لوازم آشپزخانه توکار

نکاتی که باید قبل از خرید سینک آشپزخانه بدانید

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی یکی از تجهیزات مهم است که باید در هر آشپزخانه‌ای وجود داشته باشد. تنوع و گستردگی سینک‌ها باعث شده تا افراد، در حین انتخاب آن‌ها دچار سردرگمی بشوند. از طرف دیگر قابلیت‌هایی مانند سینک توکار و یا سینک روکار، از ویژگی‌هایی است که باید پیش از خریدن سینک، درباره‌ی آن به نتیجه‌ی قاطعی برسید. با توجه به مطالب این مقاله، با معرفی معروف‌ترین سینک‌های موجود در بازار و شرح قابلیت‌های هر کدام، شما را با نکات مربوط به خرید سینک ظرفشویی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

سینک گرانیتی

سینک‌های گرانیتی یکی از زیباترین سینک‌هایی هستند که می‌توانید در بازار پیدا کنید. ساختار این سینک از گرانیت و رزین است. مقاومت بالای این سینک‌ها باعث شده تا شما بتوانید سینکی با دوام بالا و ضد ضربه برای خود تهیه نمایید. از طرف دیگر، استفاده از سینک گرانیتی توکار باعث ایجاد یک جلوه‌ی مدرن در آشپزخانه‌ی شما می‌شود. سینک‌های گرانیتی علاوه بر آن که مقاومت بالایی نسبت به ضربه‌ها دارند در برابر انواع شوینده‌ها نیز مقاوم هستند. استفاده از سینک گرانیتی باعث می‌شود تا رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها در سطح آن کاهش یابد؛ زیرا مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن، دارای خاصیت آنتی باکتریالی هستند. همچنین با توجه به ضدخش بودن این مدل، سینک گرانیتی دارای دوام بالایی نسبت به سایر سینک‌ها است.

 

سینک استیل

سینک استیل یکی از پرکاربردترین انواع سینک در سطح جهان است. برخی با تصور آن که به دلیل جنس استیل، امکان ایجاد خش بر روی آن زیاد است، از خرید آن امتناع می‌کنند در حالی که سینک‌های استیلی که امروز در بازار وجود دارند، از نوع استیل ضدخش بوده و دوام بالایی را برای شما به همراه خواهند داشت. این نوع سینک‌ها در یک و یا دو لگن قابل تهیه هستند که تعداد آن بسته به استفاده‌ی شما از سینک دارد. همچنین سینک‌های استیل ضدخش دارای قابلیت جذب شوک وارد شده را دارند که باعث می‌شود تا سینک شما دچار فرورفتگی نشود.

 

سینک شیشه‌ای

جنس این نوع سینک‌ها از شیشه‌ی سیکوریت نشکن است. با توجه به نام این سینک شاید تصور کنید که مقاومت آن بسیار پایین است در حالیکه ویژگی اصلی شیشه‌ی سیکوریت آن است که دوام و مقاومت مواد را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر معمولا لگن این سینک‌ها از جنس استیل است. خرید این نوع سینک‌ها برای یک خانواده‌ی کم‌جمعیت انتخاب مناسبی خواهد بود چرا که مناسب فعالیت‌های کم است. با توجه به مدرن بودن این سینک‌ها، توکار بودن آن‌ها باعث ایجاد جلوه‌ی کاملا زیبایی در محیط آشپزخانه‌ی شما می‌شود.

 

سینک کورین

این سینک از جنس سنگ کورین است. ساختار تشکیل‌دهنده‌ی این سنگ شامل بوکسیت، هیدرات آلومینا و آکرلیک هستند. این نوع سینک به خاصیت آنتی باکتریالی که در ساختارش مورد استفاده قرار گرفته مشهور است که باعث عدم تجمع میکروب و باکتری بر روی سینک می‌شود. از طرف دیگر این نوع سینک‌ها با توجه به استفاده از سنگ مصنوعی یا کورین، دارای جلوه‌ی زیبایی هستند که استفاده از هر کدام از دو مدل سینک کورین توکار و یا روکار انتخاب خوبی خواهد بود. همچنین این سینک‌ها دارای مقاومت بالایی هستند و احتمال ایجاد خش بر روی آن‌ها کم است و در صورت ایجاد خش، می‌توانید محل مربوطه را با استفاده از پولیش ترمیم کنید.

 

سینک سرامیکی

سینک سرامیکی نیز از دیگر انتخاب‌های رایج در میان مردم است. با توجه به آن که شست و شوی این نوع سینک‌ها راحت است، سینک سرامیکی می‌تواند انتخاب اول خانه‌ها، شرکت‌ها و رستوران‌ها باشد. مواد شوینده‌ی آن می‌تواند هر مدلی باشد. سینک سرامیکی از انواع فلزهای ضدزنگ ساخته شده که با توجه به طرح خاصی که برای ساختن آن استفاده شده‌است، مدل توکار آن، سازگاری مناسبی با آشپزخانه‌ها خواهد داشت.

 

خرید سینک ظرفشویی

خرید سینک ظرفشویی

 

ابعاد و سایزهای استاندارد سینک ظرفشویی توکار و روکار

برای آن که بتوان ابعاد و سایزهای استانداردی در ارتباط با انواع سینک‌ها تهیه کرد، باید آن‌ها را در دو دسته‌ی کلی سینک توکار و یا روکار بررسی کنیم. معمولا ضخامت ورق سینک‌ها، ۰.۶، ۰.۸، ۱، ۱.۲ میلی‌متر است. سایر موارد را در زیر مشاهده می‌کنید.

  • ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی روکار

سینک‌های روکار به صورت تک لگن و یا دو لگن عرضه می‌شوند. این مدل سینک‌ها در ۳ عرض استاندارد ۸۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ سانتی‌متری عرضه می‌شوند. انتخاب میان این عرض‌ها بسته به نیازهای شما دارد. همچنین عمق استاندارد لکن برای سینک ظرفشویی روکار، ۶۰ سانتی‌متر است.

 

  • ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی توکار

سینک ظرفشویی توکار به صورت تک لگن و یا دو لگن در دسترس است. این نوع سینک‌ها که معمولا در داخل کابینت، کارگذاری می‌شوند دارای عرضی میان ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر هستند. طرح‌های متنوع این سینک‌ها باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشند. همچنین عمق استاندارد لگن سینک توکار نیز ۵۰ سانتی‌متر است.

 

سخن آخر

شناختن انواع سینک ظرفشویی پیش از آن که اقدام به خرید بکنید، کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. نکته‌‌ی دیگر که باید در هنگام خرید سینک ظرفشویی به آن توجه داشته باشید آن است که گارانتی سینک‌ها را بررسی کرده و از اعتبار فروشنده مطمئن بشوید. با توجه به آن که هر کدام از انواع سینک‌های یاد شده دارای ساختار و مواد متفاوتی بود، سعی کردیم تا ویژگی‌ها و کاربردهای هر کدام را به طور مفصل شرح بدهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.