لوازم آشپزخانه, لوازم خانگی

بهترین راه‌های تمیز کردن مایکروویو کدام است؟ سرکه، جوش شیرین و غیره

تمیز کردن مایکروویو

یکی از دغدغه‌های افراد بعد از استفاده از مایکروویو، تمیز کردن آن است. در این مطلب می‌خواهیم راهکارهای حل این مشکل را به شما بگوییم. معمولاً کمتر کسی دوست دارد مدت زیادی کنار اجاق‌گاز بایستد تا غذا آماده شود. خوشبختانه باوجود دستگاه‌هایی مثل مایکروویو، سختی کار آشپزی کمتر می‌شود. طبیعی است که بعد از هر بار استفاده از دستگاه، فضای داخلی آن کثیف شود؛ بنابراین اگر دوست دارید عملکرد دستگاه کاهش پیدا نکند، همیشه باید نکات تمیز کردن مایکروویو را رعایت کنید.

استفاده از جوش‌شیرین

تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین یکی از راهکارهای بسیار خوبی است که می‌توانید برای تمیز کردن مایکروفر استفاده کنید. در این روش باید درون یک کاسه آب، به‌اندازه ۱ قاشق سوپ‌خوری، جوش شیرین قرار دهید. بعد از این کار، برای تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین باید کاسه را درون دستگاه قرار داده و برای چند دقیقه آن را گرم نگه‌دارید. ۳ تا ۵ دقیقه برای این کار کفایت می‌کند.

دقت داشته باشید که بعد از گرم شدن آب درون کاسه، درب دستگاه را باز نکنید. وقتی‌که درب دستگاه تا چند دقیقه بسته باشد، جوش شیرین می‌تواند بوی بد درون دستگاه را از بین ببرد. بعد از باز کردن درب دستگاه، می‌توانید از آب جوش برای تمیز کردن مایکروویو استفاده کنید.

همچنین شما می‌توانید از اسفنجی که ضخیم است برای تمیز کردن دستگاه استفاده کنید. تنها نکته‌ای که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید، این است که حواستان به آب باشد که نسوزید. چون در این مرحله، دمای آب بالا بوده و نیاز است که به این مسئله توجه داشته باشید.

تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن مایکروویو به کمک سرکه

تمیز کردن مایکروویو با سرکه

برای تمیز کردن مایکروویو با استفاده از سرکه مراحلی شبیه به روشی که در بالا معرفی کردیم، طی می‌کنید. درروش تمیز کردن مایکروویو با سرکه همانند روش قبلی، درون یک کاسه پر از آب، به‌اندازه ۱ قاشق سوپ‌خوری سرکه قرار می‌دهید. سپس آن را در دستگاه گرم کرده و برای گرم کردن آن، باید ۵ دقیقه صبر کنید.

بعد از گرم شدن کاسه، آن را از دستگاه مایکروفر خارج نمایید. در مرحله باید تمامی قسمت‌های دستگاه مایکروفر را بیرون آورده و سپس فضای درونی را با استفاده از حوله تمیز کنید. لازم به ذکر است که صفحه گردان مایکروویو را می‌توانید مانند ظرف‌های معمولی تمیز کنید.

پاک کردن چربی مایکروفر

نحوه تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن مایکروفر با استفاده از آب‌لیمو

پاک کردن چربی مایکروفر به‌غیراز جوش‌شیرین و سرکه، با استفاده از آب‌لیمو هم ممکن است. برای تمیز کردن مایکروفر با آب‌لیمو، می‌توانید در ابتدا از یک اسفنج مرطوب همراه با آب گرم، استفاده کنید. اگر از پارچه هم استفاده کردید، مشکلی وجود ندارد. سپس دیواره‌های بالایی، پایینی و کناری دستگاه را با کمک اسفنج یا پارچه تمیز کنید. دقت داشته باشید که در حین پاک کردن چربی مایکروفر، نباید فشار زیادی اعمال شود. بلکه باید خرده‌نان و همچنین کثیفی‌های داخل را پاک‌سازی نمایید.

هنگام تمیز کردن، دقت داشته باشید که اگر ذرات غذا درون فضای داخلی چسبیده بودند، آن‌ها را دربیاورید. بعدازآن عصاره لیمو را درون کاسه قرار داده و روی آن آب بریزید. میزان آب باید ۲ الی ۳ فنجان باشد. همچنین نوع کاسه باید نشکن باشد. مایعی که به دست آمده است را به‌خوبی مخلوط کرده و درون دستگاه مایکروفر قرار دهید. سپس بعد از روشن کردن دستگاه، به مدت ۲ دقیقه آن را روشن نگه‌دارید.

تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن مایکروویو با آب‌لیمو

نکات مهم دیگر

لازم به ذکر است که در این روش، باید صبر کنید تا آب‌لیمو بجوشد. بعد از این‌که ۲ دقیقه تمام شد و تایمر هم خاموش شد، بلافاصله درب دستگاه را باز نکنید. بلکه کمی صبر کنید تا بخار درون فضای داخلی پخش شود. بعد از پخش شدن بخار، می‌توانید درب را باز کرده و کاسه را خارج کنید.

دقت داشته باشید که از دستگاه فاصله بگیرید تا بخار شما را نسوزاند. وقتی کاسه را خارج می‌کنید، می‌توانید چربی‌های مایکروفر را ببینید که نرم شده‌اند. در ضمن فراموش نکنید که کاسه را با استفاده از دستکش از دستگاه خارج کنید. برای تمیز کردن مایکروویو بعد از خارج کردن کاسه، از پارچه مرطوب استفاده کنید.

لازم به ذکر است که اگر از این روش استفاده کردید و بازهم بعضی از لکه‌های چربی، سخت بودند، می‌توانید این روش را مجدد تکرار کنید. همچنین سینی دستگاه خود را می‌توانید قبل از هر کاری خارج کرده و به‌صورت جداگانه آن را تمیز کنید. سپس بعد از این‌که به‌صورت کامل خشک شد، درون دستگاه قرار دهید. استفاده از آب‌لیمو برای تمیز کردن مایکروفر، علاوه بر تمیزی، بوی خوشی را درون دستگاه باقی می‌گذارد.

شرکت بازرگانی سیوند

تمیز کردن مایکروویو با لیموترش

تمیز کردن مایکروویو با استفاده از لیموترش

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای تمیز کردن مایکروویو استفاده کنید، لیموترش است. در این روش کافی است که لیموترش تازه را که سایز متوسط دارد، برش دهید. سپس تکه‌های آن را درون یک بشقاب بگذارید. دقت کنید که قبل از هر کاری باید دستگاه خود را با استفاده از پارچه مرطوب تمیز کرده باشید. وقتی بشقاب را در دستگاه گذاشتید، آن را روشن کرده و صبر کنید تا بخار شکل بگیرد.

بعد از این‌که ۵ دقیقه گذشت، می‌توانید از تکه‌های لیمو برای تمیز کردن دیواره‌ها و برداشتن چربی استفاده کنید. سپس از پارچه مرطوب استفاده نمایید و دیواره‌ها را مجدد پاک‌کنید. بعد از این کار، درب دستگاه را باز نگه‌دارید تا فضای درونی خشک شود. سینی شیشه‌ای را هم می‌توانید با استفاده از صابون بشویید.

صحبت آخر

تمیز کردن مایکروویو دغدغه‌های همیشگی است که اغلب افراد با آن مشکل دارند. وقتی‌که از مایکروویو استفاده دارید؛ اما آن‌ را تمیز نمی‌کنید، به‌مرور عملکرد دستگاه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. درنتیجه بهتر این است که از روش‌های مختلفی که در این مطلب معرفی کردیم، استفاده کرده و دستگاه خود را تمیز و خوشبو نگه‌دارید.

لازم به ذکر است که آب‌لیمو، یکی از روش‌های غیر شیمیایی برای تمیز کردن مایکروفر است. وقتی از عصاره لیمو استفاده می‌کنید، به داغ بودن مایع درون مایکروویو هم توجه داشته باشید که باعث سوختن شما نشود.