لوازم آشپزخانه توکار

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

در قرن بیست و یکم، ماشین لباسشویی به بخش اجتناب ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده و این دستگاه، یکی از کاربردی‌ترین وسایل هر خانه‌ای است. همان طور که می‌دانید، اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربرد ماشین لباسشویی، شست و شو و تمیز کردن انواع پوشاک است؛ با توجه به اینکه لباس‌ها را به طور مستقیم بر روی پوست بدن پوشیده و استفاده می‌کنیم، عملکرد خوب لباسشویی، اهمیت زیادی دارد؛ چرا که در صورت شستشوی مناسب لباس‌ها، تاثیر مستقیم آن بر روی سلامتی ما خواهد بود. از سمت دیگر، استفاده مناسب از لباسشویی باعث می‌شود تا عمر مفید لباس‌ها بیشتر شده و در واقع لباس‌ها در بازه‌ی زمانی طولانی‌تر، سالم و نو باقی بمانند.  از این رو در زمان خرید ماشین لباسشویی، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. در این مقاله به جمع آوری نکات مهم و قابل توجه در خرید ماشین لباسشویی برای یک راهنمایی خرید ماشین لباسشویی جامع، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

نکات قابل توجه در خرید ماشین لباسشویی

در هر خانه و خانواده، با توجه به نیاز و میزان استفاده، می‌توانید از یک لباسشویی انتظار داشته باشید که ۸ تا ۱۵ سال عمر مفید داشته باشد. ( البته دقت در نگهداری از ماشین لباسشویی، می‌تواند عمر مفید آن را افزایش دهد. ) برای خرید ماشین لباسشویی، باید مدت زمانی را برای برنامه ریزی این کار صرف کنید؛ چرا که برای خرید ماشین لباسشویی، نکات مختلفی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در ادامه چند مورد از اساسی‌ترین نکات را مطرح می‌کنیم:

  • فضای لازم برای ماشین لباسشویی: قبل از خرید ماشین لباسشویی به این نکته توجه داشته باشید که باید آن را در مکانی قرار دهید و به چه میزان فضایی احتیاج دارید؟ در خانه‌های ایرانی، معمولا ماشین لباسشویی در آشپزخانه قرار می‌گیرد؛ قبل از خرید، این موضوع را در نظر داشته باشید و در صورت نیاز اقدامات لازم را برای جاگیری مناسب ماشین لباسشویی انجام دهید.
  • کارایی و میزان مصرف انرژی: همان طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین نکات اساسی در خرید وسایل برقی از جمله ماشین لباسشویی، میزان مصرف برق و انرژی است. در مورد ماشین لباسشویی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا که ماشین لباسشویی یکی از پر استفاده‌ترین وسایل برقی خانه‌ها بوده و ممکن است در طول روز بارها مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر آن، یکی دیگر از موارد قابل توجه، میزان مصرف آب این دستگاه است. اصولا هر چه یک ماشین لباسشویی، کارآمدتر باشد، مصرف آب کمتری نیز داشته و در نتیجه ماشین لباسشویی کیفیت و سطح بالاتری دارد. در نظر داشته باشید که از میزان مصرف انرژی  و آب، می‌توان توسط اطلاعات مندرج بر روی لباسشویی متوجه شد.

  • ظرفیت: ظرفیت ماشین لباسشویی به معنای میزان و وزن لباس‌هایی است که می‌توان در هر بار استفاده از این وسیله، آن‌ها را شست و شو داد. ظرفیت ماشین لباسشویی‌ها را با مقیاس کیلوگرم اندازه گیری می‌کنند و به طور معمول، ظرفیتی بین ۶ تا ۱۲ کیلوگرم دارند. ظرفیت ماشین لباسشویی، ارتباط مستقیمی با تعداد افراد خانواده دارد؛ به طور معمول، هر چه یک خانواده بزرگتر و تعداد نفرات بیشتری داشته باشد، در نتیجه باید ظرفیت بیشتری داشته باشد.
راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

البته دقت داشته باشید در صورتی که در آینده خانواده‌ی شما بزرگتر خواهد شد، در خرید ماشین لباسشویی این موضوع را در نظر بگیرید؛ زیرا همانگونه که ابتدا مطرح شد، خرید ماشین لباسشویی برای مدت زمان طولانی و چندین ساله انجام می‌شود و برای جلوگیری از هزینه‌های آتی این‌کار اهمیت زیادی دارد.

  • عادات لباسشویی و چالش‌های نظافت: یکی دیگر از نکات قابل توجه در خرید ماشین لباسشویی، عادات لباسشویی و چالش‌های نظافت است؛ برای مثال در صورتی که لباس‌ها ممکن است چند ساعت پس از پایان شست و شو در ماشین لباسشویی باقی بمانند، باید در زمان خرید ماشین لباسشویی به آن دقت داشته باشید؛ چرا که این‌کار می‌تواند لکه‌ها و آلرژن‌هایی را به وجود بیاورد که در نهایت برای افراد مختلف باعث ایجاد آلرژی شود.

در برخی از ماشین لباسشویی‌های امروزی، ویژگی‌هایی وجود دارند که از بروز این موضوع جلوگیری می‌کنند. به طور کلی در خرید ماشین لباسشویی به موارد این چنینی که ارتباط مستقیمی با سلامت جسمی دارند، توجه داشته باشید.

  • صدای ماشین لباسشویی: با توجه به محل قرارگیری ماشین لباسشویی، میزان صدایی که تولید می‌کند، اهمیت پیدا می‌کند. شاید شما مطالب طنزی که از حجم بالای صدای ماشین‌‌های لباسشویی در فضای مجازی پخش شده‌اند را خوانده و یا شنیده باشید؛ به طور جدی، میزان سر و صدای این دستگاه می‌تواند تاثیر زیادی بر روی آرامش افراد داشته باشد. در نتیجه در زمان خرید ماشین لباسشویی، به این نکته دقت کنید.

 

  • نوع ماشین لباسشویی: آخرین و شاید مهم‌ترین نکته‌ی قابل توجه در خرید ماشین لباسشویی، نوع آن است. ماشین لباسشویی، انواع مختلفی داشته که هر کدام برای کاربری خاصی استفاده شده و مزایا و معایب خاص خود را دارد. در زمان خرید ماشین لباسشویی، با توجه به نوع نیاز خود، نوع ماشین لباسشویی خود را انتخاب کنید.

 در مقاله‌ی بعدی به طور کامل به بررسی انواع ماشین لباسشویی، مزایا و معایب هر کدام می‌پردازیم. از همراهی شما تا پایان متشکریم.