لوازم آشپزخانه توکار

چگونه ماکروفر و فرگاز را تمیز کنیم؟

تمیز کردن ماکروفر و فرگاز

تمیز کردن ماکروفر و فرگاز، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود دستگاه‌های شما عمر بیشتری داشته باشند. برخی از افراد بدون توجه به روش‌های اصولی تمیز کردن ماکروفر و فرگاز، اقدام به پاک کردن آلودگی‌ها با هر نوع روش و ماده‌ای می‌کنند و آسیب فراوانی به دستگاه‌های خود وارد می‌کنند. با توجه به حساس بودن این دو دستگاه و شیوه‌های خاصی که باید برای تمیز کردن آن‌ها به کار ببرید، در این مطلب به بررسی چگونگی تمیز کردن ماکروفر و فرگاز می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تمیز کردن ماکروفر

تمیز کردن با انواع پاک‌کننده‌های شیمیایی ماکروفر بسیار مرسوم است. دقت کنید که در حین استفاده از این مواد، دستگاه را خاموش کرده باشید. به جز استفاده از انواع پاک‌کننده‌های شیمیایی که می‌توانید در سطح بازار برای تمیز کردن ماکروفر از آن‌ها استفاده کنید، روش‌های دیگری نیز وجود دارند. در ادامه شما را با روش‌هایی آشنا خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها علاوه بر تمیز کردن ماکروفر، انواع بوهای ناخوش‌آیند را نیز بتوانید از بین ببرید.

  • استفاده از سرکه

یک فنجان سرکه را با دو فنجان آب ترکیب کرده و در ظرف سرباز مطمئنی قرار داده و آن را درون ماکروفر بگذارید. ماکروفر را روشن نموده و پس از تبخیر شدن محلول، دستگاه را خاموش کنید. پس از بیرون آوردن ظرف، تمامی محیط درون ماکروفر را با حوله و پارچه تمیز کنید. در صورتی که برخی از لکه‌ها را مشاهده کردید، با اسفنجی آغشته به آب و سرکه، محل آن را پاک نمایید.

  • استفاده از لیمو

لیمویی را دو نصف کرده و آب نصف آن را بگیرید و در یک ظرف بدون سرپوش بریزید. مقداری آب به آن اضافه کرده و نصف دیگر لیمو را نیز در آن قرار بدهید. ظرف را در درون ماکروفر قرار داده و ۱۰ دقیقه صبر کنید. مانند روش قبل، ظرف را از درون ماکروفر خارج کرده و با یک پارچه‌ی تمیز، فضای درون ماکروفر را تمیز نمایید.

  • رفع بو با استفاده از جوش شیرین

در صورتی که محیط درون ماکروفر شما دارای بو باشد، در محلول‌هایی که در دو روش قبلی ذکر شد، مقداری جوش شیرین بریزید. آب به خوبی می‌تواند جوش شیرین را در خود حل کند. پس از آن که ظرف را درون ماکروفر قرار دادید، دستگاه را روشن کرده و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا محلول تبخیر شود. پس از تبخیر شدن، با استفاده از یک پارچه یا اسفنج، ماکروفر را تمیز کنید. جوش شیرین با جذب شدن به فضای دستگاه، بوها را از بین خواهد برد.

تمیز کردن

تمیز کردن

تمیز کردن فرگاز

تمیز کردن مداوم فرگاز باعث می‌شود که علاوه بر آن که بتوانید در محیط عاری از هر گونه آلودگی به آشپزی بپردازید، غذاهای خوش طعم‌تری را نیز بتوانید بپزید. به طور کلی نیاز است که پس از هر بار استفاده به پاک کردن نقاطی که موادی بر روی آن‌ها قرار گرفته‌است بپردازید. همچنین بهتر است که کل فرگاز را ماهیانه به طور کامل تمیز کنید. در زیر، مراحل تمیز کردن فرگاز را مشاهده می‌کنید.

  • سینی و توری فلزی

سینی و توری فلزی را در انواع محلول‌های شستشو مانند آب و صابون یا آب و سرکه قرار بدهید تا آلودگی‌ها از آن‌ها جدا بشوند و سپس آن‌ها را با پارچه‌ای پاک کنید. شایان ذکر است که در صورتی که تکه‌ی بزرگی از مواد بر روی این وسایل چسبیده بود، سعی کنید که با دست، آن را جدا کنید. همچنین سعی کنید که توری فلزی را برای مدت زمان بیشتری در محلول قرار بدهید.

  • فضای داخلی

فضای داخلی فرگاز را می‌توانید با استفاده از مواد متنوعی تمیز کنید. به جز مواد شیمیایی که در بازار یافت می‌شوند، موادی مانند سرکه، جوش شیرین و حتی پودر آمونیاک می‌توانند به عنوان مواد شستشو به کار بروند. همچنین ترکیب مرسوم‌تر، آب و صابون است. به طور کلی هر کدام از این مواد را بر روی فرگاز قرار بدهید و پس از اندکی صبر کردن، با یک پارچه‌ی تر، فضای داخلی را تمیز کنید.

  • فضای بیرونی

شیشه‌پاک‌کن‌ها و اسپری تمیزکننده‌ی فرگاز، گزینه‌ی مناسبی برای تمیز کردن فضای بیرونی هستند. همچنین استفاده از محلول‌هایی که در مراحل قبل ذکر شدند، به تمیز کردن فضای بیرونی فرگاز، به شما کمک خواهند کرد.

سخن آخر

دانستن روش‌های اصولی تمیز کردن ماکروفر و فرگاز به شما کمک می‌کند که به وسایل خود آسیبی وارد کنید. با توجه به آن که برخی از افراد، مواد مورد نیاز برای تمیز کردن ماکروفر و فرگاز را نمی‌دانند، در این مقاله سعی شد که علاوه بر روش‌های تمیز کردن این لوازم، به برخی از مهم‌ترین این مواد نیز اشاره کنیم.برای خرید فر و ماکروفر میتوانید به فروشگاه سیوند مراجعه کنید