لوازم آشپزخانه, لوازم خانگی

خصوصیات گاز صفحه‌ای (رومیزی) خوب را بشناسید!

خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب

در حال حاضر، تنوع گازهای صفحه‌ای در بازار بسیار زیاد است. در نتیجه انتخاب گاز خوب از بین این‌همه مدل، کاری سخت خواهد بود. اگر شما هم قصد خرید یک گاز صفحه‌ای خوب هستید؛ اما نمی‌دانید که هنگام خرید به کدام خصوصیات باید توجه کنید، این مطلب برای شما است. در ادامه با ما همراه باشید تا خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب را بیشتر بشناسید. تمامی سؤالات شما در این مطلب پاسخ داده خواهد شد.

آشنایی با قطعات مختلف گاز رومیزی، برای داشتن خریدی موفق!

اگر قطعات مختلف گاز رومیزی را بشناسید، در هنگام خرید، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین گاز را انتخاب کنید. به‌طورکلی گازهای صفحه‌ای، از تعدادی قطعه مشخص تشکیل شده است که شناخت داشتن از آن‌ها، باعث می‌شود خریدی موفق داشته باشید. قطعه‌های اصلی گازهای صفحه‌ای، معمولاً توسط شرکت‌های معروف و برند (Defendi و Sabaf) ساخته می‌شوند.

لازم به ذکر است که در هنگام خرید یک گاز رومیزی، مهم‌ترین رکنی که باید به آن توجه داشته باشید، برند سازنده گاز است. همچنین خدمات پس از فروش و ضمانتی که وسیله دارد، دو مورد بسیار مهم در هنگام خرید گاز صفحه‌ای هستند. اگر گاز صفحه‌ای خود را از برندی معتبر تهیه کرده باشید، خیالتان باید از بابت کیفیت فندک گاز و همچنین ترموکوپل راحت باشد.

خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب

شیشه گاز صفحه‎ای باید مقاومت کافی و مناسب داشته باشد.

شیشه گاز صفحه‌ای چه مشخصات ویژه‌ای باید داشته باشد؟

یکی از خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب این است که شیشه‌کار شده روی آن، از ضخامت کافی برخوردار باشد؛ بنابراین در هنگام خرید، اگر گازی که انتخاب کردید، شیشه داشت، حتماً از میزان ضخامت آن مطمئن شوید. ضخامت مناسب، معمولاً ۸ میلی‏متر است. یکی دیگر از ویژگی‌های گاز صفحه‌ای خوب این است که در برابر ضربه مقاوم باشد.

بنابراین از دیگر مواردی که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید، این است که میزان ضربه‌پذیری آن به چه شکل است؟ اگر شیشه به‌کاررفته در گاز صفحه‌ای کیفیت کافی نداشته باشد، قطعاً نسبت به حرارت مقاومت نخواهد داشت. همچنین با کوچک‌ترین ضربه‌ای هم آسیب خواهد دید. گازی که از کیفیت خوبی برخوردار باشد، تا ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌تواند مقاومت داشته باشد.

ویژگی‌های گاز صفحه‌ای خوب

گازهای استیلی یکی از نمونه‌های بسیار پرطرف‌دار در بازار است.

آشنایی با گازهای صفحه‌ای استیلی

بعضی از اجاق‌گازها را به‌صورت صفحه استیلی می‌سازند. خیلی از افراد معتقدند که به‌خاطر استیلی بودن صفحه، نسبت به گاز صفحه‌ای شیشه‌ای مقاومت بهتر دارند. ممکن است که شما هم چنین نظری داشته باشید. به‌طورکلی یکی از مشخصات گاز رومیزی خوب این است که از استحکام کافی برخوردار باشد. اگر نگاهی به بازار بیندازید، می‌بینید که اغلب تولیدکنندگان گازهای صفحه‌ای خود را از نوع استیلی می‌سازند. به این دلیل که طرف‌دار بیشتری دارند.

یکی از خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب این است که ضد خش باشد. گازهای صفحه‌ای استیلی ساده، صفحه صیقلی و صافی دارند. ایرادی که این گازها دارند، این است که جای خط‌وخش روی آن‌ها باقی می‌ماند. لازم به ذکر است که زیبایی و راحتی نظافت، از مشخصات گاز رومیزی خوب استیلی است که در مدل‌های ساده این مورد به‌وفور دیده می‌شود. به‌غیراز مدل‌های ساده، برخی از مدل‌ها به‌صورت آجدار ساخته می‌شوند.

گازهای استیل آجدار، دارای نقطه‌هایی درشت هستند که باعث شده‌اند سطح ناهمواری روی گاز ایجاد شود. یکی از مشخصات اجاق‌گاز صفحه‌ای خوب آجدار این است که خط‌وخش را نشان نمی‌دهد، اما باید به این نکته دقت داشته باشید که نظافت آن کار سختی خواهد بود. در نتیجه اگر دوست دارید گازی ساده و زیبا داشته باشید، می‌توانید مدل‌های استیل ساده را انتخاب کنید و اگر تمایل دارید، گاز صفحه‌ا‌‌ی آشپزخانه شما خاص باشد، می‌توانید طرح‌های آجدار را انتخاب کنید.

شرکت بازرگانی سیوند

شعله های گاز باید به‌صورت استاندارد طراحی و اجرا شوند.

اهمیت شعله‌ها را بهتر درک کنید.

یکی دیگر از مشخصات اجاق‌گاز صفحه‌ای خوب این است که شکل شعله‌های مناسب داشته باشد. هنگامی که می‌خواهید یک اجاق‌گاز خوب انتخاب کنید، باتوجه‌به سلیقه خود، می‌توانید شکل شعله را انتخاب کنید. به‌طورکلی سازندگان گازهای صفحه‌ای، شعله‌های را در اشکال مختلف از جمله کلاسیک، دایره‌ای، چندضلعی و غیره می‌سازند. شما می‌توانید هر یک از این مدل‌ها را که دوست داشتید، انتخاب کنید. ناگفته نماند که یکی دیگر از خصوصیات گاز رومیزی خوب این است که سر شعله‌های آن قابلیت شستشو داشته باشند.

خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب

از ویژگی‌های یک اجاق‌گاز صفحه‌ای مناسب و کاربردی این است فندک و همچنین ترموکوپل باشد. از دیگر ویژگی‌های گاز صفحه‌ای خوب این است که تمامی فاصله‌ها و درزهای آن به‌صورت درست و استاندارد باشند. همچنین عایق‌بندی آن به‌صورت اصولی انجام شده باشد. بهتر است تمامی این موارد را از دفترچه راهنما یا برچسبهای استاندارد چک کنید.

درضمن اگر می‌خواهید اجاق‌گاز فردار بخرید، حتماً فن آن را بررسی کنید. از دیگر ویژگی‌های یک اجاق‌گاز صفحه‌ای خوب این است که سپری‌های شعله آن از جنس چدن باشد. همچنین درصورتی‌که لعابی باشد، دچار پریدگی نشده باشد. این‌ها نکاتی است که در هنگام خرید یک اجاق‌گاز خوب باید به آن‌ها توجه کنید.

مشخصات اجاق‌گاز صفحه‌ای خوب

ویژگی‏های گاز خوب را باید در هنگام خرید در نظر بگیرید.

 

یکی دیگر از خصوصیات گاز رومیزی خوب این است که مصرف انرژی کمتری داشته باشد. به‌طورکلی گازهای رومیزی یا صفحه‌ای از انرژی‌های برق، گاز یا ترکیبی از هر دو استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که نوع سوخت مصرفی گاز، سلیقه‌ای است و می‌توانید سوخت مصرفی را به‌دلخواه انتخاب کنید.
دقت داشته باشید که گاز هر نوع انرژی مصرف کند، کم‌مصرف باشد به نفع شما خواهد بود. این از مهم‌ترین خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب محسوب می‌شود به این دلیل که هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. درضمن وقتی که می‌خواهید گاز صفحه‎ای بخرید، به این فکر کنید که گاز باید برای شما مناسب باشد و به نیازهای خود فکر کنید.

سخن آخر

شناخت خصوصیات گاز صفحه‌ای خوب کمک می‌کند دیدگاه بهتری به دست آورید و در هنگام خرید هم بدانید به چه موارد باید دقت داشته باشید. لازم به ذکر است که بعضی از موارد سلیقه‌ای هستند. به‌عنوان نمونه شکل شعله می‌تواند در هر گازی متفاوت باشد و هرکسی یک مدل را بپسندد. بعضی دیگر از موارد مانند برند سازنده و کیفیت ساخت، عایق‌بندی و ایمن بودن گاز، داشتن قفل کودک، گارانتی، خدمات پس از فروش و غیره از موارد بسیار مهمی هستند که حتماً باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید.

نوشته های مرتبط