لوازم آشپزخانه توکار

چگونه لوازم استیل را مانند روز اول، نو نوار کنیم؟

نو کردن لوازم استیل

نو نوار کردن لوازم استیل علاوه بر آن که صرفه‌ی اقتصادی بالایی داشته همزمان باعث می‌شود تا ظاهر و شمایل وسایل آشپزخانه‌ی شما نیز مثل روز اول زیبا به نظر برسند. در وهله‌ی اول شما باید بدانید که چه کارهایی را باید در این زمینه انجام بدهید. بسیاری از افراد بدون تحقیقات قبلی شروع به نو نوار کردن لوازم خود می‌کنند و با استفاده از موادی که بعضا آسیب رسان هستند، خسارت بیشتری را به وسایل استیل خود می‌رسانند. در این مقاله، سه فاز مهم از نو نوار کردن لوازم استیل را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

  • تمیز کردن مناسب

فاز اول برای آن که بتوانید لوازم استیل خود را نو نوار کنید آن است که از روش‌ها و محلول‌های مناسبی برای تمیز کردن وسایل خود استفاده نمایید. همانطور که می‌دانید نباید به هیچ وجه برای شستن ظروف استیل از سیم ظرفشویی و اسفنج سخت استفاده کرد وگرنه آسیب شدیدی به آن‌ها وارد می‌شود. همچنین لوازمی مانند سینک ظرفشویی را می‌توانید با روش‌هایی مانند استفاده از مسواک و پارچه‌های میکروفایبری بشویید. و یا برای از بین بردن لکه‌های آهکی که بر روی سینک باقی مانده‌اند باید با کشیدن لیمو بر روی قسمت‌های آهک‌دار، آنها را از روس سطح جدا کنید. از طرف دیگر شما می‌توانید با پارچه‌ای که با سرکه‌ی سفید خیس شده باشد، لکه‌های موجود بر روی سینک را از بین ببرید. برای تمیز کردن اجاق گازهای استیل نیز ترکیب مایع ظرفشویی با مقداری آب گرم و پاک کردن سطوح و شیارهای آن با اسفنج، راهکار مفیدی در این زمینه است؛ همچنین برای خشک کردن اجاق گاز استیل می‌توانید از پارچه‌ی کتان، استفاده نمایید. اگر گاز شما دارای لکه‌های قدیمی و سرسخت بود، برای از بین بردن آن‌ها، استفاده از جوش شیرین، لکه بر و ترکیب روغن و سرکه، پیشنهاد می‌شود.

 

  • براق کردن

براق کردن در فاز دوم قرار می‌گیرد. پس از شستن مناسب، داشتن ظاهر براق برای وسایل استیل، امری ضروری است. در زیر برخی از مهم‌ترین لوازم استیل و شیوه‌ی براق کردن آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

 

  • سینک ظرفشویی استیل

دو قاشق غذا خوری از جوش شیرین را توسط اسفنج بر روی سینک پخش کرده و مقداری سرکه‌ی سفید را به آن اسپری نمایید. سپس با آب، تمام سطح را بشویید، سینک شما براق خواهد شد.

 

  • یخچال استیل

استفاده از شیشه پاک‌کن راهکار مناسبی است. همچنین می‌توانید از خمیر کربنات سدیم همراه با پارچه‌ی نرم و مقداری آب گرم، برای از بین بردن جای انگشتان، استفاده نمایید.

 

  • اجاق گاز استیل

جلا دهنده‌های مخصوص مانند روغن لیمو و اسپری‌های سیلیکونی، برای افزایش درخشندگی اجاق گاز شما، بسیار مفید هستند. یادتان باشد که پارچه‌ی آغشته به این جلادهنده‌ها را هم‌سو با شیارهای اجاق گاز، بر روی آن بکشید.

 

  • ظروف استیل

برای برق انداختن ظروف استیل، راه‌های گوناگونی وجود دارد. استفاده از آب گرم، سرکه، شیشه‌شوی و مواد شیمیایی مانند الکل، می‌‌تواند ظروف شما را براق نماید.

 

از بین بردن خط و خش

فاز نهایی نو نوار کردن لوازم استیل، از بین بردن خط و خش بر روی آن‌ها است. خط و خش به دلایل متفاوتی اعم از برخورد ظروف تیز با بدنه‌ی لوازم استیل، باعث ایجاد ظاهری نامناسب بر روی وسایل شما می‌شود. در زیر راه‌های از بین بردن خط و خش دو نمونه از وسایلی که بیشتر در معرض این مشکل قرار می‌گیرند را بررسی می‌کنیم.

 

  • اجاق گاز استیل

شما می‌توانید پس از تمیز کردن اجاق به روش‌های گفته شده، مقداری خمیر دندان را به مدت ربع ساعت بر قسمت‌های مورد نظر قرار داده و سپس با شیشه پاک‌کن، آن را پاک نمایید. همچنین می‌توانید از پولیش مخصوص و یا مخلوط جوش شیرین و آب، برای از بین بردن خطوط، استفاده نمایید.

 

  • سینک ظرفشویی استیل

محبوب‌ترین گزینه برای زدودن خطوط بر روی سینک، پولیش است. همچنین، کشیدن آرد بر روی سینک خشک و یا پاک کردن سینک توسط پارچه‌ی آغشته به روغن زیتون، از دیگر روش‌های زدودن خط و خش سینک‌های استیل است.

 

سخن آخر

اهمیت نگهداری و نو ترمیم لوازم استیل برای خانوم های خانه دار ناشناخته نیست. در این مقاله، به بررسی سه فاز مهم برای رسیدن به ظاهری مناسب به نحوی که وسایل استیل شما مانند روز اول به نظر بیایند، پرداختیم. یادتان باشد که پیش از استفاده از هر ماده‌ای، تحقیقاتی درباره‌ی خورنده بودن آن بکنید چرا که ممکن است واکنش آن ماده با استیل، آسیب جبران‌ناپذیری به لوازم شما برساند.

براق کردن استیل

براق کردن استیل