لوازم آشپزخانه توکار

معرفی سبک کلاسیک و استفاده از آن در آشپزخانه

سبک کلاسیک

داشتن یک سبک مشخص در هر آشپزخانه‌ای باعث می‌شود تا بتوانید لوازم آشپزخانه‌ی خود را راحت‌تر انتخاب نمایید. در حقیقت برای آن که در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید، نیاز است تا پیش از آغاز دکوراسیون آشپزخانه سبک مورد نظر خود را بر اساس علاقه و میزان بودجه‌ای که دارید انتخاب نمایید. سبک کلاسیک آشپزخانه به عنوان یکی از سبک‌های پرطرفدار شناخته می‌شود که اجرای آن نیازمند تسلط بر نکات مهمی است. از آن جایی که سبک کلاسیک آشپزخانه معمولا انتخاب اول بسیاری از افراد است، در ادامه‌ی این مقاله به بررسی این سبک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

  1. کابینت

کابینتی که در آشپزخانه‌ی کلاسیک استفاده می‌شود باید گرما و صمیمیت موجود در آشپزخانه را افزایش دهد. معمولا این نوع از کابینت‌ها دارای تزئینات خاصی نیستند. اگر فردی هستید که نیازمند کمی تنوع در آشپزخانه هستید، می‌توانید برای رعایت سبک کلاسیک آشپزخانه و همچنین رسیدن با خواسته‌ی خود، اطراف درها را با انواع مهره‌ی کوچک تزئین نمایید. یکی از عوامل تأثیرگذار بر طراحی سبک کلاسیک در آشپزخانه، رنگی است که در کابینت استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین رنگ‌هایی که به عنوان امضای آشپزخانه‌ی کلاسیک نیز شناخته می‌شود، رنگ سفید است. به دلیل آن که از رنگ سفید در سبک مینیمال هم استفاده می‌شود، نیاز است تا مکمل‌های رنگی به کار گرفته شده در آشپزخانه‌ی کلاسیک را با دقت بیشتری انتخاب نمایید.

  1. توجه به جزئیات

یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که افراد در حین انتخاب سبک آشپزخانه انجام می‌دهند، آن است که دو مفهوم سبک کلاسیک و سنتی را به جای یک‌دیگر استفاده می‌کنند. در سبک سنتی، داشتن آراستگی، یکی از ملزومات است در حالیکه برای داشتن آشپزخانه‌ی کلاسیک، نیازی به اجرای این مورد نیست. البته در سبک کلاسیک می‌توانید وجود عناصری از سبک سنتی مانند دیوارهای روکش‌دار، قالب تاج و انواع پایه‌ها را مشاهده نمایید. یکی از نکاتی که می‌توانید در راستای توجه به جزئیات به ارث رسیده از سبک سنتی اجرا نمایید، آن است که تمامی لبه‌های تیز را به لبه‌های غیرتیز و به اصطلاح تخصصی کرو تبدیل نمایید.

  1. نور

زمانی که صحبت از آشپزخانه‌ی کلاسیک می‌شود، برخی از افراد تصور می‌کنند که باید محیطی شبیه به محیط کلیساهای عصر باروک را ایجاد نمایند در حالیکه این کار، با مفهوم آشپزخانه‌ی کلاسیک در تضاد است. در حقیقت نور و روشنایی به کار گرفته شده در این نوع آشپزخانه‌ها باید به قدری زیاد باشد که عملا آن را یک آشپزخانه‌ی روشن نامید. شایان ذکر است که آشپزخانه‌های کلاسیک به نحوی طراحی می‌شوند که ساده و روشن باشند و پیچیدگی‌های سایر سبک‌ها را دارا نباشند. در حقیقت برای آن که بتوانید سبک کلاسیک را به شیوه‌ی مناسبی اجرا نمایید، استفاده از انواع تضادهای رنگی در طراحی به شما کمک به سزایی خواهد کرد. این نکته را به یاد داشته باشید که می‌توانید از ترکیب رنگ‌های روشن‌تر با یک‌دیگر، یک آشپزخانه‌ی کلاسیک را ایجاد نمایید.

  1. طراحی ساده

یکی از فاکتورهای مؤثر بر طراحی آشپزخانه‌ی کلاسیک آن است که تمامی تزئینات به کار گرفته شده در آن، متناسب هستند و هیچ نوع اغراقی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. چیدمان لوازم آشپزخانه باید به نحوی باشد که به جای اشغال فضای بیشتر، محیط بیشتری را برای تردد شما ایجاد نماید. از طرف دیگر، برای رعایت سادگی در طراحی چنین آشپزخانه‌هایی، استفاده از لوازم آشپزخانه ساده نیز تأثیر بسیار بیشتری دارد. زمانی که صحبت از سبک کلاسیک می‌شود، باید سادگی را هم در طراحی و هم در لوازم آشپزخانه اجرا کرد در غیر این صورت نمی‌توان نام سبک آن آشپزخانه را، آشپزخانه‌ی کلاسیک گذاشت.

 

سبک کلاسیک

  1. انعطاف‌پذیری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آشپزخانه‌ی کلاسیک آن است که به شما این امکان را می‌‌دهد تا بتوانید از انواع شیوه‌های سایر سبک‌ها در آن استفاده نمایید. در حقیقت شما می‌توانید از لامپ‌های صنعتی در بالای کابینت استفاده نمایید و یا سایر شیوه‌های ترکیبی را در این سبک اجرا کنید. از آن جایی که سبک کلاسیک به عنوان یک سبک ترکیبی نیز شناخته می‌شود، استفاده از این سبک، انواع محدودیت‌ها را برای شما از بین خواهد برد.

سخن آخر

طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک باید به شیوه‌ی مناسبی اجرا شود؛ دلیل این نکته آن است که به دلیل التقاطی بودن سبک کلاسیک، ممکن است با زیاده‌روی در هر عنصری، از سبک کلاسیک دور شوید. در این مقاله با بررسی نکات مهم اجرای این سبک سعی کردیم تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.