لوازم آشپزخانه توکار

نکات لازم در خرید جارو برقی

خرید جارو برقی

با پیشرفت زندگی‌ شهری و افزایش انواع آلودگی‌ها و موارد دیگر، لزوم استفاده از جارو برقی در همه‌ی خانه‌ها اجتناب ناپذیر است. برندهای مختلف ایرانی و خارجی، انواع مختلف جارو برقی را با امکانات مختلف و قیمت‌های متفاوت در بازار عرضه می‌کنند و تنوع نسبتا بالایی در این بازار وجود دارد. این تنوع بالا در میان مدل‌های مختلف جارو برقی ممکن است خریدارن را کمی گیج کنند. در این مقاله با بررسی نکات لازم در خرید جارو برقی، سعی می‌کنیم یک راهنمایی جامع درباره‌ی خرید این وسیله برای شما داشته باشیم. با ما همراه باشید.

خرید جارو برقی

دقت داشته باشید که خرید جارو برقی با توجه به کاربردی که در بهداشت و پاکیزگی دارد، باید با دقت انجام شود؛ چرا که جارو برقی علاوه بر تمیز کردن خرده‌های کوچک و بزرگی که در کف زمین ریخته می‌شوند، در پاک کردن آلودگی‌ها و گرد غبارهایی که به طور روزانه در نقاط مختلف می‌نشینند، نقش مهمی دارند. این موضوع به علت تاثیر مستقیمی که بر روی سلامت جسمی، به ویژه ریه‌ی افراد دارد، اهمیت نقش جارو برقی را چندین برابر می‌کند. در ادامه نکاتی را بررسی می‌کنیم که در انتخاب و خرید جارو برقی اهمیت دارند.

  1. اندازه خانه و محیط

در نظر داشته باشید که خرید و انتخاب جارو برقی‌ رابطه‌ی مستقیمی با اندازه‌ی محیطی است که برای آن می‌خواهید جارو برقی خریداری کنید. آنچه که برای یک خانه بزرگ با تعداد زیادی فرش مناسب است، لزوماً برای یک آپارتمان کوچکتر با تعداد کمتر کفپوش مناسب نیست. از سمت دیگر، جارو برقی‌های کوچک، برای محیط‌های بزرگتر پاسخگو نبوده و نمی‌تواند به خوبی کار تمیز کردن را انجام دهند.

  1. نوع کفپوش

دومین نکته‌ای که در خرید جارو برقی اهمیت دارد، نوع کفپوش استفاده شده در محیط خانه است. با توجه به سبک زندگی ایرانی، بسیاری از خانه‌ها با استفاده از انواع فرش‌های ماشینی و دستباف مفروش شده است؛ اما از انواع کفپوش‌های دیگری مانند پارکت و لمینت، کفپوش پی‌وی‌سی، کفپوش بتنی، کفپوش سرامیکی و…، نیز استفاده می‌شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که در زمان خرید جارو برقی، با توجه به نوع کفپوش خانه و محیط مدنظرتان، جارو برقی را انتخاب و خریداری کنید.

  1. قدرت مکش جارو برقی

مهم‌ترین معیار در خرید جارو برقی، قدرت موتور آن بوده که در نهایت قدرت مکش آن را نیز تعیین می‌کند. قدرت موتور جارو برقی همانند دیگر وسایل برقی، با معیار وات اندازه گیری می‌شود. کمترین میزان قدرت جارو برقی، ۱۶۰۰ وات بوده و قدرت ۲۵۰۰ وات، مناسب برای جارو برقی کاربردی در خانه‌های معمولی می‌باشد.

  1. میزان مصرف برق جاروبرقی

در زمان انتخاب و خرید همه‌ی وسایل برقی، از مهم‌ترین نکات قابل توجه، میزان مصرف برق و انرژی جارو برقی است. در نظر داشته باشید که جارو برقی ممکن است در هفته چندین مرتبه و به طور مرتب از آن استفاده شود؛ در نتیجه توجه به میزان مصرف انرژی این وسیله، اهمیت زیادی خواهد داشت.

قدرت موتور جارو برقی، به طور مستقیم با میزان مصرف انرژی آن رابطه دارد؛ به این صورت که هر چه جارو برقی، قدرت بیشتری داشته باشد، انرژی برق بیشتری نیز مصرف می‌کند. هرچه اندازه‌ی جارو برقی بزرگتر باشد، طبعا قدرت موتور بیشتری نیز خواهد داشت. از این رو، همانطور که در ابتدا مطرح شد، در زمان خرید جارو برقی، با توجه به اندازه‌ی محیط، خانه و نیازی که دارید، جارو برقی را با اندازه‌ و قدرت موتور مناسب تهیه کنید.

  1. وزن جارو برقی

یکی از مواردی که شاید بسیاری از افراد به آن توجهی نداشته باشند، وزن جارو برقی است؛ با توجه به اینکه در زمان کار با جارو برقی، دست‌ها و گردن به طور مستقیم درگیر می‌شوند، وزن جارو برقی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که در صورت سنگین بودن بیش از حد جارو برقی، فشار زیادی به گردن و دست‌ها وارد شده و به مرور زمان و استفاده‌ی مداوم از جارو برقی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری را به سلامت شما وارد کند.

  1. میزان سر و صدای جارو برقی

در طول شبانه روز، به ویژه در شهر و زندگی‌های آپارتمان نشینی، با توجه به اینکه سر و صداهای زیادی در محیط ایجاد می‌شود، باید تا جایی که امکان آن دارد، از وسایلی استفاده کرد که کمترین میزان صدا را ایجاد کنند؛ چرا که هرگونه آلودگی صوتی بیشتر باعث از بین رفتن آرامش در خانه می‌شود.

جارو برقی، جزو وسایل برقی‌ می‌باشد که معمولا به علت نوع عملکرد آن، سر و صدای زیادی را تولید می‌کنند. اما بهتر است که در زمان خرید جارو برقی توجه داشته باشید که دستگاهی انتخاب کنید که کم صدا باشد. همچنین می‌توانید در زمان خرید جارو برقی از فروشنده درخواست کنید که همان‌جا، جارو برقی را آزمایش کند تا میزان سر و صدای آن را بسنجید و سپس خرید کنید.

نکات لازم در خرید جارو برقی

نکات لازم در خرید جارو برقی

  1. کیسه جارو برقی

یکی از مهم‌ترین و آخرین نکات قابل توجه در زمان خرید جارو برقی، نوع کیسه آن است. بعضی از جارو برقی ها، کیسه‌های دائمی دارند که بعد از هر بار پر شدن، باید تخلیه شوند. از معایب کیسه‌های دائمی می‌توان گفت که در زمان تخلیه، احتمال آنکه ذرات گرد و غبار وارد ریه شده و مشکل ساز شوند، وجود دارد. بعضی دیگر از جارو برقی‌ها، از کیسه‌های یکبار مصرف استفاده می‌کنند؛ تنها مشکلی که این کیسه‌ها دارند، احتمال پاره شدن در اثر پر شدن بیش از حد است؛ در نتیجه در صورت استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف، دقت بیشتری به پر شدن آن داشته باشید.