لوازم آشپزخانه توکار

معرفی سینک الکتروپلیت

سینک الکتروپلیت

سینک ظرفشویی به عنوان یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه شناخته می‌شود. در حقیقت برای درک کردن میزان اهمیت آن کافی است برای یک روز بدون سینک زندگی کنید تا متوجه شوید تمامی ریتم زندگی و آشپزی شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید انواع بسیار زیادی از سینک ظرفشویی در بازار وجود دارد که بسته به جنس و طرحی که دارند، طبقه‌بندی می‌شوند. از طرف دیگر، هر فردی به دنبال داشتن سینکی است که بیشترین میزان مقاومت را از خود نشان دهد. سینک الکتروپلیت ، به عنوان یکی از سینک‌های ظرفشویی مهم شناخته می‌شود. در این مقاله به بررسی این سینک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

الکتروپلیت چیست؟

برای آن که به بررسی سینک الکتروپلیت بپردازیم نیاز است تا در ابتدا با تعریف الکتروپلیت آشنا شوید. الکروپلیت در حقیقت روشی است که محققین برای طراحی مواد از آن استفاده می‌کنند. در این روش، یک لایه‌ی فلزی بر روی جسم مورد نظر پوشانده می‌شود. این فرآیند به زبان فارسی، همان آبکاری است که از آن برای اندود کردن یک فلز بر روی یک فلز دیگر استفاده می‌کنند تا خوردگی فلز هدف را به حداقل میزان ممکن برسانند. معمولا این فرآیند را به کمک واکنش‌های هیدرولیز انجام می‌دهند. اکنون که با تعریف اکتروپلیت آشنا شدید به معرفی سینک الکتروپلیت می‌پردازیم.

 

سینک الکتروپلیت چیست؟

همانطور که ذکر شد، فرآیند الکتروپلیت فرآیندی است که طی آن، از به وجود آمدن خوردگی در سطح فلزات جلوگیری می‌کند. یکی از مشکلاتی که سینک‌های ظرفشویی استیل دارند این است که پس از چند سال دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شوند. روش‌های مختلفی برای جلوگیری از زنگ‌زدگی و افزایش مقاومت این سینک‌ها در طی سالیان گذشته ابداع شده‌اند اما چند سالی است که روش الکتروپلیت به عنوان یک راه‌حل اساسی، ابداع شده‌است.
در این روش، با استفاده از مواد مختلفی که از خوردگی جلوگیری می‌کند، سینک ظرفشویی استیل را در برابر بسیاری از فرآیندهای شیمیایی مخرب، مقاوم می‌سازند. این نوع سینک به دلیل مزیت‌های متفاوتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، در حال تبدیل شدن به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سینک‌های ظرفشویی است.

 

مزیت‌های استفاده از سینک الکتروپلیت

سینک ظرفشویی استیل دارای مزیت‌های فراوانی است. اکنون تصور کنید که روشی ابداع شده (سینک الکتروپلیت) که توانسته، حداقل معایب این سینک را نیز از بین ببرد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین مزایای سینک الکتروپلیت می‌پردازیم.

 

  • ضد زنگ

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از سینک الکتروپلیت آن است که دیگر لازم نیست نگران زنگ‌زدگی سینک خود باشید. در حقیقت در این روش با استفاده از لایه‌ی پوشانده شد بر استیل، شما می‌توانید از سینک خود برای سالیان درازی استفاده کنید بدون آن که دچار کوچک‌ترین زنگ‌زدگی شده باشد. لایه‌ای که بر روی این سینک قرار می‌گیرد مانند عایقی است که از واکنش اکسایش جلوگیری می‌کند؛ در نتیجه، زنگ‌زدگی را پیش از وقع، خنثی می‌کند.

 

  • افزایش دوام

مشکل اساسی دیگری که سینک ظرفشویی استیل دارد آن است که نسبت به ضربه‌ها دارای مقاومت کم‌تری است. در حقیقت در صورتی که ضربه‌ی محکمی به این سینک برخورد کند، جای آن بر روی سینک باقی می‌ماند. سینک الکتروپلیت اما به دلیل متریال استفاده شده در آن، در برابر این ضربات در امان است. سینک الکتروپلیت به صورت عایق فشار عمل می‌کند و در صورتی که فشار ناگهانی بر روی آن وارد شود، آن فشار را به حداقل میزان ممکن می‌رساند تا جایی که جای ضربه بر روی سینک باقی نخواهد ماند. البته ضربه‌های بسیار شدید، بر روی هر نوع سینکی می‌توانند تأثیرگذار باشند.

 

  • زیبایی

زمانی که از سینک الکتروپلیت استفاده می‌کنید با تنوع طرح و رنگ مواجه می‌شوید. در حقیقت دیگر لازم نیست که برای خرید سینک استیل، تنها یک یا چند انتخاب محدود داشته باشید. تنوع طرح و رنگ‌های سینک الکتروپلیت به دلیل لایه‌های فوقانی آن است که باعث شده امروز مشتریان با گستردگی طرح‌ها مواجه شوند.

 

  • ضد رطوبت

این سینک‌ها، بهترین انتخاب برای افرادی هستند که در مناطق بسیار مرطوب زندگی می‌کنند. رطوبت، به عنوان دشمن اصلی سینک‌های استیل شناخته می‌شود و باعث استهلاک آن‌ها می‌شود. سینک الکتروپلیت اما به دلیل خاصیت مواد تشکیل‌دهنده‌اش می‌تواند در این شرایط، مورد استفاده قرار گیرد.

 

سخن آخر

سینک الکتروپلیت به عنوان یکی از مهم‌ترین و آینده‌دارترین سینک‌های ظرفشویی در دنیا شناخته می‌شود. در این مقاله با بررسی مفاهیم و مزایای سینک الکتروپلیت سعی کردیم تا شما را با آن آشنا کنیم تا در حین انتخاب سینک، دید واضح‌ و کامل‌تری داشته باشید.