل ساده‌ای را انتخاب کنید. همچنین اگر دوست دارید دستگاه شما امکانات بیشتری داشته باشد، می‌توانید از چای‎سازهای پیشرفته استفاده کنید که امکانات مختلفی چون تایمر، تنظیم درجه حرارت و غیره دارند.

آب‌میوه‌گیری

آب‌میوه‌گیری هم یکی دیگر از لوازمی است که در لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس قرار می‌گیرد. برای خرید آب‌میوه‌گیری، سعی کنید که دهانه آن را بزرگ انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود نیازی به خرد کردن میوه‌ها نداشته باشید. همچنین در هنگام خرید مطمئن شوید که دستگاه لرزش و صدای زیاد نداشته باشد. چون داشتن سروصدای زیاد و لرزش اصلاً خوشایند نیست و بسیار هم آزاردهنده است. مورد مهمی که در هنگام خرید دستگاه آب‌میوه‌گیری حتماً باید به آن توجه کنید این است که دستگاه قدرت کافی داشته باشد.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی لیست کامل لوازم برقی آشپزخانه عروس پرداختیم. مواردی که در بالا معرفی کردیم، لوازم ضروری و مهمی هستند که در تهیه جهیزیه باید در وهله اول به آن‌ها توجه کرد. بقیه لوازم ضروری نیستند اما می‌توانند کاربردی باشند. به‌عنوان نمونه می‌توان به ساندویچ ساز، سرخ‌کن، برشته کن (توستر)، زودپز، پلوپز و غیره اشاره کرد. لازم به ذکر است که برای تهیه لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس سعی کنید که از برندهای معتبر خرید کنید تا بتوانید چندین سال از وسایل منزل استفاده داشته باشید.

علت خرابی فندک اجاق گاز صفحه ای

بررسی کامل علت خرابی فندک اجاق گاز صفحه ای + رفع مشکل

اجاق‌گازهایی که امروزه ساخته می‌شوند، نسبت به اجاق‌گازهای قدیمی، متفاوت هستند. برای روشن کردن اجاق‌های امروزی، نیازی به داشتن فندک یا کبریت نیست. تنها کافی است که شیر را بپیچانید تا گاز روشن شود. به‌عبارت‌دیگر درون گاز، فندکی تعبیه شده است که کار شما را راحت می‌کند؛ بنابراین خرابی آن می‌تواند مشکل‌ساز شود. به‌طوری‌که نتواند گاز را روشن و از آن استفاده کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر به علت خرابی فندک اجاق گاز صفحه ای بپردازیم.

ساختار فندک اجاق‌گاز

قبل از پرداختن به علت جرقه نزدن فندک اجاق گاز، خوب است که در ابتدا با ساختار آن آشنا شویم. همچنین انواع آن را بشناسیم. به‌طورکلی ترانس فندک اجاق‌گاز، دستگاهی است که در اجاق‌گازهای امروزی تعبیه می‌شود تا با استفاده از آن هاب روشن شود.

ترانس‌های فندک به دو نوع کلی ساده و اکتیو تقسیم‌بندی می‌شوند. در نوع ساده، هنگامی‌که شیر گاز را می‌چرخانید، تمام شعله‌ها، جرقه خواهند زد. همچنین در نوع اکتیو، هر یک از شعله‌ها، به‌صورت جداگانه جرقه خواهد زد. لازم به ذکر است که فندک‎ها، به ۲ نوع مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه آن‌ها را ذکر کرده‌ایم:

  • خودکار
  • غیر خودکار

در فندک‌های خودکار، با چرخاندن شیر گاز، فندک کنار شعله، همان موقع شروع به جرقه زدن می‌کند. درنهایت شعله سریع روشن خواهد شد. همچنین فندک نوع غیر خودکار، بیشتر در گازهای قدیمی دیده می‌شود. این نوع فندک به این شکل است که باید جداگانه آن را فشار دهید. همچنین شیر گاز را به‌صورت جدا باز می‌کنید.

علت خرابی فندک اجاق گاز صفحه ای

نشانه های خراب شدن فندک اجاق‌گاز صفحه ‎ای

نشانه‌های خراب شدن فندک اجاق‌گاز

اگر فندک اجاق‌گاز خراب شده باشد، نشانه‌های خرابی، خودشان را نشان می‌دهند. به‌طور طبیعی، فندک اجاق‌گاز، در هر ثانیه باید یک جرقه بزند. اگر این‌طور عمل نکرد، باید به این نتیجه برسید که فندک اجاق‌گاز شما خراب شده است. لازم به ذکر است که رنگ جرقه زن در حالت معمول، به رنگ آبی است.

درنتیجه اگر رنگ آن، غیر از آبی بود، مشکلی در فندک اجاق‌گاز به وجود آمده است. معمولاً وقتی‌که فندک گاز مشکلی داشته باشد، رنگ زرد یا نارنجی خواهد داشت.

علت خرابی فندک اجاق گاز صفحه ای

بررسی علت خرابی فندک اجاق گاز صفحه ای

بررسی علت‌های خراب شدن فندک اجاق‌گاز صفحه‏ ای

در ادامه مطلب علت جرقه نزدن فندک اجاق گاز می‌خواهیم به اصل موضوع خرابی فندک؛ یعنی بررسی دلایل خراب شدن فندک بپردازیم. اگر فندک اجاق‌گاز خراب شده باشد، علت خرابی آن می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

قفل کودک فعال است.

گاهی علت خرابی فندک گاز صفحه ای می‌تواند فعال بودن قفل کودک باشد. یکی از قابلیت‌هایی که در اجاق‌گازهای امروزی وجود دارد، قفل کودک است. این قابلیت به محافظت از کودک شما در برابر خطر کمک می‌کند. کاری که قفل کودک انجام می‌دهد، این است که خطر باز کردن شیر گاز توسط کودک را رفع می‌کند. اگر فندک گاز شما روشن نمی‌شد، چک کنید که قفل کودک فعال نشده باشد. اگر فعال بود، با ۳ ثانیه نگه‌داشتن دکمه مخصوص، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

شعله گاز مرطوب است.

در بعضی از موارد علت خرابی فندک گاز صفحه ای گاهی وقت‌ها، مایعاتی که روی اجاق‌گاز باقی می‌مانند، باعث ایجاد رطوبت می‌شوند. درنتیجه وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، باید صبر کنید تا گاز خشک شود. چون وقتی شعله خیس باشد، فندک هم کار نمی‌کند و امکان روشن شدن آن وجود ندارد. دقت داشته باشید که این اتفاق بیشتر زمانی رخ می‌دهد که شما در حال تمیز کردن اجاق‌گاز منزلتان هستید و مایعات وارد شعله می‌شوند.

شرکت بازرگانی سیوند

مسدود بودن شعله ‏های گاز

شعله‌ها مسدود هستند.

گاهی علت خرابی فندک اجاق گاز صفحه ای می‌تواند مسدود شدن شعله‌ها باشد. هنگامی‌که مواد غذایی روی شعله‌ها ریخته شود، منافذ شعله بسته می‌شوند. درنتیجه برای حل این مشکل، باید شعله‌ها را تمیز کنید. بهتر است که از یک سنجاق کوچک استفاده کرده و درون منافذ را تمیز کنید. لازم به ذکر است که این کار را باید به‌صورت آرام انجام دهید. دقت کنید که منافذ را بیش‌ازحد باز یا کج نکنید.

اگر هم با این کار آشنایی کافی نداشتید، بهتر است که از یک سرویس‌کار مجاز کمک بگیرید. چون تمیز کردن شعله‌ها، کاری است که نیاز به‌دقت و مهارت دارد.

نوسانات برق

گاهی وقت‌ها، علت خرابی فندک اجاق گاز صفحه ای می‌تواند نوسان برق باشد. هنگامی‌که برق نوسان داشته باشد، فندک می‌سوزد. اگر فندک اجاق‌گاز سوخته باشد، باید تعویض آن را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید. اگر فندک اجاق‌گاز شما غیر اتوماتیک باشد، فشار آوردن زیاد هم باعث کار نکردن آن می‌شود. دقت داشته باشید که نگه‌داشتن بیش‌ازحد فندک، به‌مرورزمان می‌تواند باعث خراب شدن آن شود. تعویض فندک نیازمند رعایت نکات ایمنی برق است.

شرکت بازرگانی سیوند

نصب جرقه زن اجاق‌گاز صفحه‏ ای

طریقه نصب جرقه زن اجاق گاز

طریقه نصب جرقه زن اجاق گاز به این صورت است که در قدم اول باید جریان برق داخل اجاق‌گاز موردنظر را قطع نمایید. سپس در مرحله بعد، وقتی از قطع بودن جریان برق مطمئن شدید، کلاهک شعله را بردارید. سپس پیچ‌های پایه را باز کنید. در ادامه باید سیم‌های فندک را قطع نمایید. هنگامی‌که سیم‌های فندک خراب را جدا کردید، نوبت به تعویض فندک می‌رسد. درنهایت وقتی سیم‌های فندک جدید را قرار دادید، می‌توانید سیم‌ها را هم وصل کنید.

سخن پایانی

علت خرابی فندک اجاق گاز صفحه ای می‌تواند هر یک از مواردی باشد که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. هنگامی‌که مشکلی برای فندک پیش بیاید و خراب شود، نشانه‌های خرابی دیده می‌شوند. در این مطلب تمامی این نشانه‌ها را گفتیم.

همچنین نحوه تعویض فندک گاز صفحه‌ا‌‌‌ی را هم توضیح دادیم. برای تعویض فندک اجاق‌گاز، حتماً باید به نکات ایمنی توجه ویژه‌ای داشته باشید و اگر با این کار آشنایی کامل ندارید، آن را انجام ندهید. بلکه سعی کنید از یک تعمیرکار ماهر که با نکات ایمنی برق آشنایی دارد، کمک بگیرید.

سینک گرانیتی

سینک گرانیتی چیست و چه مزایایی دارد

سینک گرانیتی موضوعی است که در مقاله امروز قصد داریم، در مورد آن صحبت کنیم. سینک ظرف‌شویی یکی از ابزارهای بسیار مهم آشپزخانه است. این وسیله تأثیر بسیار زیادی در زیبای آشپزخانه شما دارد. به همین دلیل باید بادقت زیادی انتخاب شود؛ از طرفی با سبک دکوراسیون آشپزخانه نیز هماهنگی داشته باشد.

انتخاب سینک نامناسب می‌تواند دکور آشپزخانه را به هم بریزد. سینک‌ها انواع بسیار متنوعی دارند و از موادی مانند گرانیت، شیشه، کورین و استیل ساخته می‌شوند. گرانیت یکی از بهترین و محبوب‌ترین متریالی است که در ساخت سینک‌ها به کار می‌رود. در این مقاله نیز به بررسی سینک ظرف‌شویی گرانیتی خواهیم پرداخت، پس در ادامه، با ما همراه باشید.

سینک گرانیتی

استفاده از سینک گرانیتی در آشپزخانه

ویژگی‌های کلی سینک‌های گرانیتی

این سینک‌ها بسته به موادی که در آن‌ها وجود دارد، به دودسته تقسیم می‌شوند. در دسته اول آن‌ها، از سنگ به همراه مواد پلیمری استفاده می‌شود، اما در نمونه دوم تنها مواد پلیمری مورداستفاده قرار می‌گیرند. سینک‌هایی که تنها از مواد پلیمری یا کاتولیک تهیه می‌شوند، نسبت به نمونه پلیمری همراه با سنگ، در برابر ضربه مقاومت کمتری دارند.

این ابزار باکیفیت‌های متفاوتی در بازار وجود دارد. اما باید اعتراف کنم که نمونه‌های خارجی سینک گرانیتی که در ایتالیا، ترکیه و آلمان ساخته می‌شود، نسبت به مدل ایرانی کیفیت بسیار بالاتری دارد. البته قیمت آن‌ها نیز در مقایسه با نمونه ایرانی بسیار گران‌تر است. سینک ظرف‌شویی گرانیتی در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، سفید، کرم، بژ، دودی و مشکی که به‌آسانی می‌توانند، با شیر یا سایر اجزای آشپزخانه ست شوند.

سینک گرانیتی مزایا و معایب

این نوع سینک‌ها، ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فردی دارند که در این بخش قصد داریم، معایب و مزایای آن را به‌خوبی مورد بررسی قرار دهیم.

  • در برابر خط‌وخش مقاومت زیادی دارد
  • کوارتزی که در ساخت آن‌ها به‌کاررفته است، از رشد و نفوذ باکتری جلوگیری می‌کند
  • نظافت این سینک‌ها آسان است و مانند سینک‌های استیل به‌راحتی دچار لک نمی‌شود
  • سیفون تعبیه شده در سینک سبب می‌شود، مایعات و آب زودتر تخلیه شوند
  • تنوع رنگی بالا، دست مشتریان را برای انتخاب باز گذاشته است
  • سینک گرانیتی در برابر حرارت و آب جوش مقاومت بالایی دارد
  • مواد شوینده یا وایتکس به این سینک‌ها آسیب نمی‌رساند

برای شست‌وشوی آن می‌توانید، از اندکی جوش شیرین و سرکه استفاده کرده و خیلی راحت سینک گرانیتی را تمیز کنید. چند نکته که لازم است به آن اشاره کنم این است که از اجسام تیز یا کشیدن ته ظرف‌ها روی سینک جدا خودداری کنید. همچنین هرگز مواد اسیدی یا قلیایی را روی سینک نریزید. تا به اینجا مزیت سینک ظرف‌شویی را با هم بررسی کردیم، در بخش بعدی چند مورد از معایب آن را با هم مرور می‌کنیم.

سینک گرانیتی

مزیت سینک گرانیتی در آشپزخانه

معایب سینک ظرف‌شویی با جنس گرانیتی

  • هنگام تغییر دمای ناگهانی و شدید سینک ممکن است، دچار شکستگی شود.
  • سینک‌های گرانیتی را نمی‌توان در محیط‌هایی مانند صنعت، باربیکیو یا آزمایشگاه استفاده کرد.
  • اسکاچ، سیم ظرف‌شویی و یا وسایل خشن می‌تواند، سینک را دچار خط‌وخش کند.
  • چنانچه افراد غیرحرفه‌ای آن را نصب کنند، بر اثر حمل‌ونقل ممکن است کناره‌های سینک دچار پریدگی شود.
  • شوینده‌های قوی یا اسیدی می‌توانند، به بدنه سینک آسیب بزنند و آن را دچار رنگ‌پریدگی و خوردگی کنند.
  • چنانچه از ظروف داغ یا با دمای بسیار بالا استفاده کنید، ممکن است رنگ شیر تغییر کند و یا دچار سوختگی شود.
شرکت بازرگانی سیوند

زیبایی آشپزخانه با استفاده از سینک با جنس گرانیتی

بهره‌برداری از یک تکنولوژی جدید در سینک‌های گرانیتی

در سری‌های جدید سینک ظرف‌شویی با جنس گرانیتی از تکنولوژی Ariapura استفاده شده است. این تکنولوژی سبب می‌شود که سینک گرانیتی با محیط آشپزخانه تعامل خوبی برقرار کرده و هوا را پاک‌سازی کند. در واقع، در تهیه سینک از یک متریال کامپوزیتی استفاده شده است.

به این صورت که با قرارگرفتن در معرض نور، پروسه فتوکاتالیز را آغاز می‌کند. در این پروسه، آلودگی‌ها به مواد معدنی بدون ضرر تبدیل می‌شوند، همچنین باکتری‌های روی سینک نیز از بین می‌روند. به دلیل استفاده از این تکنولوژی، سینک شما دچار و رسوب آهک نمی‌شود و ضد آلودگی عمل می‌کند.

چگونه سینک‌های گرانیتی باکیفیت را تشخیص دهیم؟

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی نیز ذکر کردیم، این سنگ‌ها انواع متنوعی دارند و خرید و نصب آن‌ها بسیار هزینه‌بر است. طبق این موضوع کاربران باید هنگام خرید آن‌ها به کلیه نکات توجه کنند و کیفیت سینک را به‌خوبی بسنجند. اولین چیزی که در مورد سینک گرانیتی باکیفیت وجود دارد، این است که این‌گونه سینک‌ها براق نیستند و سطح رویه آن‌ها مات است. در صورتی سینک با جنس گرانیتی براق می‌شود که مواد اکریلیک در تهیه آن‌ها استفاده شود.

هنگامی که انواع باکیفیت این سینک‌ها را لمس کنید، حس می‌کنید که چیزی شبیه سنگ را لمس کرده‌اید. اما نوع بی‌کیفیت این سینک‌ها مانند پلاستیک به نظر می‌رسد. در آخر باید بگویم که بین برندهایی که سینک گرانیتی تولید می‌کنند نیز رقابت وجود دارد و از لحاظ کیفیت آن‌ها اجناس متفاوتی را ارائه می‌کنند. طبق این مسئله برندی که سینک را از آن خریداری می‌کنیم، بسیار در این زمینه تأثیرگذار است.

بودجه‌ای که قرار است شما صرف خرید و نصب این سینک‌ها کنید، باید معقول باشد. اگر نمی‌توانید برای خرید این سینک‌ها زیاد هزینه بپردازید، بهتر است از خرید آن‌ها صرف‌نظر کنید. خرید یکی دیگر از انواع سینک می‌تواند، هزینه شما را بهینه‌تر کند. زیرا اگر بخواهید با هزینه پایین، صاحب یک سینک با جنس گرانیتی شوید، مطمئن باشید، جنس جالبی نصیب شما نخواهد شد، بنابراین پس از مدت کوتاهی باید یک سینک جدید بخرید.

شرکت بازرگانی سیوند

سینک گرانیتی مزایا و معایب مختلفی دارد که بهتر است آنها را بدانید.

جمع‌بندی

سینک گرانیتی موضوعی بود که در مقاله امروز به طور کامل در مورد آن صحبت کردیم. برای خرید سینک افراد باید به سبک آشپزخانه خود دقت کنند. علاوه بر این، اگر نمی‌توانید نکاتی که برای نگهداری از سینک‌های گرانیتی لازم است را رعایت کنید، این نوع سینک‌ها را در آشپزخانه خود به کار نبرید. زیرا هزینه زیادی که شما می‌پردازید، پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود و شما باید مجدداً برای خرید سینک هزینه کنید.

البته هنگام شستن ظروف در این‌گونه سینک‌ها، باید حوصله کنید، زیرا به نسبت سینک‌های استیل بیشتر ظرف‌ها را می‌شکنند. مزیت سینک گرانیتی نیز زیاد است و انتخاب این نوع سینک برای آشپزخانه کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب

خصوصیات گاز صفحه‌ای (رومیزی) خوب را بشناسید!

در حال حاضر، تنوع گازهای صفحه‌ای در بازار بسیار زیاد است. در نتیجه انتخاب گاز خوب از بین این‌همه مدل، کاری سخت خواهد بود. اگر شما هم قصد خرید یک گاز صفحه‌ای خوب هستید؛ اما نمی‌دانید که هنگام خرید به کدام خصوصیات باید توجه کنید، این مطلب برای شما است. در ادامه با ما همراه باشید تا خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب را بیشتر بشناسید. تمامی سؤالات شما در این مطلب پاسخ داده خواهد شد.

آشنایی با قطعات مختلف گاز رومیزی، برای داشتن خریدی موفق!

اگر قطعات مختلف گاز رومیزی را بشناسید، در هنگام خرید، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین گاز را انتخاب کنید. به‌طورکلی گازهای صفحه‌ای، از تعدادی قطعه مشخص تشکیل شده است که شناخت داشتن از آن‌ها، باعث می‌شود خریدی موفق داشته باشید. قطعه‌های اصلی گازهای صفحه‌ای، معمولاً توسط شرکت‌های معروف و برند (Defendi و Sabaf) ساخته می‌شوند.

لازم به ذکر است که در هنگام خرید یک گاز رومیزی، مهم‌ترین رکنی که باید به آن توجه داشته باشید، برند سازنده گاز است. همچنین خدمات پس از فروش و ضمانتی که وسیله دارد، دو مورد بسیار مهم در هنگام خرید گاز صفحه‌ای هستند. اگر گاز صفحه‌ای خود را از برندی معتبر تهیه کرده باشید، خیالتان باید از بابت کیفیت فندک گاز و همچنین ترموکوپل راحت باشد.

خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب

شیشه گاز صفحه‎ای باید مقاومت کافی و مناسب داشته باشد.

شیشه گاز صفحه‌ای چه مشخصات ویژه‌ای باید داشته باشد؟

یکی از خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب این است که شیشه‌کار شده روی آن، از ضخامت کافی برخوردار باشد؛ بنابراین در هنگام خرید، اگر گازی که انتخاب کردید، شیشه داشت، حتماً از میزان ضخامت آن مطمئن شوید. ضخامت مناسب، معمولاً ۸ میلی‏متر است. یکی دیگر از ویژگی‌های گاز صفحه‌ای خوب این است که در برابر ضربه مقاوم باشد.

بنابراین از دیگر مواردی که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید، این است که میزان ضربه‌پذیری آن به چه شکل است؟ اگر شیشه به‌کاررفته در گاز صفحه‌ای کیفیت کافی نداشته باشد، قطعاً نسبت به حرارت مقاومت نخواهد داشت. همچنین با کوچک‌ترین ضربه‌ای هم آسیب خواهد دید. گازی که از کیفیت خوبی برخوردار باشد، تا ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌تواند مقاومت داشته باشد.

ویژگی‌های گاز صفحه‌ای خوب

گازهای استیلی یکی از نمونه‌های بسیار پرطرف‌دار در بازار است.

آشنایی با گازهای صفحه‌ای استیلی

بعضی از اجاق‌گازها را به‌صورت صفحه استیلی می‌سازند. خیلی از افراد معتقدند که به‌خاطر استیلی بودن صفحه، نسبت به گاز صفحه‌ای شیشه‌ای مقاومت بهتر دارند. ممکن است که شما هم چنین نظری داشته باشید. به‌طورکلی یکی از مشخصات گاز رومیزی خوب این است که از استحکام کافی برخوردار باشد. اگر نگاهی به بازار بیندازید، می‌بینید که اغلب تولیدکنندگان گازهای صفحه‌ای خود را از نوع استیلی می‌سازند. به این دلیل که طرف‌دار بیشتری دارند.

یکی از خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب این است که ضد خش باشد. گازهای صفحه‌ای استیلی ساده، صفحه صیقلی و صافی دارند. ایرادی که این گازها دارند، این است که جای خط‌وخش روی آن‌ها باقی می‌ماند. لازم به ذکر است که زیبایی و راحتی نظافت، از مشخصات گاز رومیزی خوب استیلی است که در مدل‌های ساده این مورد به‌وفور دیده می‌شود. به‌غیراز مدل‌های ساده، برخی از مدل‌ها به‌صورت آجدار ساخته می‌شوند.

گازهای استیل آجدار، دارای نقطه‌هایی درشت هستند که باعث شده‌اند سطح ناهمواری روی گاز ایجاد شود. یکی از مشخصات اجاق‌گاز صفحه‌ای خوب آجدار این است که خط‌وخش را نشان نمی‌دهد، اما باید به این نکته دقت داشته باشید که نظافت آن کار سختی خواهد بود. در نتیجه اگر دوست دارید گازی ساده و زیبا داشته باشید، می‌توانید مدل‌های استیل ساده را انتخاب کنید و اگر تمایل دارید، گاز صفحه‌ا‌‌ی آشپزخانه شما خاص باشد، می‌توانید طرح‌های آجدار را انتخاب کنید.

شرکت بازرگانی سیوند

شعله های گاز باید به‌صورت استاندارد طراحی و اجرا شوند.

اهمیت شعله‌ها را بهتر درک کنید.

یکی دیگر از مشخصات اجاق‌گاز صفحه‌ای خوب این است که شکل شعله‌های مناسب داشته باشد. هنگامی که می‌خواهید یک اجاق‌گاز خوب انتخاب کنید، باتوجه‌به سلیقه خود، می‌توانید شکل شعله را انتخاب کنید. به‌طورکلی سازندگان گازهای صفحه‌ای، شعله‌های را در اشکال مختلف از جمله کلاسیک، دایره‌ای، چندضلعی و غیره می‌سازند. شما می‌توانید هر یک از این مدل‌ها را که دوست داشتید، انتخاب کنید. ناگفته نماند که یکی دیگر از خصوصیات گاز رومیزی خوب این است که سر شعله‌های آن قابلیت شستشو داشته باشند.

خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب

از ویژگی‌های یک اجاق‌گاز صفحه‌ای مناسب و کاربردی این است فندک و همچنین ترموکوپل باشد. از دیگر ویژگی‌های گاز صفحه‌ای خوب این است که تمامی فاصله‌ها و درزهای آن به‌صورت درست و استاندارد باشند. همچنین عایق‌بندی آن به‌صورت اصولی انجام شده باشد. بهتر است تمامی این موارد را از دفترچه راهنما یا برچسبهای استاندارد چک کنید.

درضمن اگر می‌خواهید اجاق‌گاز فردار بخرید، حتماً فن آن را بررسی کنید. از دیگر ویژگی‌های یک اجاق‌گاز صفحه‌ای خوب این است که سپری‌های شعله آن از جنس چدن باشد. همچنین درصورتی‌که لعابی باشد، دچار پریدگی نشده باشد. این‌ها نکاتی است که در هنگام خرید یک اجاق‌گاز خوب باید به آن‌ها توجه کنید.

مشخصات اجاق‌گاز صفحه‌ای خوب

ویژگی‏های گاز خوب را باید در هنگام خرید در نظر بگیرید.

 

یکی دیگر از خصوصیات گاز رومیزی خوب این است که مصرف انرژی کمتری داشته باشد. به‌طورکلی گازهای رومیزی یا صفحه‌ای از انرژی‌های برق، گاز یا ترکیبی از هر دو استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که نوع سوخت مصرفی گاز، سلیقه‌ای است و می‌توانید سوخت مصرفی را به‌دلخواه انتخاب کنید.
دقت داشته باشید که گاز هر نوع انرژی مصرف کند، کم‌مصرف باشد به نفع شما خواهد بود. این از مهم‌ترین خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب محسوب می‌شود به این دلیل که هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. درضمن وقتی که می‌خواهید گاز صفحه‎ای بخرید، به این فکر کنید که گاز باید برای شما مناسب باشد و به نیازهای خود فکر کنید.

سخن آخر

شناخت خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب کمک می‌کند دیدگاه بهتری به دست آورید و در هنگام خرید هم بدانید به چه موارد باید دقت داشته باشید. لازم به ذکر است که بعضی از موارد سلیقه‌ای هستند. به‌عنوان نمونه شکل شعله می‌تواند در هر گازی متفاوت باشد و هرکسی یک مدل را بپسندد. بعضی دیگر از موارد مانند برند سازنده و کیفیت ساخت، عایق‌بندی و ایمن بودن گاز، داشتن قفل کودک، گارانتی، خدمات پس از فروش و غیره از موارد بسیار مهمی هستند که حتماً باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید.

تمیز کردن مایکروویو

بهترین راه‌های تمیز کردن مایکروویو کدام است؟ سرکه، جوش شیرین و غیره

یکی از دغدغه‌های افراد بعد از استفاده از مایکروویو، تمیز کردن آن است. در این مطلب می‌خواهیم راهکارهای حل این مشکل را به شما بگوییم. معمولاً کمتر کسی دوست دارد مدت زیادی کنار اجاق‌گاز بایستد تا غذا آماده شود. خوشبختانه باوجود دستگاه‌هایی مثل مایکروویو، سختی کار آشپزی کمتر می‌شود. طبیعی است که بعد از هر بار استفاده از دستگاه، فضای داخلی آن کثیف شود؛ بنابراین اگر دوست دارید عملکرد دستگاه کاهش پیدا نکند، همیشه باید نکات تمیز کردن مایکروویو را رعایت کنید.

استفاده از جوش‌شیرین

تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین یکی از راهکارهای بسیار خوبی است که می‌توانید برای تمیز کردن مایکروفر استفاده کنید. در این روش باید درون یک کاسه آب، به‌اندازه ۱ قاشق سوپ‌خوری، جوش شیرین قرار دهید. بعد از این کار، برای تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین باید کاسه را درون دستگاه قرار داده و برای چند دقیقه آن را گرم نگه‌دارید. ۳ تا ۵ دقیقه برای این کار کفایت می‌کند.

دقت داشته باشید که بعد از گرم شدن آب درون کاسه، درب دستگاه را باز نکنید. وقتی‌که درب دستگاه تا چند دقیقه بسته باشد، جوش شیرین می‌تواند بوی بد درون دستگاه را از بین ببرد. بعد از باز کردن درب دستگاه، می‌توانید از آب جوش برای تمیز کردن مایکروویو استفاده کنید.

همچنین شما می‌توانید از اسفنجی که ضخیم است برای تمیز کردن دستگاه استفاده کنید. تنها نکته‌ای که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید، این است که حواستان به آب باشد که نسوزید. چون در این مرحله، دمای آب بالا بوده و نیاز است که به این مسئله توجه داشته باشید.

تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن مایکروویو به کمک سرکه

تمیز کردن مایکروویو با سرکه

برای تمیز کردن مایکروویو با استفاده از سرکه مراحلی شبیه به روشی که در بالا معرفی کردیم، طی می‌کنید. درروش تمیز کردن مایکروویو با سرکه همانند روش قبلی، درون یک کاسه پر از آب، به‌اندازه ۱ قاشق سوپ‌خوری سرکه قرار می‌دهید. سپس آن را در دستگاه گرم کرده و برای گرم کردن آن، باید ۵ دقیقه صبر کنید.

بعد از گرم شدن کاسه، آن را از دستگاه مایکروفر خارج نمایید. در مرحله باید تمامی قسمت‌های دستگاه مایکروفر را بیرون آورده و سپس فضای درونی را با استفاده از حوله تمیز کنید. لازم به ذکر است که صفحه گردان مایکروویو را می‌توانید مانند ظرف‌های معمولی تمیز کنید.

پاک کردن چربی مایکروفر

نحوه تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن مایکروفر با استفاده از آب‌لیمو

پاک کردن چربی مایکروفر به‌غیراز جوش‌شیرین و سرکه، با استفاده از آب‌لیمو هم ممکن است. برای تمیز کردن مایکروفر با آب‌لیمو، می‌توانید در ابتدا از یک اسفنج مرطوب همراه با آب گرم، استفاده کنید. اگر از پارچه هم استفاده کردید، مشکلی وجود ندارد. سپس دیواره‌های بالایی، پایینی و کناری دستگاه را با کمک اسفنج یا پارچه تمیز کنید. دقت داشته باشید که در حین پاک کردن چربی مایکروفر، نباید فشار زیادی اعمال شود. بلکه باید خرده‌نان و همچنین کثیفی‌های داخل را پاک‌سازی نمایید.

هنگام تمیز کردن، دقت داشته باشید که اگر ذرات غذا درون فضای داخلی چسبیده بودند، آن‌ها را دربیاورید. بعدازآن عصاره لیمو را درون کاسه قرار داده و روی آن آب بریزید. میزان آب باید ۲ الی ۳ فنجان باشد. همچنین نوع کاسه باید نشکن باشد. مایعی که به دست آمده است را به‌خوبی مخلوط کرده و درون دستگاه مایکروفر قرار دهید. سپس بعد از روشن کردن دستگاه، به مدت ۲ دقیقه آن را روشن نگه‌دارید.

تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن مایکروویو با آب‌لیمو

نکات مهم دیگر

لازم به ذکر است که در این روش، باید صبر کنید تا آب‌لیمو بجوشد. بعد از این‌که ۲ دقیقه تمام شد و تایمر هم خاموش شد، بلافاصله درب دستگاه را باز نکنید. بلکه کمی صبر کنید تا بخار درون فضای داخلی پخش شود. بعد از پخش شدن بخار، می‌توانید درب را باز کرده و کاسه را خارج کنید.

دقت داشته باشید که از دستگاه فاصله بگیرید تا بخار شما را نسوزاند. وقتی کاسه را خارج می‌کنید، می‌توانید چربی‌های مایکروفر را ببینید که نرم شده‌اند. در ضمن فراموش نکنید که کاسه را با استفاده از دستکش از دستگاه خارج کنید. برای تمیز کردن مایکروویو بعد از خارج کردن کاسه، از پارچه مرطوب استفاده کنید.

لازم به ذکر است که اگر از این روش استفاده کردید و بازهم بعضی از لکه‌های چربی، سخت بودند، می‌توانید این روش را مجدد تکرار کنید. همچنین سینی دستگاه خود را می‌توانید قبل از هر کاری خارج کرده و به‌صورت جداگانه آن را تمیز کنید. سپس بعد از این‌که به‌صورت کامل خشک شد، درون دستگاه قرار دهید. استفاده از آب‌لیمو برای تمیز کردن مایکروفر، علاوه بر تمیزی، بوی خوشی را درون دستگاه باقی می‌گذارد.

شرکت بازرگانی سیوند

تمیز کردن مایکروویو با لیموترش

تمیز کردن مایکروویو با استفاده از لیموترش

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای تمیز کردن مایکروویو استفاده کنید، لیموترش است. در این روش کافی است که لیموترش تازه را که سایز متوسط دارد، برش دهید. سپس تکه‌های آن را درون یک بشقاب بگذارید. دقت کنید که قبل از هر کاری باید دستگاه خود را با استفاده از پارچه مرطوب تمیز کرده باشید. وقتی بشقاب را در دستگاه گذاشتید، آن را روشن کرده و صبر کنید تا بخار شکل بگیرد.

بعد از این‌که ۵ دقیقه گذشت، می‌توانید از تکه‌های لیمو برای تمیز کردن دیواره‌ها و برداشتن چربی استفاده کنید. سپس از پارچه مرطوب استفاده نمایید و دیواره‌ها را مجدد پاک‌کنید. بعد از این کار، درب دستگاه را باز نگه‌دارید تا فضای درونی خشک شود. سینی شیشه‌ای را هم می‌توانید با استفاده از صابون بشویید.

صحبت آخر

تمیز کردن مایکروویو دغدغه‌های همیشگی است که اغلب افراد با آن مشکل دارند. وقتی‌که از مایکروویو استفاده دارید؛ اما آن‌ را تمیز نمی‌کنید، به‌مرور عملکرد دستگاه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. درنتیجه بهتر این است که از روش‌های مختلفی که در این مطلب معرفی کردیم، استفاده کرده و دستگاه خود را تمیز و خوشبو نگه‌دارید.

لازم به ذکر است که آب‌لیمو، یکی از روش‌های غیر شیمیایی برای تمیز کردن مایکروفر است. وقتی از عصاره لیمو استفاده می‌کنید، به داغ بودن مایع درون مایکروویو هم توجه داشته باشید که باعث سوختن شما نشود.

انتخاب و خرید وسایل جهیزیه

انتخاب و خرید وسایل جهیزیه

یکی از ملزومات شروع زندگی جدید، تهیه لوازم خانگی و چیدمان آن‌ها در خانه‌ی جدید است. برای زوج‌ها، انتخاب و خرید وسایل جدید برای زندگی و ساده‌تر، خرید جهیزیه، می‌تواند به یکی از شیرین‌ترین و جذاب‌ترین مراحل برای شروع زندگی تبدیل شود. اما همزمان ممکن است کمی گیج کننده و چالش برانگیز باشد. چرا که در بازار لوازم خانگی، آنقدر تنوع و تعداد وسایل ضروری و غیر ضروری بالاست که انتخاب را کمی مشکل می‌کند. از طرفی با توجه به وضعیت اقتصادی و محدودیت مالی که برای جوانان وجود دارد، سختی اینکار را کمی بیشتر می‌کند. در نظر داشته باشید که برای شروع زندگی و خرید جهیزیه، نباید درگیر چشم و هم چشمی‌ها شده و بودجه‌ی خود را صرف خرید وسایل غیر ضروری کنید. در این مقاله ابتدا به نکات لازم در انتخاب و خرید وسایل جهیزیه پرداخته و سپس لیستی از مهم‌ترین لوازم خانگی برای شروع زندگی جدید بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

نکات قابل توجه در انتخاب لوازم جهیزیه

  1. اولویت بندی

شاید بدون اغراق بتوان گفت مهم‌ترین مرحله در خرید جهیزیه و لیست لوازم آن، اولویت بندی باشد. با توجه به تفاوتی سبک زندگی افراد با یکدیگر دارند، نمی‌توان برای همه‌ی افراد، از وسایل یکسانی استفاده کرد. برای مثال وسایل مورد نیاز عروس و دامادی که هر دو شاغل هستند تفاوت‌هایی مشخصی با دیگر زوج‌ها خواهد داشت؛ یا اگر از آن دسته از زوج‌هایی هستید که مهمانی‌های زیادی خواهید داشت، به لوازم متفاوت‌تری احتیاج پیدا خواهید کرد.

از سمت دیگر، اولویت بندی به دلیل محدودیت بودجه نیز اهمیت دارد. در خرید جهیزیه، باید اولویت بندی کرده و ابتدا وسایل ضروری و اولیه زندگی را تهیه کنید و در اولویت‌های بعدی، به سراغ دیگر لوازم بروید.

  1. بودجه بندی

مهم‌ترین دغدغه‌ی عروس و دامادها و همچنین خانواده‌های آن‌ها، بودجه‌ای است که باید صرف خرید جهیزیه کنند. بهترین راهکار قبل شروع خرید جهیزیه، این است که دقیقا مشخص کنید که چه میزان بودجه‌ای برای اینکار در نظر گرفته‌اید؛ این موضوع می‌تواند در مراحل بعدی خرید لوازم جهیزیه کمک زیادی به شما کرده و به این روند سرعت بخشد. حتی می‌توان برای هر دسته از وسایل (که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد)، بودجه‌ی خاصی در نظر بگیرید تا از خرید لوازم غیر ضروری نیز جلوگیری کنید.

 

  1. فضای خانه

در نظر داشتن متراژ و فضای موجود خانه‌ای که در آینده قصد دارید در آن سکونت داشته باشید نیز یکی از عوامل تعیین کننده در تهیه وسایل جهیزیه است. اگر بدون مد نظر داشتن این موضوع، جهیزیه خود را تکمیل کنید، ممکن است وسایلی را خریداری کنید که اصلا کاربردی نیست و یا برای استفاده از آن، هیچ جایی در خانه وجود ندارد.

دسته بندی لوازم جهیزیه

لوازم خانگی را که باید برای جهیزیه خریداری کنید، می‌‌توان در سه بخش کلی زیر دسته بندی کرد:

  • انتخاب و خرید وسایل جهیزیه برای لوازم آشپزخانه

معمولا وسایل آشپزخانه، اولین مواردی هستند که در خرید جهیزیه تهیه می‌شوند. برای لوازم آشپزخانه، تعداد و تنوع زیادی وجود دارد و برای شروع زندگی، به هیچ عنوان نیاز نیست تا همه‌ی وسایل قابل استفاده در آشپزخانه خریداری شود. در ادامه مهم‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه که برای شروع زندگی نیاز است را مطرح می‌کنیم.

  1. یخچال فریزر: بی‌شک اصلی‌ترین عضو هر آشپزخانه‌ای، یخچال فریزرها هستند که در نمونه‌ها و برندهای مختلف در بازار وجود دارند؛ می‌توانید با توجه به سلیقه، بودجه و نیازی که دارید یخچال فریزر مد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید.
  2. اجاق گاز و فر: برای پخت و آماده سازی مواد غذایی موجود در یخچال، طبیعتا به وجود یک فر و یا اجاق گاز نیاز است. اجاق گازها انواع مختلفی مانند توکار یا روکار دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب و خرید کنید. در نظر داشته باشید برای تهیه انواع فر و اجاق گازهای توکار می‌توانید از اینجا وارد شوید.
  3. ظروف مختلف: برای پخت و سرو مواد غذایی، به ظروف مختلفی احتیاج است؛ سایزهای مختلف قابلمه برای پختن غذاها، سرویس کفگیر، ملاقه، قاشق، چنگال و کارد، انواع بشقاب‌ها و به طور کلی انواع مختلف ظروف. البته در نظر داشته باشید با توجه به اینکه در شروع زندگی، تنها دو نفر هستید و احتمالا مهمان‌های چندانی نخواهید داشت، فقط ظروف ضروری را تهیه کنید و در صورتی که بودجه‌ی اضافه‌ای داشتید، ظروف تزئینی را نیز می‌توانید خریداری کنید.
  4. لوازم برقی: مانند چرخ گوشتی، آب میوه گیری، مخلوط کن و..
  5. ماشین لباسشویی
  6. جارو برقی
  7. کتری و قوری!

 

  • انتخاب و خرید وسایل جهیزیه برای وسایل پذیرایی و نشیمن

وسایل پذیرایی و نشیمن شامل وسایلی می‌شود که در نقاطی از خانه به غیر از آشپزخانه و اتاق خواب قرار می‌گیرند.

  1. سرویس مبلمان
  2. فرش
  3. سیستم صوتی و تصویری ( تلویزیون و تجهیزات جانبی آن )
  4. اتو
  5. میز ناهار خوری ( البته وجود میز ناهار خوری در ابتدای زندگی ضرورت چندانی نداشته و حتی می‌توان با صمیمیت بیشتری، وعده‌های غذایی را در کنار هم بر روی سفره و روی زمین سرو کرد! )

 

  • انتخاب و خرید وسایل جهیزیه برای  اتاق خواب

همان طور که از اسم آن مشخص است، وسایلی که برای خواب و لوازم مربوط به استراحت را شامل می‌شود.

  1. سرویس تخت و لوازم جانبی آن
  2. تجهیزات مربوط به حمام و سرویس بهداشتی
  3. کمد و کتابخانه

چیدمان وسایل آشپزخانه

چیدمان وسایل آشپزخانه

راهنمای پیدا کردن مکان مناسب هر وسیله در آشپزخانه

آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده اید که استفاده از لوازم خانگی و روش چیدمان آن‌ها در دکوراسیون منزل چه مقدار انرژی به شما بدهد یا از شما می‌گیرد؟ یا  این اتفاق افتاده که زمان طراحی لوازم خانگی منزل دچار سردرگمی شده باشید و یا حتی بعد از مدتی حس کنید انرژی فضای خانه کمی سرد و دلگیر است؟ در این مقاله در مورد شیوه صحیح و اصولی چیدمان و قرار گرفتن لوازم‌خانگی در منزل صحبت می‌کنیم. همچنین مهم‌ترین قسمت‌های خانه از لحاظ چیدمان وسایل و قسمت‌هایی از منزل که تا به حال به چشم غیر قابل استفاده است را به یکی از پر استفاده ترین قسمت‌های کاربردی در منزل تبدیل خواهیم کرد.

اهمیت قسمت‌های مهم مانند آشپزخانه از دیرباز کمتر از بقیه قسمت‌های خانه بوده است اما رفته‌رفته با بیشتر و متنوع‌تر شدن وسایل آشپزخانه اهمیت این محل نیز بیشتر شد. به‌طوری‌که می‌توان گفت پر وسیله ترین قسمت خانه، آشپزخانه است. جایی که بیشترین فعالیت‌های روزانه یک فرد در این منطقه از خانه صورت می‌گیرد؛ مانند پختن غذا، شستن لباس و غذا میل کردن.

بیشتر مردم معتقدند که آشپزخانه مرکز انرژی، گرما و عشق هر خانه است که البته اشتباه هم نگفته اند. تصور کنید مکانی که تمام اعضای خانواده را دور هم جمع می‌کند تا باهم همکاری کنند، معاشرت کنند و وقت بگذرانند، مشخصاً کانون هر خانه‌ایست و باید بیشتر از هر جای دیگر به آن توجه داشت. چگونه؟ با مناسب‌ترین نحوه چیدمان لوازم‌خانگی به‌طوری‌که همزمان هم اصول ایمنی رعایت شود هم از فضای آشپزخانه به نحو احسنت استفاده کرد.

در طراحی فضای آشپزخانه نکات مختلفی مانند متراژ، فرم (باز، بسته – باز و بسته)، جانمایی و موقعیت قرارگیری آن نسبت به سایر فضاها وجود دارد که در کمیت و کیفیت این فضا تأثیرگذارند. از سویی پیشرفت تکنولوژی و ظهور ابزار صنعتی، معماری این فضا و نحوه چیدمان لوازم خانگی را دستخوش تحولاتی کرد. در ایران، ورود و استفاده از این ابزار صنعتی مدرن مقارن با دوره‌های تاریخی و تمدن ایران صورت می‌گیرد. در ادامه، با مروری بر تاریخچه ظهور این تکنولوژی همراه ما باشید.

مطبخ آشپزخانه

در بیان تأثیر جنسیت زنان در طراحی فضای مطبخ، پیشرفت تکنولوژی و تحولات فرهنگی زمان نقش عمده‌ای در سازماندهی این فضا به عنوان مهمترین عرصه زنان در خانه دارد؛ به‌نحوی‌که در طراحی پلان‌های مسکونی در دوره‌های مختلف تاریخ ایران، فضای سرداب که در گذشته برای نگهداری مواد غذایی وجود داشت، کم کم از بین می‌رود و جای خود را به یخچال می‌دهد. همچنین در حیاط خانه‌های فقیر و متوسط، حوض حیاط حذف می‌شود، چرا که شستشو از طریق لوله‌کشی شهری انجام می‌شود و این فضا نیز در آشپزخانه قابل تامین است.

همچنین با طراحی و ساخت اجاق گاز، آشپزخانه دیگر از یک فضای منزوی، دودی و سیاه در گوشه‌ای از حیاط، کم‌کم وارد خانه شده و بعدها در مرکز و قطب خانه قرار گرفت تا دسترسی آن از فضاهای مختلف خانه امکان پذیرتر باشد. این تغییرات شگفت انگیز، همزمان با تحولات فرهنگی – اجتماعی در سیر تاریخی معماری ایران اتفاق افتاد و باعث شد تا عرصه‌های مشترک حضور زن و مرد در خانه فراهم شود و عرصه‌های تفکیک جنسیتی به ویژه در طبقات فقیر و متوسط کاهش یابد.

اما باید این نکته را باید مدنظر داشت که آشپزخانه‌ها با یک مدل طراحی و دکوراسیون ساخته نمی‌شوند و طبیعتا لوازم خانگی موجود در آن نیز به یک شکل چیده نمی­شوند و دست‌کم شش نوع هستند که هرکدام را به‌اختصار معرفی می‌کنیم:

  • آشپزخانه سه دیواره یا U شکل: در این مدل طراحی به نحوی است که قسمتی از چیدمان روبروی هم قرار گرفته و فضای پیشخوان وسیعی را در اختیار ما قرار می‌دهد.همچنین ورودی آشپزخانه نیز محدود به یک ورودی است.
  • آشپزخانه دو دیواره یاL شکل: در این مدل طرح، چینش لوازم خانگی و کابینت‌ها زاویه‌ای نود درجه دارند؛ این مدل آشپزخانه فضای زیادی اشغال نمی‌کنند چرا که در قسمتی از خانه و گوشه‌ی دنج منزل قرار دارند

و …

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که هرفرد در چیدمان لوازم خانگی آشپزخانه خود، باید به آن توجه کند و به آن مثلث طلایی کار گفته می‌شود به این صورت است که: گردش و فعالیت فرد آشپز و افرادی که در آشپزخانه فعالیت می‌کنند باید به راحتی انجام شود. همچنین افراد فعال در آشپزخانه باید بتوانند بین سه‌نقطه ثابت اصلی آشپزخانه؛ یعنی سینک، اجاق‌گاز و یخچال به‌راحتی حرکت کنند و همچنین فاصله بین این نقاط نباید از یکدیگر دور باشد.

 

در طراحی آشپزخانه رعایت این سه نکته بسیار حائز اهمیت است:

سینک ظرفشویی:

همان‌طور که مشخص است، در فضای اصلی آشپزخانه و طراحی دکوراسیون این قسمت، سینک قرار می‌گیرد، هرچند گاهی اوقات ممکن است در بخش جزیره آشپزخانه نیز این موارد چیده و دکور شود اما باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که سینک‌های فرعی در قسمت نقاط مثلثی شکل، هیچگاه گنجانده نمی‌شوند.

اجاق گاز :

در طراحی دکوراسیون و چیدمان اجاق گاز و فر باید این نکته را مدنظر داشت؛ در صورتی که اجاق و فر از یکدیگر جدا باشند در نتیجه بیشترین فاصله این دو در حدود ۴۰-۵۰ سانتی متر باید باشد. چون زمانی که آشپزی می‌کنید برای مشخص شدن قسمت مثلث کار، این دو بخش باید با یکدیگر، تنها یک قسمت از مثلث کار آشپزخانه را تکمیل می‌کنند.

 البته این نوع چینش به نوع وسایل آشپزخانه شما، سبک طراحی و مقدار جایی که در اختیار دارید نیز بستگی دارد. چرا که اگر شما در زمان آشپزی در آشپزخانه، زیاد از فر استفاده نمی‌کنید، می توانید آن را در هر جایی از آشپزخانه قرار دهید. تا جای وسیع تری در اختیار داشته باشید.

یخچال:

یخچال به عنوان سومین وسیله مهم و ضروری آشپزخانه از اهمیت فراوانی برخوردار است. با توجه به اینکه از یخچال فقط چند بار در طول روز استفاده می‌شود و به طور مداوم از آن استفاده نمی‌کنید، معمولا در دنج‌ترین نقطه آشپزخانه قرار می‌گیرد. آن نقطه به یخچال تعلق می‌گیرد. اما به‌عنوان یک نکته مهم این را به یاد داشته باشید که مطمئن شوید که درب یخچال در داخل مثلث کار آشپزخانه باز شود.

پیشنهاد ما به شما این است که در استفاده از وسایل دکوری در آشپزخانه خسیس باشیم چرا که نه‌تنها به زیبایی فضا چیزی اضافه نمی‌کند، بلکه این لوازم غیرضروری فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

شما می‌توانید برای نظم‌دهی بیشتر و دسترسی راحت‌تر، فضاهای داخلی کابینت و کشوها را تقسیم‌بندی کنید. حتی اگر در مواردی با کمبود فضا مواجه شدید، می‌توانید از شلف‌های دیواری کمک بگیرید، این کار در عین سادگی و زیبایی بسیار کاربردی است و برای سبک‌ها و سلیقه‌های مختلف در طراحی چیدمان لوام خانگی کارایی دارد.

در ادامه به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است از قرار دادن اجاق‌گاز روبروی پنجره امتناع کنید زیرا علاوه بر خطرآفرین بودن ( آتش سوزی، ترک خوردن شیشه پنجره بر اثر حرارت و…) باعث می‌شود نتوانید پنجره را باز کنید و هوای داخل محیط تهویه شود و هم‌زمان از ورود نور طبیعی جلوگیری می‌کند که خود این دو موضوع تأثیر زیادی در ایجاد انرژی مناسب دارد.

 

چیدمان وسایل آشپزخانه

چیدمان وسایل آشپزخانه

 به چند نکته مهم دیگر توجه کنید :

  • دقیقاً در نقطه پشت شیر ظرف‌شویی، کلید و پریز تعبیه نکنید.
  • ارتفاع کابینت‌های پایینی باید ارگونومیک و در حدود ۸۰ سانتی‌متر باشند.
  • برای کابینت‌های پایینی باید از کف، فاصله‌ای حدود ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر وجود داشته باشد تا پاهای افراد در اثر برخورد با آن، آسیب نبیند.
  • حتماً برای تهویه مناسب، در آشپزخانه هود تعبیه کنید.
  • آشپزخانه جایی است که مرتب نیاز به نظافت دارد، سعی کنید بیش از حد لزوم با لوازم خانگی غیرضرور آن را شلوغ نکنید تا فرایند تمیزکاری را با مشقت بیشتری همراه نشود.

سخن آخر

نحوه­ی قرارگرفتن لوازم خانگی در آشپزخانه مانند راه تنفس آن مکان است، این نکته ضرورت دارد که لوازم خانگی شما با چه استراتژی چیده شود تا در کنار سادگی و زیبایی دسترسی آسانی برای همه­ی اهل خانه ایجاد کند. زیرا همانطور که ابتدا اشاره کردیم لوازم خانگی می‌توانند نیرو و انرژی زیادی وارد کنند و اگر ما بتوانیم راه تنفس خانه را از طریق شیوه­ی صحیح چیدن لوازم خانگی پیدا کنیم و به جریان حس خوب در خانه‌ی خود کمک کرده باشیم.

در این مقاله به جمع آوری نکات مهم و قابل توجه در چیدمان وسایل آشپزخانه می‌پردازیم تا با این نکات شما بتوانید بهترین چیدمان را برای منزل خود داشته باشید . با ما همراه باشید.

خرید جارو برقی

نکات لازم در خرید جارو برقی

با پیشرفت زندگی‌ شهری و افزایش انواع آلودگی‌ها و موارد دیگر، لزوم استفاده از جارو برقی در همه‌ی خانه‌ها اجتناب ناپذیر است. برندهای مختلف ایرانی و خارجی، انواع مختلف جارو برقی را با امکانات مختلف و قیمت‌های متفاوت در بازار عرضه می‌کنند و تنوع نسبتا بالایی در این بازار وجود دارد. این تنوع بالا در میان مدل‌های مختلف جارو برقی ممکن است خریدارن را کمی گیج کنند. در این مقاله با بررسی نکات لازم در خرید جارو برقی، سعی می‌کنیم یک راهنمایی جامع درباره‌ی خرید این وسیله برای شما داشته باشیم. با ما همراه باشید.

خرید جارو برقی

دقت داشته باشید که خرید جارو برقی با توجه به کاربردی که در بهداشت و پاکیزگی دارد، باید با دقت انجام شود؛ چرا که جارو برقی علاوه بر تمیز کردن خرده‌های کوچک و بزرگی که در کف زمین ریخته می‌شوند، در پاک کردن آلودگی‌ها و گرد غبارهایی که به طور روزانه در نقاط مختلف می‌نشینند، نقش مهمی دارند. این موضوع به علت تاثیر مستقیمی که بر روی سلامت جسمی، به ویژه ریه‌ی افراد دارد، اهمیت نقش جارو برقی را چندین برابر می‌کند. در ادامه نکاتی را بررسی می‌کنیم که در انتخاب و خرید جارو برقی اهمیت دارند.

  1. اندازه خانه و محیط

در نظر داشته باشید که خرید و انتخاب جارو برقی‌ رابطه‌ی مستقیمی با اندازه‌ی محیطی است که برای آن می‌خواهید جارو برقی خریداری کنید. آنچه که برای یک خانه بزرگ با تعداد زیادی فرش مناسب است، لزوماً برای یک آپارتمان کوچکتر با تعداد کمتر کفپوش مناسب نیست. از سمت دیگر، جارو برقی‌های کوچک، برای محیط‌های بزرگتر پاسخگو نبوده و نمی‌تواند به خوبی کار تمیز کردن را انجام دهند.

  1. نوع کفپوش

دومین نکته‌ای که در خرید جارو برقی اهمیت دارد، نوع کفپوش استفاده شده در محیط خانه است. با توجه به سبک زندگی ایرانی، بسیاری از خانه‌ها با استفاده از انواع فرش‌های ماشینی و دستباف مفروش شده است؛ اما از انواع کفپوش‌های دیگری مانند پارکت و لمینت، کفپوش پی‌وی‌سی، کفپوش بتنی، کفپوش سرامیکی و…، نیز استفاده می‌شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که در زمان خرید جارو برقی، با توجه به نوع کفپوش خانه و محیط مدنظرتان، جارو برقی را انتخاب و خریداری کنید.

  1. قدرت مکش جارو برقی

مهم‌ترین معیار در خرید جارو برقی، قدرت موتور آن بوده که در نهایت قدرت مکش آن را نیز تعیین می‌کند. قدرت موتور جارو برقی همانند دیگر وسایل برقی، با معیار وات اندازه گیری می‌شود. کمترین میزان قدرت جارو برقی، ۱۶۰۰ وات بوده و قدرت ۲۵۰۰ وات، مناسب برای جارو برقی کاربردی در خانه‌های معمولی می‌باشد.

  1. میزان مصرف برق جاروبرقی

در زمان انتخاب و خرید همه‌ی وسایل برقی، از مهم‌ترین نکات قابل توجه، میزان مصرف برق و انرژی جارو برقی است. در نظر داشته باشید که جارو برقی ممکن است در هفته چندین مرتبه و به طور مرتب از آن استفاده شود؛ در نتیجه توجه به میزان مصرف انرژی این وسیله، اهمیت زیادی خواهد داشت.

قدرت موتور جارو برقی، به طور مستقیم با میزان مصرف انرژی آن رابطه دارد؛ به این صورت که هر چه جارو برقی، قدرت بیشتری داشته باشد، انرژی برق بیشتری نیز مصرف می‌کند. هرچه اندازه‌ی جارو برقی بزرگتر باشد، طبعا قدرت موتور بیشتری نیز خواهد داشت. از این رو، همانطور که در ابتدا مطرح شد، در زمان خرید جارو برقی، با توجه به اندازه‌ی محیط، خانه و نیازی که دارید، جارو برقی را با اندازه‌ و قدرت موتور مناسب تهیه کنید.

  1. وزن جارو برقی

یکی از مواردی که شاید بسیاری از افراد به آن توجهی نداشته باشند، وزن جارو برقی است؛ با توجه به اینکه در زمان کار با جارو برقی، دست‌ها و گردن به طور مستقیم درگیر می‌شوند، وزن جارو برقی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که در صورت سنگین بودن بیش از حد جارو برقی، فشار زیادی به گردن و دست‌ها وارد شده و به مرور زمان و استفاده‌ی مداوم از جارو برقی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری را به سلامت شما وارد کند.

  1. میزان سر و صدای جارو برقی

در طول شبانه روز، به ویژه در شهر و زندگی‌های آپارتمان نشینی، با توجه به اینکه سر و صداهای زیادی در محیط ایجاد می‌شود، باید تا جایی که امکان آن دارد، از وسایلی استفاده کرد که کمترین میزان صدا را ایجاد کنند؛ چرا که هرگونه آلودگی صوتی بیشتر باعث از بین رفتن آرامش در خانه می‌شود.

جارو برقی، جزو وسایل برقی‌ می‌باشد که معمولا به علت نوع عملکرد آن، سر و صدای زیادی را تولید می‌کنند. اما بهتر است که در زمان خرید جارو برقی توجه داشته باشید که دستگاهی انتخاب کنید که کم صدا باشد. همچنین می‌توانید در زمان خرید جارو برقی از فروشنده درخواست کنید که همان‌جا، جارو برقی را آزمایش کند تا میزان سر و صدای آن را بسنجید و سپس خرید کنید.

نکات لازم در خرید جارو برقی

نکات لازم در خرید جارو برقی

  1. کیسه جارو برقی

یکی از مهم‌ترین و آخرین نکات قابل توجه در زمان خرید جارو برقی، نوع کیسه آن است. بعضی از جارو برقی ها، کیسه‌های دائمی دارند که بعد از هر بار پر شدن، باید تخلیه شوند. از معایب کیسه‌های دائمی می‌توان گفت که در زمان تخلیه، احتمال آنکه ذرات گرد و غبار وارد ریه شده و مشکل ساز شوند، وجود دارد. بعضی دیگر از جارو برقی‌ها، از کیسه‌های یکبار مصرف استفاده می‌کنند؛ تنها مشکلی که این کیسه‌ها دارند، احتمال پاره شدن در اثر پر شدن بیش از حد است؛ در نتیجه در صورت استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف، دقت بیشتری به پر شدن آن داشته باشید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

در قرن بیست و یکم، ماشین لباسشویی به بخش اجتناب ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده و این دستگاه، یکی از کاربردی‌ترین وسایل هر خانه‌ای است. همان طور که می‌دانید، اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربرد ماشین لباسشویی، شست و شو و تمیز کردن انواع پوشاک است؛ با توجه به اینکه لباس‌ها را به طور مستقیم بر روی پوست بدن پوشیده و استفاده می‌کنیم، عملکرد خوب لباسشویی، اهمیت زیادی دارد؛ چرا که در صورت شستشوی مناسب لباس‌ها، تاثیر مستقیم آن بر روی سلامتی ما خواهد بود. از سمت دیگر، استفاده مناسب از لباسشویی باعث می‌شود تا عمر مفید لباس‌ها بیشتر شده و در واقع لباس‌ها در بازه‌ی زمانی طولانی‌تر، سالم و نو باقی بمانند.  از این رو در زمان خرید ماشین لباسشویی، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. در این مقاله به جمع آوری نکات مهم و قابل توجه در خرید ماشین لباسشویی برای یک راهنمایی خرید ماشین لباسشویی جامع، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

نکات قابل توجه در خرید ماشین لباسشویی

در هر خانه و خانواده، با توجه به نیاز و میزان استفاده، می‌توانید از یک لباسشویی انتظار داشته باشید که ۸ تا ۱۵ سال عمر مفید داشته باشد. ( البته دقت در نگهداری از ماشین لباسشویی، می‌تواند عمر مفید آن را افزایش دهد. ) برای خرید ماشین لباسشویی، باید مدت زمانی را برای برنامه ریزی این کار صرف کنید؛ چرا که برای خرید ماشین لباسشویی، نکات مختلفی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در ادامه چند مورد از اساسی‌ترین نکات را مطرح می‌کنیم:

  • فضای لازم برای ماشین لباسشویی: قبل از خرید ماشین لباسشویی به این نکته توجه داشته باشید که باید آن را در مکانی قرار دهید و به چه میزان فضایی احتیاج دارید؟ در خانه‌های ایرانی، معمولا ماشین لباسشویی در آشپزخانه قرار می‌گیرد؛ قبل از خرید، این موضوع را در نظر داشته باشید و در صورت نیاز اقدامات لازم را برای جاگیری مناسب ماشین لباسشویی انجام دهید.
  • کارایی و میزان مصرف انرژی: همان طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین نکات اساسی در خرید وسایل برقی از جمله ماشین لباسشویی، میزان مصرف برق و انرژی است. در مورد ماشین لباسشویی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا که ماشین لباسشویی یکی از پر استفاده‌ترین وسایل برقی خانه‌ها بوده و ممکن است در طول روز بارها مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر آن، یکی دیگر از موارد قابل توجه، میزان مصرف آب این دستگاه است. اصولا هر چه یک ماشین لباسشویی، کارآمدتر باشد، مصرف آب کمتری نیز داشته و در نتیجه ماشین لباسشویی کیفیت و سطح بالاتری دارد. در نظر داشته باشید که از میزان مصرف انرژی  و آب، می‌توان توسط اطلاعات مندرج بر روی لباسشویی متوجه شد.

  • ظرفیت: ظرفیت ماشین لباسشویی به معنای میزان و وزن لباس‌هایی است که می‌توان در هر بار استفاده از این وسیله، آن‌ها را شست و شو داد. ظرفیت ماشین لباسشویی‌ها را با مقیاس کیلوگرم اندازه گیری می‌کنند و به طور معمول، ظرفیتی بین ۶ تا ۱۲ کیلوگرم دارند. ظرفیت ماشین لباسشویی، ارتباط مستقیمی با تعداد افراد خانواده دارد؛ به طور معمول، هر چه یک خانواده بزرگتر و تعداد نفرات بیشتری داشته باشد، در نتیجه باید ظرفیت بیشتری داشته باشد.
راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

البته دقت داشته باشید در صورتی که در آینده خانواده‌ی شما بزرگتر خواهد شد، در خرید ماشین لباسشویی این موضوع را در نظر بگیرید؛ زیرا همانگونه که ابتدا مطرح شد، خرید ماشین لباسشویی برای مدت زمان طولانی و چندین ساله انجام می‌شود و برای جلوگیری از هزینه‌های آتی این‌کار اهمیت زیادی دارد.

  • عادات لباسشویی و چالش‌های نظافت: یکی دیگر از نکات قابل توجه در خرید ماشین لباسشویی، عادات لباسشویی و چالش‌های نظافت است؛ برای مثال در صورتی که لباس‌ها ممکن است چند ساعت پس از پایان شست و شو در ماشین لباسشویی باقی بمانند، باید در زمان خرید ماشین لباسشویی به آن دقت داشته باشید؛ چرا که این‌کار می‌تواند لکه‌ها و آلرژن‌هایی را به وجود بیاورد که در نهایت برای افراد مختلف باعث ایجاد آلرژی شود.

در برخی از ماشین لباسشویی‌های امروزی، ویژگی‌هایی وجود دارند که از بروز این موضوع جلوگیری می‌کنند. به طور کلی در خرید ماشین لباسشویی به موارد این چنینی که ارتباط مستقیمی با سلامت جسمی دارند، توجه داشته باشید.

  • صدای ماشین لباسشویی: با توجه به محل قرارگیری ماشین لباسشویی، میزان صدایی که تولید می‌کند، اهمیت پیدا می‌کند. شاید شما مطالب طنزی که از حجم بالای صدای ماشین‌‌های لباسشویی در فضای مجازی پخش شده‌اند را خوانده و یا شنیده باشید؛ به طور جدی، میزان سر و صدای این دستگاه می‌تواند تاثیر زیادی بر روی آرامش افراد داشته باشد. در نتیجه در زمان خرید ماشین لباسشویی، به این نکته دقت کنید.

 

  • نوع ماشین لباسشویی: آخرین و شاید مهم‌ترین نکته‌ی قابل توجه در خرید ماشین لباسشویی، نوع آن است. ماشین لباسشویی، انواع مختلفی داشته که هر کدام برای کاربری خاصی استفاده شده و مزایا و معایب خاص خود را دارد. در زمان خرید ماشین لباسشویی، با توجه به نوع نیاز خود، نوع ماشین لباسشویی خود را انتخاب کنید.

 در مقاله‌ی بعدی به طور کامل به بررسی انواع ماشین لباسشویی، مزایا و معایب هر کدام می‌پردازیم. از همراهی شما تا پایان متشکریم.