لوازم آشپزخانه توکار

هر آنچه درباره‌ی بازسازی آشپزخانه باید بدانید

بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه به عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه شناخته می‌شود که طراحی آن تأثیر به سزایی بر تمامی خانه دارد. در حقیقت برای آن که بتوانید خانه‌ای شیک و زیبا داشته باشید نیاز است تا تغییرات و توسعه را از آشپزخانه‌ی خود شروع کنید. همانطور که می‌دانید سبک‌ها و طرح‌های زیادی برای آشپزخانه‌ها وجود دارند که انتخاب یکی از آن‌ها برای اجرا، عمدتا کار دشوار و پرهزینه‌ای است. بازسازی آشپزخانه یکی از بهترین راه‌کارهایی است که می‌توان با استفاده از آن تمامی بخش‌های آشپزخانه را نوسازی و مدرن کرد. در این مقاله به بررسی مهم‌ترین اقداماتی که در بازسازی آشپزخانه انجام می‌دهید، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کابینت

نمی‌توان آشپزخانه را بدون کابینت تصور کرد. در حقیقت کاربرد زیاد کابینت باعث شده تا اکثر طراحی‌ها و سبک‌ها با توجه به کابینت آشپزخانه ایجاد شوند. با توجه به آن که طرح‌های متنوع و بعضا گرانی برای کابینت وجود دارند، یکی از بهترین راه‌کارها برای آن که بتوانید تغییرات اساسی در کابینت آشپزخانه‌ی خود ایجاد نمایید، آن است که به بازسازی کابینت اقدام کنید. منظور ما از بازسازی کابینت آن است که تغییرات اساسی در ظاهر آن‌ها ایجاد نمایید به نحوی که هزینه‌ی این بازسازی‌ها کم‌تر از خرید کابینت باشد. دو تغییر مهمی که می‌توانید در راستای بازسازی آشپزخانه در کابینت اعمال نمایید را در زیر مشاهده می‌کنید.

  • تغییر ظاهر درب

اکثر افراد تصور می‌کنند که تنها با خرید کابینت جدید می‌توانند آشپزخانه‌ی خود را بازسازی کنند در حالیکه یک راه‌حل آسان‌تر نیز وجود دارد. می‌توانید انواع طرح‌های مورد نظر خود برای درب کابینت را به طراحان و نصابان حرفه‌ای سپرده تا آن‌ها درب‌های جدید برای کابینت شما ایجاد کنند. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر بازسازی آشپزخانه و کابینت، در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی نمایید.

  • نور کابینت

امروزه یکی از مشخصه‌های اساسی آشپزخانه‌ی مدرن آن است که دارای نورپردازی کابینت است. با استفاده از انواع چراغ‌ها و لامپ‌های مخصوص و کوچک، نسبت به ایجاد نورپردازی در کابینت اقدام نمایید تا یک قدم بیشتر به بازسازی آشپزخانه نزدیک شوید.

تغییر رنگ

رنگ، عنصری تأثیرگذار بر فضای آشپزخانه است و بازسازی آشپزخانه بدون رنگ‌آمیزی مجدد آن امکان ندارد. رنگ‌های بسیاری وجود دارند و انتخاب نوع و ماهیت رنگ به عوامل متعددی وابسته است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در حین انتخاب رنگ آشپزخانه به آن توجه داشته باشید، سبک جدید آشپزخانه است. اگر تصمیم دارید که در بازسازی آشپزخانه به یک سبک مدرن دست‌یابید، استفاده از رنگ‌های روشن بهترین انتخاب خواهد بود. چنین رنگ‌هایی علاوه بر مدرن‌سازی اشپزخانه باعث می‌شوند تا ظاهر آشپزخانه نیز بزرگ‌تر به نظر برسد. از طرف دیگر سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشند تا مجبور به رنگ‌آمیزی مجدد نباشید.

پوشش کف آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه باید در تمامی بخش‌های آن صورت گیرد. با توجه به این موضوع باید تغییرات اساسی در پوشش کف آشپزخانه ایجاد نمایید. امروزه معمولا دو تغییر عمده در این پوشش داده می‌شود. عده‌ای از افراد می‌خواهند همان ظاهر سرامیکی را حفظ کنند. از آن جایی که سرامیک موجود در آشپزخانه‌های مدرن دارای ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سرامیک‌های آشپزخانه‌ی سنتی است، در انتخاب ابعاد باید دقت نمایید. عده‌ی دیگر نیز تصمیم دارند که از پوشش کاملا جدیدی در حین بازسازی آشپزخانه استفاده نمایند. این دسته از افراد معمولا پارکت را انتخاب می‌کنند.

لوازم آشپزخانه

در حین بازسازی آشپزخانه باید به نوسازی وسایل آشپزخانه نیز توجه کرد. خرید مجدد تمامی وسایل آشپزخانه کار آسانی نیست، به همین منظور سعی کنید لوازمی را برای خرید مجدد انتخاب کنید که دیگر به عنوان یک وسیله‌ی مدرن پرسرعت و کم‌انرژی شناخته نمی‌شوند. از طرف دیگر، نحوه‌ی چیدمان لوازم نیز عنصر بسیار مهمی در بازسازی آشپزخانه خواهد بود. یکی از الگوهای مهمی که برای چیدمان لوازم آشپزخانه وجود دارد، الگوی مثلث کار است که در آن، سینک ظرفشویی، یخچال و اجاق گاز در رأس‌های یک مثلث فرضی قرار می‌گیرند تا هم راحتی تحرک برای شما میسر شود و هم ایمنی در بازسازی آشپزخانه دخیل باشد.

سخن آخر

افراد زیادی به دنبال داشتن یک آشپزخانه‌ی جدید و کامل هستند به همین دلیل نیز شناخت شیوه‌های دست‌یابی به چنین آشپزخانه‌هایی بسیار مهم است. بازسازی آشپزخانه یکی از آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌های رسیدن به چنین هدفی است که باید بر اساس قاعده و اصول مشخص صورت گیرد. در این مقاله با بررسی مهم‌ترین نکات مرتبط با بازسازی آشپزخانه سعی کردیم تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.