لوازم آشپزخانه توکار

چگونه آشپزخانه‌ی کوچک را به آشپزخانه‌ای مجهز تبدیل کنیم؟

آشپزخانه‌ای مجهز

بسیاری از افراد با این گمان که به دلیل داشتن آشپزخانه ‌ی کوچک، کاری در راستای مجهزتر کردن آن از دستشان بر نمی‌آید، اقدامی برای تجهیز کردن آشپزخانه‌ی خود انجام نمی‌دهند؛ اما با در نظر گرفتن این نکته که می‌شود با تلفیق سلیقه‌ی خوب با پیشرفت‌‌های قرن ۲۱، آشپزخانه‌ای زیبا، مجهز و مدرن را داشت، قطعا نظر این دسته از افراد نیز تغییر خواهد کرد. در این مقاله به بررسی راهکارهایی برای مجهز کردن آشپزخانه‌های کوچک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

چیدمان

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در چیدمان یک آشپزخانه رعایت کنید این است که لازم نیست تمامی وسایل خود را بر روی میز و کابینت قرار بدهید. اصطلاح کمتر، بیشتر است، کمک زیادی به شما در این زمینه می‌کند. سعی کنید تا جای ممکن، فضای آشپزخانه را شلوغ نکنید. شما می‌توانید برای چیدمان آشپزخانه‌ی کوچک از ۴ روش معروف زیر بهره ببرید.

  • دیوار منفرد: آشپزخانه به یک دیوار محدود بوده و سینک در مرکز، اجاق گاز و یخچال نیز در طرفین آن هستند.
  • دو دیوار موازی: سینک و اجاق گاز را به یک دیوار و یخچال را در رو به روی آن قرار بدهید.
  • U شکل: هر کدام از سه ابزار ذکر شده را در یک طرف دیوار قرار بدهید.
  • L شکل: یخچال و سینک را در دو دیوار موازی قرار بدهید.

کابینت و پیشخوان

شما می‌توانید با انتخاب صحیح کابینت علاوه بر زیباسازی فضای آشپزخانه، از فضای آن به خوبی استفاده ببرید. انتخاب ترکیبی از کابینت‌های جادار و توکار، علاوه بر فراهم کردن فضای مناسب برای وسایل شما، حس زیبایی و منظم بودن را به آشپزخانه منتقل خواهد کرد. هر چقدر که کابینت شما ارتفاع بیشتری داشته باشد، وسایل بیشتری در طبقات آن جای گرفته و خود کابینت نیز مساحت زیادی را اشغال نخواهد کرد. اگر چیدمان مناسبی را درون کابینت داشته باشید، پیشنهاد می‌شود که از درب‌های شیشه‌ای برای کابینت، استفاده کنید. یک گزینه‌ی بسیار کاربردی دیگر آن است که اقدام به نصب پیشخوان نمایید؛ این کار، علاوه بر دادن جلوه‌ای مدرن‌ به آشپزخانه‌ی شما، سبب می‌شود که بتوانید سینک ظرفشویی و اجاق گاز خود را نیز، مناسب با مد روز و تکنولوژی جدید، فراهم کنید. مزیت اساسی نصب پیشخوان برای آشپزخانه‌های کوچک آن است که شما دیگر نیازی به استفاده کردن از میز را نخواهید داشت و می‌توانید بر روی پیشخوان، کارهای خود را انجام بدهید که در مساحت آشپزخانه، به شدت تأثیرگذار است.

تجهیزات توکار

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از تجهیزات توکار آن است که فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. این نکته را در نظر بگیرید که علاوه بر مدرن کردن فضای آشپزخانه، شما می‌توانید از فضای خالی در زیر این ابزار، برای قرار دادن وسایل آشپزخانه استفاده نمایید. در ادامه به شرح برخی از این تجهیزات می‌پردازیم.

  • فر و اجاق گاز: با توجه به نیاز روزانه به آن، با تهیه‌ی نوع تو کار این لوازم، علاوه بر جلوه‌ی زیبا دادن به آشپزخانه، می‌توانید وسایل متنوعی را نیز در زیر یا کنار آن قرار دهید.
  • سینک ظرفشویی: مدل توکار سینک علاوه بر صرفه‌جویی در مساحت آشپرخانه، از ایجاد روطوبت جلوگیری می‌کند.
  • هود مخفی: از آن جایی که این هودها در داخل کابینت قرار می‌گیرند، هیچ‌ نمایی را از آن‌ها مشاهده نخواهید کرد که باعث بازتر شدن محیط آشپزخانه خواهد شد.
آشپزخانه‌ی کوچک

آشپزخانه‌ی کوچک

 

مزایای استفاده از لوازم توکار

همانطور که ذکر شد بهره‌گیری از این لوازم، کمک بسیار زیادی را برای مجهز کردن یک آشپزخانه‌ی کوچک به شما خواهد کرد. برخی از مزایای این لوازم به شرح زیر است.

  • نظافت آن‌ها آسان است: نوع این تجهیزات به نحوی است که تمیز کردن آن‌ها آسان است. برای مثال سینک‌های ظرفشویی قدیمی، همیشه باعث رطوبت می‌شوند در حالیکه در مدل‌های توکار به دلیل قرار گرفتن آن‌ها در داخل کابینت، دیگر آبریزی ندارند.
  • صرفه‌جویی در محیط: با توجه به طراحی این تجهیزات، دیگر نیاز نیست یک مساحت بسیار زیاد را برای یک وسیله و مساحتی را بری کابینت تعیین کرده و می‌توانید مساحت خالی بزرگ‌تری را داشته باشید.
  • ارزانی و تنوع: ابزار توکار در طرح‌ها و اشکال متفاوت و با قیمت‌های ارزان‌تر در دسترس بوده که این ویژگی باعث سهولت در تهیه‌ی آن‌ها می‌شود.

ابزار و وسایل مدرن

این ابزار می‌تواند ساده‌ترین وسایل تا پرکاربردترین آن‌ها را شامل شود. لوازمی مانند لوستر، اجاق گاز، سینک ظرف‌شویی، یخچال و بسیاری دیگر از ابزار را می‌توانید با نوسازی، آشپزخانه‌ی خود را تجهیز نمایید. یکی از دلایل اصلی برای انجام این کار آن است که در طراحی لوازم مدرن آشپزخانه، طراحان به نحوی اقدام به ساخت وسایل کرده‌اند که هر وسیله‌ای بتواند حداکثر کارایی و زیبایی را در هر محدوده‌ای که در آن قرار می‌گیرد از خود نشان بدهد. همچنین در تکنولوژی مدرن، این نکته در نظر گرفته شده که باید تمامی ابزار قابلیت تعامل با مصرف‌کننده و سایر ابزار را داشته باشند. از طرفی مدرن سازی وسایل آشپزخانه باعث می‌شود تا شما بتوانید روزی به هوشمندسازی این وسایل نیز اقدام کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از سنگ مرمر، سنگ‌های صیقلی داده شده و طرح چوب در آشپزخانه، محیطی کاملا مدرن را برای  آشپزخانه‌ی خود ایجاد نمایید.

ترکیب رنگ آشپزخانه

رنگ دیوارها و لوازم آشپزخانه چه در روحیه‌ی شما و چه در ظاهر آشپزخانه، تأثیری انکارناپذیر دارد. در وهله‌ی نخست اگر تصمیم دارید که آشپزخانه‌ی خود را بزرگ‌تر جلوه بدهید، پیشنهاد می‌شود که از رنگ‌های روشن بر دیوارها و وسایل بهره ببرید. همچنین شما می‌توانید به جای آن که کابینت‌ها را سفید کنید از چند رنگ ملایم مکمل برای آن‌ها بهره ببرید؛ البته یادتان باشد که رنگ تیره برای درب کابینت باعث می‌شود فضای خانه حتی کوچک‌تر نیز به نظر برسد پس در انتخاب روشن بودن این درب‌ها دقت لازم را داشته باشید. در آشپزخانه‌های مدرن، سقف را نیز رنگ می‌زنند اما پیشنهاد ما برای آشپزخانه‌های کوچک آن است که با سفید کردن سقف، علاوه بر نوردهی بیشتر به محیط، حس مرتفع‌تر بودن آشپزخانه را می‌توانید القا نمایید.

سخن آخر

مجهز کردن آشپزخانه‌های کوچک، امری است که می‌توان به آسانی و با رعایت نکاتی، آنرا در آشپزخانه اجرا کرد. در این مقاله سعی شد تا جنبه‌هایی را که باید در زمینه‌ی تجهییز کردن آشپزخانه‌ی کوچک رعایت نمایید را به طور مفصل توضیح بدهیم تا شما بتوانید به راحتی، آشپزخانه‌ی خود را مجهز نمایید.ی ایی حد