لوازم آشپزخانه توکار

معرفی سبک بوهمیان و استفاده از آن در آشپزخانه

سبک بوهمیان

طراحی آشپزخانه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. در حقیقت سبک‌های متعددی برای آشپزخانه‌ها به وجود آمده که انتخاب و اجرای آن‌ها باید پس از تسلط کامل بر انواع سبکها انجام شود. از آن جایی که هر آشپزخانه‌ای به عنوان قلب خانه شناخته می‌شود، توجه به چیدمان و سبک اجراشده در آن بسیار مهم است. تسلط بر انواع سبک‌های آشپزخانه به شما این امکان را می‌دهد تا لوازم آشپزخانه را نیز با توجه به آن خریداری نمایید. سبک بوهمیان به عنوان یکی از زیباترین سبک‌های اجرایی در آشپزخانه است که در ادامه‌ی این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

سبک بوهمیان چیست؟

پیش از آن که به نحوه‌ی استفاده از سبک بوهمیان در آشپزخانه بپردازیم نیاز است تا با تعریف این سبک آشنا شوید. در حقیقت واژه‌ی بوهمیان، برگرفته از راه و روش زندگی کولی‌ها است. سبک بوهمیان نیز بر همین اساس نشان‌دهنده‌ی سبکی است که به جز یک قاعده هیچ نوع قاعده‌ و نظم خاصی در آن رعایت نشده‌است؛ آن قاعده، استفاده از عناصر و ویژگی‌های انواع فرهنگ‌های مختلف در طراحی آشپزخانه و حتی خانه است. از آن جایی که وجود عناصر فرهنگی مختلف باعث رو به رو شدن به ویژگی‌های منحصر به فردی می‌شود، استفاده از سبک بوهمیان در طراحی آشپزخانه و خانه‌ها، باعث ایجاد نشاط و سرزندگی خواهد شد.

رنگ

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های مورد استفاده در سبک بوهمیان رنگ‌های متنوع و شاد است. با وجود آن که سبک بوهمیان، قاعده‌ی خاصی ندارد اما برای اجرای این سبک کافی است که آشپزخانه‌ی خود را با استفاده از انواع مختلفی از رنگ‌ها تزئین نمایید. استفاده از رنگ‌های گرم، به عنوان یکی از مهم‌ترین نشانه‌های آشپزخانه‌هایی با سبک بوهمیان است. از آن جایی که هر فرهنگی دارای رنگ‌های مخصوص خود است، سعی کنید در حین تعیین رنگ، فرهنگ‌هایی را انتخاب نمایید که رنگ‌های آن‌ها، بیشترین قرابت را به رنگ‌های لوازم آشپزخانه‌ی شما دارند.

کابینت

کابینت‌هایی که در سبک بوهیمان مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا به صورت تلفیقی هستند. در حقیقت قواعد این سبک به نحوی است که به شما اجازه می‌دهد تا لوازم آشپزخانه‌ی خود را از هر سبکی بتوانید تهیه نمایید. این کار باعث ایجاد عدم محدودیت در حین انتخاب لوازم آشپزخانه می‌شود. معمولا برای انتخاب بین کابینت‌های کلاسیک یا مدرن برای آشپزخانه‌های دارای سبک بوهیمان، به سایر فاکتورهای به کار گرفته شده در آن آشپزخانه‌ها مراجعه می‌کنند. یعنی ممکن است که کابینتی را تنها به دلیل همخوان بودن رنگش با دیوارهای آشپزخانه، انتخاب نمایند. به طور کلی استفاده از کابینت‌هایی که دارای تزئینات زیاد هستند، در سبک بوهمیان، رواج بیشتری دارد.

 

بوهمیان

بوهمیان

 

استفاده از گیاهان

نمی‌توان از سبک بوهمیان صحبت کرد و محلی را برای گیاهان در نظر نداشت. در حقیقت از آن جایی که این سبک به طور مستقیم به عناصر فرهنگی مختلفی وابسته است، استفاده از گیاهانی که همواره به عنوان نمادهای فرهنگی شناخته می‌شوند، در آشپزخانه‌های با سبک بوهمیان بسیار رواج دارد. با توجه به این موضوع می‌توانید فضاهای مختلفی را برای گیاهان در آشپزخانه در نظر داشته باشید. استفاده از انواع آویزها به شما کمک خواهد کرد تا جلوه‌ی خاصی را به آشپزخانه‌ی خود بدهید. اکثر افرادی که از سبک بوهمیان در آشپزخانه استفاده می‌کنند، گیاهانی را ترجیح می‌دهند که دارای ساقه‌ها و برگ‌های بلندتری نسبت به سایر گیاهان هستند.

نور

همانطور که ذکر شد، یکی از مؤلفه‌های مهم سبک بوهمیان در آشپزخانه آن است که سرزندگی را وارد فضای آشپزخانه‌ی شما می‌کند. نوری که در این نوع از آشپزخانه‌ها باید وجود داشته باشد، نباید بیش از حد زیاد باشد. در حقیقت رنگ‌ها و وسایلی که در آشپزخانه‌ی دارای سبک بوهمیان به کار رفته‌اند به اندازه‌ی کافی نشاط و سرزندگی را منتقل می‌نمایند به همین دلیل نیز افراط در نورپردازی منجر به ایجاد جلوه‌ی نامناسبی خواهد شد. با توجه به این موضوع، استفاده از نورپردازی طبیعی یا لامپ‌ها و چراغ‌هایی که نور را در تمامی آشپزخانه پخش می‌کنند، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. این نکته را به یاد داشته باشید که در سبک بوهیمان باید تمامی فاکتورهای تزئینی به صورت متعادل به کار گرفته شده‌ باشند.

سخن آخر

استفاده از سبک بوهمیان در آشپزخانه برای افرادی مناسب است که قادرند خود را با انواع تغییرات و بی‌نظمی‌ها وفق دهند. از آن جایی که این سبک را به عنوان یک سبک مدرن می‌شناسند، پیشنهاد ما آن است که پس از تسلط بر مطالب ذکر شده بر این مقاله، به مطالعه‌ی فرهنگ‌های مختلف پرداخته و عناصر دلخواه خود را در سبک بوهمیان آشپزخانه‌ی خود استفاده نمایید.