لوازم آشپزخانه توکار

مقایسه قهوه ساز رومیزی و قهوه ساز توکار

مقایسه قهوه ساز

برای خرید قهوه ساز نیاز است که مشخصات انواع آن را شناسایی نمایید. در حقیقت دستگاه قهوه ساز، امروزه نه تنها در کافه‌ها بلکه در خانه، محیط کار و حتی در سفر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل پرکاربرد بودن قهوه ساز، محبوبیت روزافزون این نوشیدنی خوش‌طعم است. از آن جایی که داشتن یک دستگاه قهوه ساز مخصوص به خود در محیط زندگی یا کار، از هزینه‌های اضافی، می‌کاهد، شناخت انواع آن، کار مهمی خواهد بود. با توجه به آن که مدل‌های مختلفی از قهوه ساز وجود دارند، در ادامه‌ی این مقاله به بررسی دو دسته‌ی کلی آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع قهوه ساز

زمانی که تصمیم می‌گیرید که یک دستگاه قهوه ساز را تهیه نمایید نیاز است تا پس از تعیین بودجه، به دیزاین آشپزخانه و محیط زندگی خود مراجعه نمایید. در حقیقت، شرکت‌های تولیدکننده‌ی قهوه ساز نیز با توجه به این موضوع، برای دستگاه‌های خود، دو دسته‌ی کلی را قائل هستند. دستگاه قهوه ساز رومیزی و قهوه سازی توکار، دو دسته‌ی کلی دستگاه‌های قهوه ساز از نظر ظاهرای هستند که انتخاب هر کدام از آن‌ها باید با توجه به ویژگی‌های سبکی و دیزاین محل زندگی یا کار شما صورت گیرد.

قهوه ساز رومیزی

قهوه ساز رومیزی، نمونه‌ی قدیمی‌تر دستگاه‌های قهوه ساز است. در این مدل، همه چیز در دسترس شما قرار دارد. دستگاه، همانطور که از نامش نیز معلوم است، روی میز یا هر سطح دیگری قرار می‌گیرد به نحوی که تمامی بدنه‌ی آن را مشاهده می‌کنید. اکثر دستگاه‌های قهوه ساز امروزی به صورت رومیزی وجود دارند. در حقیقت بخش اعظم قهوه سازهایی که در بازار وجود دارند، به صورت رومیزی تهیه می‌شوند به همین دلیل نیز در دسته‌بندی قهوه ساز از نظر عملکرد، تمامی دستگاه‌ها را زیر مجموعه‌ی این مدل به حساب می‌آورند.

مزایای قهوه ساز رومیزی

خرید دستگاه قهوه ساز رومیزی برای شما مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. به جز نکات مرتبط با هزینه و زمان تهیه‌ی قهوه، در دسترس بودن این دستگاه یکی مزیت اساسی به حساب می‌آید. در حقیقت نمونه‌هایی از قهوه ساز رومیزی وجود دارند که قابل حمل هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به همراه خود به مسافرت ببرید. همچنین با خرید قهوه ساز رومیزی، دیگر نیازی به تعیین یک مکان مشخص در کابینت نخواهید داشت. این نکته را در نظر داشته باشید که تعمیر و تمیز کردن دستگاه قهوه ساز رومیزی به دلیل در دسترس بودن تمامی سطح آن، آسان‌تر صورت می‌گیرد.

قهوه ساز توکار

قهوه ساز توکار، یکی از مدرن‌ترین انواع دستگاه‌های قهوه ساز است. در حقیقت شیوه‌ی طراحی و همچنین محل قرارگیری این قهوه ساز به نحوی است که شما می‌توانید این دستگاه را بدون آن که فضایی در آشپزخانه‌ی خود اشغال کند، مورد استفاده قرار دهید. این مدل قهوه ساز، در فضای داخلی کابینت قرار می‌گیرد. بدنه‌ی اصلی و ظاهری این قهوه ساز دیگر معلوم نخواهد بود و صرفا محل قرار دادن قهوه و آب و همچنین محل خروج قهوه در این مدل از قهوه ساز در معرض دید خواهند بود.

 

دستگاه قهوه ساز

دستگاه قهوه ساز

مزایای قهوه ساز توکار

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از قهوه ساز توکار آن است که شما می‌توانید در محیط آشپزخانه‌ی خود صرفه‌جویی نمایید. در حقیقت این کار باعث می‌شود تا فضای بیشتری را در آشپزخانه‌ی خود داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که خرید قهوه ساز توکار نیز از نظر هزینه، به صرفه‌تر از موارد دیگر است. همچنین استفاده از قهوه ساز توکار باعث می‌شود تا آشپزخانه و محیط زندگی شما، مدرن‌تر به نظر برسد چرا که یکی از شرط‌های مدرن بودن آشپزخانه، استفاده از لوازم توکار است.

تفاوت قهوه ساز رومیزی و قهوه ساز روکار

قهوه ساز توکار در داخل کابینت قرار می‌گیرد. معمولا فضای اشغالی این دستگاه، فضای داخلی کابینت است. تمام بخش‌های قهوه ساز رومیزی، در معرض دید قرار دارند. معمولا تمیز کردن قهوه ساز رومیزی آسان‌تر از توکار است چرا که به راحتی می‌توانید تمامی بخش‌ها را تمیز نمایید. البته استفاده از قهوه ساز توکار باعث می‌شود تا ظاهر مدرنی به آشپزخانه‌ی خود دهید.

سخن آخر

شناخت تفاوت قهوه ساز رومیزی و قهوه ساز توکار، اولین قدم در شناسایی و انتخاب دستگاه قهوه ساز است. در حقیقت عملکرد نهایی این دو دستگاه مشابه است اما از نظر ظاهری و محل قرارگیری تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. در این مقاله با شرح تعاریف و تفاوت‌های قهوه ساز رومیزی و قهوه ساز توکار سعی کردیم تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.