لوازم آشپزخانه توکار

چگونه از کیفیت لوازم خانگی مطمئن شویم؟

کیفیت لوازم خانگی

لوازم خانگی

بطور کلی لوازم خانگی محصولاتی هستند که پروسه خانه‌داری را برای تمامی افراد آسان‌تر می‌کنند. این وسایل در مجموع کیفیت زندگی را بالا برده، تغذیه و بهداشت افراد در زندگی و منزل را نیز بهبود بخشیده‌اند. برخی از این وسایل خانگی بطور مستقیم با خورد و خوراک افراد در ارتباط هستند. مانند یخچال، گاز، فریزر، چرخ گوشت، مخلوط کن، فر، مایکروویو و غیره که برای تهیه یک تغذیه مناسب در اختیار ما هستند.

بعضی از وسایل دیگر مانند لباسشویی، جاروبرقی، اتو، ظرفشویی و غیره برای نظافت و حفظ پاکیزگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ناگفته نماند که در این بین بعضی از وسایل نیز برای تفریح و سرگرمی ما مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانند تلویزیون، رادیو، دستگاه‌های بازی و سرگرمی و دیگر وسایل مشابه که البته کم هم نیستند.

دسته‌بندی لوازم خانگی

لوازم خانگی درکل به دسته‌بندی‌های کوچک و اصلی تقسیم می‌شوند. لوازم کوچک همان لوازم و وسایلی هستند که برای سرگرمی افراد اختراع شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما وسایل اصلی همان لوازم خانگی عمده هستند که در منزل و خانه، قسمتی از وظایف اصلی را برعهده دارند. دسته اول یا همان کالاهای کوچک، معمولا از جنس چوب طراحی می‌شدند اما در حال حاضر بیشتر از جنس پلاستیک هستند. اما کالاهای اصلی در گذشته بیشتر از رنگ‌های روشن و بدنه‌هایی از جنس پلاستیک تشکیل می‌شدند که امروزه همه چیز به کلی تغییر کرده‌است.

در طراحی بدنه‌های لوازم خانگی از متریال‌های متنوعی استفاده می‌شود مانند استیل، کروم، پلاستیک، شیشه و غیره که همگی کاملا مقاوم در برابر ضربه بوده و از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید رنگ بدنه‌ها نیز کاملا تغییر کرده و دیگر تنها رنگ‌های روشن مورد استفاده نیستند. حال با تنوع رنگی که در تولید لوازم خانگی دیده می‌شود، شما به راحتی می‌توانید آشپزخانه خود را طراحی و دیزاین کنید تا از هارمونی رنگی دلخواه خودتان لذت ببرید.

برندهای لوازم خانگی

با توجه به مقوله واردات کالاها به کشور و همینطور تولید و توسعه داخلی، در حال حاضر می‌توانیم برندهای بنام و مطمئنی را در بازار لوازم خانگی کشورمان مشاهده کنیم. برندهای وارداتی که گوی سبقت را از یکدیگر ربوده‌اند و همچنین تولیدات داخلی که کم و بیش رقیبان برندهای خارجی محسوب می‌شوند. این موضوع یعنی بالا رفتن کیفیت تولیدات داخلی خصوصا در مقوله لوازم خانگی، مسأله‌ای مهم است که اگر مورد توجه قرار بگیرد بطور فزاینده‌ای می‌تواند بر چرخ‌های تولید و پیشرفت ملی اثرگذار باشد.

نحوه شناسایی لوازم خانگی باکیفیت

برای شناخت لوازم خانگی اصل و با کیفیت راهکارهای فراوانی وجود دارد که در این قسمت به تفکیک به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  •       مراکز خرید معتبر

اول از همه توصیه می‌کنیم که لوازم مورد نیاز خود را حتما از فروشگاه‌های معتبر و بنام تهیه کنید. شاید تهیه کردن لوازم مورد نظرتان از این مکان‌ها کمی سخت بنظر برسد آن‌هم به دلیل اینکه ممکن است کمی گرانتر باشند، اما از کیفیت بالایی برخودارهستند.

  •       خرید برندهای شناخته شده

در گذشته اطلاع از برند‌ها و مارک‌های مختلف به واسطه پرسشگری و پیگیر بودن از دیگران میسر می‌شد. بعبارتی اگر یکی از اطرافیان و آشنایان یک برند لوازم خانگی را تهیه کرده و مورد استفاده قرار داده ‌بود، به دیگران نیز توصیه می‌کرد تا آن را خریداری کنند. امروزه اما وضعیت متفاوت شده‌است. در دوران معاصر به مدد وسایل ارتباط جمعی بشدت فراگیر و همچنین شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، شما به راحتی می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز خود در مورد یک برند را پیدا کرده و حتی با درنظر گرفتن و مطالعه نظرات مختلف کاربران، میزان کارایی و رضایت از محصول مورد نظر خود را بررسی کنید.

  •       گارانتی محصول، مهر تاییدی بر اصل بودن

بدون شک وقتی صحبت از خرید محصولات خانگی به میان می‌آید همه ما دوست‌داریم تا همانقدر که هزینه می‌کنیم و محصولی منحصربه‌فرد را تهیه می‌کنیم، از پشتیبانی آن نیز مطمئن باشیم؛ ما ترجیح می‌دهیم از لوازمی استفاده کنیم که در صورت بروز هرگونه مشکلی عمدی یا سهوی، یک حامی برای انجام تعمیرات پیش آمده و یا تعویض محصول در صورت لزوم و نیاز داشته باشد. این همان بحث جذاب گارانتی است. بطور معمول لوازم خانگی اصلی، از یک پشتیبانی خوب و معتبر بهره‌مند هستند. این پشتیبانی با ارائه شرایط خاص و در نظر گرفتن یک‌سری محدودیت‌ها، از محصول شما حمایت می‌کند. اینکه در صورت نیاز و بروز هر حادثه‌ای اقدام به تعمیر کرده و یا در صورت لزوم تعویض را برای شما انجام خواهند داد.  

لوازم خانگی قابل بازیافت

با پیشرفت علم و تکنولوژی جهان به سمت مصرف‌گرایی پیش می‌رود. در این بین تولیدات انبوه و مصرف بیش از حد انسان‌ها از منابع طبیعی، دنیای ما را با حجم عظیمی از تولیداتی روبرو کرد که همگی در گذشته بخشی از فناوری نوین بوده‌اند اما در حال حاضر هیچ کارایی ندارند. علت آن نیز تهیه و عرضه محصولات جدید است که تکمیل کننده عملکرد محصولات قبل از خود هستند. لوازم خانگی نیز در این دسته‌بندی قرار داده می‌شوند.

مقوله قابل بازیافت بودن محصولات، مدت‌هاست که در صدر توجه تولید کنندگان بزرگ قرار گرفته‌است. بیشتر از همه کارخانجات لوازم خانگی و همچنین وسایل ارتباطی مانند گوشی‌های همراه مشتاق به تولید محصولاتی هستند که بعد از اتمام طول عمر خود، به جای باری اضافه بر دوش طبیعت شدن، تجزیه شده و جزء طبیعت شوند. در هر حال، بازگشت به چرخه طبیعت یک مزیت محسوب می‌شود که به‌راحتی می‌تواند کارایی محصولات را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد.

  

سخن پایانی

این موضوع که روزبه‌ روزبه وسایلی احتیاج پیدا می‌کنیم که ما را هرچه بهتر در رفاه و آسایش غرق کنند، یک مقوله‌ی انکار ناپذیر است. در همین راستا لوازم خانگی بقدری دارای تنوع و عملکردهای گوناگون شده‌اند که آسان‌ترین و پیش‌پا افتاده‌ترین کارها را برای ما به راحتی انجام می‌دهند. استفاده از وسایل و تجهیزات پیشرفته در منزل از یک طرف رفاه و آسایش و از طرف دیگر تن‌آسایی را برای ما به ارمغان آورده‌‌است. بقدری که شاید آسان‌ترین کارها برایمان به دشوارترین شکل ممکن امکان پذیر شوند. در هر حال تکنولوژی مانند یک شمشیر دو لبه است. بهتر است در کنار بهره‌مندی از آن کمی نیز دور بودن از این امکانات را تمرین کنیم.