لوازم آشپزخانه توکار

چگونه جرم سینک آشپزخانه را از بین ببریم؟

سینک آشپزخانه

سینک ظرفشویی یکی از مهم‌ترین لوازم آشپزخانه است که باید در نگهداری و نظافت آن تلاش بسیار زیادی انجام دهید. در حقیقت با توجه به آن که سینک ظرفشویی دارای مصرف روزانه‌ی بالایی است، آشنا شدن با نکات مرتبط با نظافت آن بسیار مهم است. جرم‌گیری سینک ظرفشویی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در ارتباط با نظافت سینک ظرفشویی انجام دهید. جرم‌ها و لکه‌ها از دشمنان اصلی هر آشپزخانه‌ای هستند و تمیز کردن مداوم آن‌ها باعث خواهد شد تا دوام سینک شما افزایش یابد. در این مقاله به بررسی نحوه‌ی جرم‌گیری سینک ظرفشویی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

مواد شوینده‌ی مناسب

برای آن که اقدام به جرم‌گیری سینک ظرفشویی نمایید نیاز است تا مواد شوینده‌ی مناسبی را تهیه کنید. در حقیقت برای انجام این کار نیاز است تا مواد شوینده را براساس جنس سینک ظرفشویی مورد استفاده انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از سینک‌ها وجود دارند؛ سینک گرانیتی و استیل از جمله سینک‌های پرکاربرد هستند. نکته‌ای که در میان تمامی انواع سینک‌ها مشترک است آن است که نباید از اسیدهای قوی برای تمیز کردن و جرم‌گیری سینک ظرفشویی استفاده کنید چرا که این اسیدها باعث آسیب رساندن به بدنه و در مواقعی به بافت درونی سینک می‌شوند. با توجه به این موضوع استفاده از مواد شوینده‌ی ملایم‌تر راهکار مناسبی خواهد بود. همچنین از یک پارچه‌ی نرم برای جرم‌گیری سینک استفاده کنید تا خط و خشی بر روی آن باقی نماند.

 

جوش شیرین و لیموترش

امروزه استفاده از مواد طبیعی برای جرم‌گیری سینک ظرفشویی به امری کاملا متداول و مرسوم تبدیل شده‌است. در حقیقت برای تمیز کردن سطوح لوازم مختلف آشپزخانه، جوش شیرین انتخاب مناسبی است. با توجه به این موضوع، در ادامه به بررسی شیوه‌ی جرم‌گیری سینک ظرفشویی با استفاده از جوش شیرین و لیموترش می‌پردازیم.

  • در ابتدا، تمامی سینک را با آب گرم بشویید. در این مرحله نیاز است تا عملیات شستشو به صورت کامل و دقیق صورت گیرد تا لکه‌های قابل رفع یا جرم‌های قابل شسشتو، با آب دفع شوند.
  • با استفاده از یک پارچه‌ی نرم، تمامی بخش‌های شستشوشده را خشک کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که تمامی قسمت‌ها از جمله لوله و شیر‌ها باید کاملا خشک شوند.
  • پس از خشک شدن، ترکیبی از جوش شیرین و لیموترش را بر سطح دارای لکه و جرم قرار دهید.
  • به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا این ترکیب بر لکه‌ها و جرم سینک آشپزخانه اثر نماید.
  • با استفاده از یک مسواک، تمامی قسمت‌ها را تمیز کنید. این کار باید با حوصله‌ی زیاد و دقت فراوانی صورت گیرد.
  • پس از اتمام جرم‌گیری سینک ظرفشویی، تمامی آن را برای یک بار دیگر شستشو داده و با یک پارچه خشک نمایید.

 

استفاده از پولیش

استفاده از پولیش برای جرم‌گیری سینک ظرفشویی از جمله شیوه‌های انجام این کار است. در حقیقت اکثر شرکت‌های تولیدکننده‌ی سینک ظرفشویی در حین فروش آن، پولیش مخصوصی برای جرم‌گیری نیز ارائه می‌دهند. برای آن که با قدرت پولیش آشنا شوید ذکر کردن این نکته کافی است که در صورتی که استفاده از مواد شوینده‌ی شیمیایی و همچنین جوش شیرین و لیموترش، منجر به جرم‌گیری و پاک شدن لکه‌ها نشدند، پولیش، راهکار مناسبی را به شما ارائه خواهد داد به نحوی که حتی اندکی جرم یا لکه نیز بر روی سینک باقی نخواهد ماند. استفاده از پولیش علاوه بر جرم‌گیری، در برق انداختن سینک ظرفشویی نیز به شما کمک به سزایی خواهد کرد.

 

استفاده از نمک

این شیوه، یکی دیگر از شیوه‌های جرم‌گیری سینک ظرفشویی است. نکته‌ی مهم این شیوه آن است که نمک معمولا برای جرم‌گیر سینک‌ظرفشویی استیل به کار گرفته می‌شود. برای انجام این کار نیاز است تا مقداری نمک را بر نقاط جرم‌گرفته ریخته و به مدت نیم ساعت صبر نمایید. نمک به دلیل خاصیتی که دارد، اقدام به تفکیک و نرم کردن حرم‌ها می‌کند. پس از گذشت زمان مورد نظر، با آب و پارچه، محل پاکسازی‌شده را تمیز نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت باقی ماندن نمک برای زمان بیشتر، احتمال تشکیل لکه، وجود خواهد داشت.

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی نحوه‌ی جرم‌گیری سینک آشپزخانه پرداختیم. این نکته را در نظر داشته باشید که پس از انجام هر نوع شستشو با هر نوع ماده‌ای باید با استفاده از یک پارچه‌ی نرم، محل مورد نظر را خشک کنید تا از ایجاد لکه‌ها جلوگیری نمایید.