لوازم آشپزخانه توکار

نکاتی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید در نظر بگیریم!

خرید ماشین ظرفشویی

برای سال‌های بسیار، بشر با دستان خود ظرف‌ها را می‌شست؛ وقت‌گیر بودن این کار و همچنین خسته کننده بودن آن باعث شد تا دست به اختراع ماشین ظرفشویی بزند. امروز اکثر خانه‌ها از استفاده از این دستگاه سود می‌برند. با توجه به گسترده بودن این محصول، باید پیش از خرید آن، به تحقیق درباره‌ی ماشین ظرفشویی مورد نظر خود بپردازید. در ادامه به بررسی نکات مهمی که باید در هنگام خرید ماشین ظرفشویی به آن‌ها توجه کنید، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

ظرفیت ماشین ظرفشویی

اولین نکته‌ای را که باید در نظر بگیرید، ظرفیتی است که از ماشین خود توقع دارید. یک ماشین ظرفشویی ۱۸ اینچی، برای تعداد ظرف‌های دو تا سه نفر مناسب است و می‌تواند ۶ تا ۸ محل قرار گیری ظرف (آبچک) را پوشش بدهد در حالیکه ماشین ظرفشویی ۲۴ اینچی ظرفیت ۱۲ تا ۱۴ محل قرار گیری ظرف را دارا است که به طور کلی برای یک خانواده به کار می‌رود در حالیکه مدل ۱۸ اینچی برای جمعیت کم، توصیه می‌شود.

 

آیا ماشین ظرفشویی باعث هدر دادن آب می‌شود؟
یک مدل معمولی می‌تواند تا ۹ لیتر آب را در خود ذخیره کند. یک ماشین ظرفشویی با ظرفیت بالا می‌تواند ظرف‌ها را با استفاده از همین مقدار آب بشوید که روشی کارآمدتر برای شستن ظروف به حساب می‌آید. برای آن که متوجه میزان صرفه‌جویی آب توسط این دستگاه شوید، سعی کنید تعدادی ظرف یکسان را با ۹ لیتر آب به صورت دستی بشویید، متوجه خواهید شد که بسیار بیشتر از این مقدار آب نیاز خواهید داشت. در همین راستا باید این نکته را در نظر بگیرید که حجم آبی که قرار است برای ظرف‌های خود در این ماشین استفاده نمایید باید منطقی باشد و در صورت مصرف آب زیاد برای مقدار کمی ظرف، آن مدل دستگاه پیشنهاد نمی‌شود.

 

هزینه‌ی مدل‌های مختلف
انتخاب کردن از بین انواع مدل‌های توکار، قابل حمل یا کانتر، به شرایط شما بستگی دارد. اگر هزینه را بخواهید در نظر بگیرید، مدل‌های پیشخوان و برخی از انواع قابل حمل، به صرفه‌تر هستند. البته مدل‌های پیشخوان، جزو کوچک‌ترین ماشین‌های ظرفشویی هستند که برای یک فضای محدود کاربرد فراوانی دارا هستند که باید این نکته را در نظر بگیرید. از طرفی، قیمت ماشین‌های ظرفشویی قابل حمل داخلی و ماشین‌های ظرفشویی کشویی، به سبک و ویژگی‌هایشان بستگی داشته که هر کدام را بسته به دکوراسیون و نیازهای خود می‌توانید تهیه نمایید.

مصرف انرژی
چه در زمینه‌ی کاهش میزان آب و چه در کاهش مصرف انرژی، ماشین ظرفشویی انتخاب خوبی است. مصرف انرژی در هر ماشین ظرفشویی، متفاوت است. برخی از ماشین‌ها دارای گزینه‌ی شستشوی سریع یا کم‌آب هستند که اگر از میزان معینی از آب استفاده می‌کنید این دستگاه‌ها مفید خواهند بود. برخی از ماشین‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را تنظیم کنید که در زمانی که انرژی کم می‌شود، شروع به شستن نماید. همچنین برای خرید کم‌مصرف‌ترین ماشین ظرفشویی، به دنبال برچسب انرژی بر روی آن باشید تا بتوانید تأییدیه‌ی استانداردهای لازم را بر روی آن ببینید.

 

 ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی

 

دفع مواد غذایی سخت
یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که باید آن را در نظر بگیرید آن است که اگر دوست ندارید قبل از قرار دادن ظروف، باقیمانده‌ی غذاهای روی آن‌ها را کنار بزنید، ماشین ظرفشویی این کار را برای شما بکند. برخی از مدل‌ها دارای فیلترهای تمیزکننده هستند در حالیکه برخی دیگر را باید به صورت دستی تمیز کرد. پس یادتان باشد که سیستم دفع و تصفیه‌ی ماشین‌های ظرفشویی را پیش از خرید بررسی نمایید.

 

ویژگی‌های اساسی را چک کنید.

بسته به نوع مدل و قیمت، هر ماشین ظرفشویی دارای ویژگی‌های متفاوتی است. برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند.

انتخاب چرخه:

به دنبال طیف وسیعی از گزینه‌های چرخه مانند ضدعفونی کردن، شستن سریع و نگهداشتن ظروف باشید.

فیلتر کردن آب:

این ویژگی، ذرات غذا را گرفته و به تمیز کردن ظروف کمک می‌کند.

مناطق ویژه:

اگر ظرفی دارید که برای شسته شدن نیاز به قدرت تمیزکنندگی بیشتری دارند (برای مثال ظرف بزرگتر و یا چرب تری است)، باید به دنبال ماشین ظرفشویی با مناطق شستشوی ویژه باشید.

قفسه‌های اضافی:

این گزینه برای زمانی است که بخواهید تعداد ظروفی بیشتر از مقدار تعیین شده توسط ماشین ظرفشویی داشته باشید.

 

سخن آخر

برخی از افراد بدون تحقیق کردن، اقدام به تهیه‌ی ماشین ظرفشویی می‌کنند و پس از مدتی متوجه می‌شوند که باید نکاتی را در حین خرید در نظر می‌گرفتند که الان ماشین ظرفشوییشان فاقد آن است. در این مقاله، تمامی نکاتی را که باید در حین خرید در نظر بگیرید را به طور مفصل بررسی کردیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.