لوازم آشپزخانه توکار

کاربردهای سینک فانتزی الکتروپلیت برخلاف اسم آن!

سینک فانتزی الکتروپلیت

زمانی که تصمیم به خرید سینک ظرفشویی می‌گیرید اولین نکته‌ای که به آن برخورد می‌کنید، تنوع جنس‌های سینک ظرفشویی است. در حقیقت، دلیل این نکته از آن جایی نشأت می‌گیرد که هر کدام از انواع سینک‌های ظرفشویی در کنار قابلیت‌های اصلی خود، دارای ویژگی‌هایی هستند که مناسب شرایط خاص خود می‌باشند.

سینک فانتزی الکتروپلیت، یکی از انواع سینک‌های ظرفشویی است که استفاده از آن در چند سال اخیر شدیدا رواج یافته‌است. دلایل زیادی برای این رواج وجود دارند که شناخت آن‌ها باعث شناخت بیشتر خود سینک فانتزی الکتروپلیت می‌شوند. از آن جایی که این سینک دارای کاربردهای فراوانی است، در این مقاله به معرفی کاربردهای آن می‌پردازیم.

سینک فانتزی الکتروپلیت

امروزه، نام سینک الکتروپلیت در همه جا پیچیده ‌است. در حقیقت برای آن که بتوانید با کاربردهای این سینک بیشتر آشنا شوید، نیاز است تا در وهله‌ی اول با تعریف آن آشنا شوید. سینک استیل را تصور کنید. این سینک یکی از انواع رایج سینک‌های ظرفشویی در دنیا است. یکی از مهم‌ترین معایب استفاده از سینک ظرفشویی استیل آن است که پس از گذشت زمان، دچار زنگ‌زدگی می‌شود. از آن جایی که این سینک از محبوبیت بالایی برخوردار است، محققان به دنبال یافتن روشی بودند که از وقوع فرآیند اکسایش در آن جلوگیری نمایند. استفاده از روش الکتروپلیت باعث شد تا زنگ‌زدگی سینک استیل از بین برود. در حقیقت سینک فانتزی الکتروپلیت را می‌توان به نوعی سینک استیلی تصور کرد که زنگ نمی‌زند. دلیل آن نیز واضح است؛ استفاده از فرآیند الکتروپلیت در ترکیب مواد مختلف ضد زنگ در سینک استیل.

کاربردهای سینک فانتزی الکتروپلیت

همانطور که ملاحظه کردید، استفاده از سینک الکتروپلیت به دلیل پیش‌زمینه آن یعنی سینک استیل بسیار متداول است. علاوه بر آن، خواص منحصر به فرد این سینک نیز مزید بر علت شده‌اند تا سینک فانتزی الکتروپلیت از کاربردهای گوناگونی بهره‌مند باشد. از آن جایی که شناخت کاربردهای سینک فانتزی الکتروپلیت، شما را به صورت دقیق‌تری با خواص آن آشنا می‌کند، در زیر به معرفی مهم‌ترین کاربردهای سینک فانتزی الکتروپلیت می‌پردازیم.

  1. استفاده در نقاط مرطوب

یکی از مهم‌ترین کاربردهای استفاده از سینک الکتروپلیت آن است که شما می‌توانید این سینک را در نقاطی که دارای رطوبت زیاد هستند، قرار دهید. همانطور که می‌دانید اکثر سینک‌هایی که از جنس فلز و استیل هستند، در صورت قرار گرفتن در این نواحی، دچار زنگ‌زدگی می‌شوند اما استفاده از سینک فانتزی الکتروپلیت باعث خواهد شد تا شما بتوانید بدون هیچ نوع دغدغه‌ای از سینک خود استفاده نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که نفوذ آب به سینک فانتزی الکتروپلیت عملا غیرممکن است.

  1. استفاده در محیط شلوغ

یکی از معایب استفاده از سینک‌های ظرفشویی‌ای که فقط با ایده‌ی زیبا کردن محیط تولید شده‌اند آن است که تلاش زیادی در زمینه‌ی افزایش مقاومت آن‌ها صورت نگرفته‌است. همین نکته باعث شده تا در صورت قرار گرفتن این سینک‌ها در خانه‌های شلوغ، احتمال آسیب رسیدن به آن به دلیل برخورد فیزیکی، بالا باشد.

از طرف دیگر، سینک الکتروپلیت به دلیل ساختار کاملا محکم و بادوامی که دارد، پایداری بالایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد که باعث می‌شود تا در صورت برخورد هر فرد یا وسیله‌ای با آن، خسارتی به سینک وارد نشود. خواص فرآیند الکتروپلیت به نحوی عمل می‌کنند که سینک فانتزی الکتروپلیت به نوعی مقاوم به ضربه نیز باشد.

سینک فانتزی الکتروپلیت

  1. استفاده در انواع طراحی‌ها

یکی دیگر از کاربردهای استفاده از سینک الکتروپلیت آن است که شما می‌توانید در هر نوع طراحی و دیزاینی که بخواهید، به کار ببرید. در حقیقت دلیل این ویژگی از آن جا ناشی می‌شود که خواص الکتروپلیتی که در مقاوم‌سازی سینک به کار گرفته شده‌اند، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را به سینک می‌افزایند. همین نکته باعث می‌شود تا بتوانید از سینک فانتزی الکتروپلیت در هر نوع دیزاین آشپزخانه، استفاده نمایید.

  1. استفاده در هر نوع هوایی

خطر اکسایش، همواره سینک استیل را تهدید می‌کند. زمانی که شما از سینک الکتروپلیت استفاده می‌کنید، عملا تمامی بدنه‌ی سینک را در برابر انواع فرآیندهای خوردگی و اکسایش، مقاوم می‌سازید که این نکته باعث افزایش دوام سینک خواهد شد. این کار باعث می‌شود تا شما بتوانید از سینک  الکتروپلیت در هر هوا و ناحیه‌ی جغرافیایی که هستید، استفاده نمایید.

سخن آخر

خرید سینک فانتزی الکتروپلیت به دلیل کاربردهای گسترده‌ای که دارد، بسیار رایج شده‌است. از آن جایی که خواص این سینک ناشی از فرآیند الکتروپلیت است، مقاومت بالایی را در آن مشاهده می‌کنیم. در این مقاله با بررسی کاربردهای سینک فانتزی الکتروپلیت سعی کردیم تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.