لوازم آشپزخانه توکار

کاشی آشپزخانه را چطور انتخاب کنیم؟

کاشی آشپزخانه

آشپزخانه دارای مواد و لوازم گوناگونی است که باید در هنگام انتخاب آن‌ها، بسیار دقت نمایید. اما از آن جایی که در آشپزخانه، تمامی لوازم را باید به نحوی هماهنگ با یک دیگر تهیه کرد، توجه به اصول کامل و نکات ریز هر نوع وسیله‌‌ی آشپزخانه، بسیار ضروری است. یکی از بخش‌های بسیار مهمی که تأثیر زیادی بر سبک آشپزخانه می‌گذارد، کاشی است. در حقیقت کاشی آشپزخانه به جز جنبه‌های زیبایی‌شناسانه‌ای که دارد، از نظر استحکام و مقاومت نیز، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به نکات ذکر شده، توجه به اصول انتخاب کاشی آشپزخانه ضروری خواهد بود. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

کاشی در آشپزخانه

پیش از آن که به نکات مرتبط با انتخاب کاشی آشپزخانه بپردازیم، در ابتدا نیاز است که بدانیم چرا باید در آشپزخانه از کاشی استفاده کرد. امروزه یکی از معیارهای اصلی مدرن بودن، استفاده کردن از کاشی در آشپزخانه است. در حقیقت با وجود آن که طرح‌ها و مواد مختلف دیگری نیز وارد بازار شده‌اند اما هنوز هم کاشی، به عنوان یکی از شروط مدرن بودن به حساب می‌آید. کاشی‌ آشپزخانه، علاوه بر زیباتر کردن فضا، از مقاومت و هزینه‌ی مناسبی نیز برخوردار است.

 

طرح کاشی آشپزخانه

اولین موضوعی که به بررسی آن می‌پردازیم، طرح کاشیها آشپزخانه است. در حقیقت تا زمانی که ندانید که می‌خواهید چه سبکی را برای آشپزخانه‌ی خود انتخاب نمایید، انتخاب طرح کار بیهوده‌ای خواهد بود. طرح کاشی باید به طور مستقیم هماهنگ با جنبه‌های مختلفی از آشپزخانه و منزل شما باشد. برای مثال، اگر تصمیم دارید که طرح مدرنی را در آشپزخانه‌ی خود اجرا نمایید نیاز است که این مدرنیته را به سایر قسمت‌ها مانند کاشیها آشپزخانه، سرایت دهید. برای مثال اخیر، یکی از بهترین طرح‌هایی که می‌توان استفاده کرد، طرح‌های مینیمال و ساده است که ظاهر مدرن آشپزخانه را حفظ می‌نماید.

 

جنس کاشی آشپزخانه

دیگر نکته‌ی بسیار مهمی که باید در هنگام انتخاب کاشی آشپزخانه به آن توجه داشته باشید، جنس آن کاشیها است. انتخاب جنس کاشی به طور مستقیم بر هزینه‌های شما تأثیرگذار است. منظور ما از این تأثیر شامل دو بخش می‌شود. قسمت اول زمانی است که شما تصمیم به خرید کاشی آشپزخانه دارید. در این بخش معمولا کیفیت کار، به طور مستقیم بر هزینه تأثیرگذاشته و به هر میزانی که کاشی با کیفیت‌تری را خریداری نمایید، به همان میزان نیز هزینه‌ی بیشتری را باید پرداخت نمایید. بخش دوم نیز مربوط به زمان استهلاک کاشیها آشپزخانه است. در این حالت اگر کاشی با کیفیتی خریداری کرده باشید، چندین سال طول خواهد کشید تا آسیبی به آن برسد که در نتیجه، هزینه‌های شما نیز کم‌تر خواهد بود. سه مدل از جنس‌های کاشی را در زیر مشاهده می‌کنید.

کاشی دست‌ساز: کاشیها دست‌ساز به دلیل جنس بسیار خوبی که دارد معمولا هزینه‌ی بیشتری را نیز به همراه خود خواهد داشت. همچنین نگهداری از این مدل کاشی، آسان است.

کاشی سنگ طبیعی: این مدل نیز دارای کیفیت بالایی است که به دلیل استفاده از سنگ‌های طبیعی، طرح‌های بسیار زیبایی دارد.

کاشی سنگی: این مدل کاشیها نیازمند کمی احتیاط در حین مراقبت است و معمولا هزینه‌ی کم‌تری نسبت به جنس‌های دیگر دارد.

کاشی موزائیکی: این مدل دارای ویژگی تزئینی و هزینه‌ی پایینی است که جزو نمونه‌های پرطرفدار به شمار می‌آید.

سنگ مرمر: اگر این کاشیها در کف آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد نباید پولیش شود، چرا که خطر لغزش را به همراه خواهد داشت.

 

رنگ کاشی آشپزخانه

رنگ کاشیهای آشپزخانه یکی از فاکتورهای مهمی است که باید پیش از خرید کاشی در مورد آن به توافق برسید. همانطور که می‌دانید، رنگ هر وسیله‌ای، می‌تواند تأثیرات احساسی مخصوص به خود را داشته باشد. همین نکته باعث می‌شود که رنگ کاشی با توجه به کاربرد فراوان و وسیع آن در آشپزخانه، مورد توجه باشد. برای انتخاب بهترین رنگ کاشی باید در وهله‌ی اول، به دو فاکتور توجه داشت: سبک آشپزخانه و علاقه‌ی شخصی شما، باید به صورت توأمان در انتخاب رنگ کاشیهای آشپزخانه در نظر گرفته شوند.

سخن آخر

کاشیهای آشپزخانه دارای طرح‌ها و جنس‌های مختلفی است که انتخاب مناسب آن به شما کمک خواهد کرد که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید. این نکته را فراموش نکنید که انتخاب کاشیها باید با توجه به سبک آشپزخانه صورت گیرد وگرنه ظاهر مناسبی در آشپزخانه نخواهید داشت. در این مقاله با بررسی مهم‌ترین نکات مرتبط با انتخاب کاشیها آشپزخانه سعی کردیم تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.