لوازم آشپزخانه توکار

معرفی جدیدترین سبک قهوه ‌سازها

قهوه ‌ساز

نوشیدن قهوه برای اکثر افراد جامعه، به عنوان یک عمل آرامش‌بخش شناخته می‌شود. اما برای رسیدن به این سطح از آرامش، هر فردی، روش متفاوتی را انتخاب می‌کند. عده‌ای رفتن به کافه را ترجیح می‌دهند و عده‌ی دیگر، دوست دارند که قهوه‌ی خود را در خانه و به صورت سریع آماده نمایند. معمولا برای گروه اول، هزینه‌های زیادی تعریف می‌شود در حالی که دسته‌ی دوم، از پرداخت چنین هزینه‌هایی معاف هستند. اما برای آن که شما نیز بتوانید قهوه‌ی خوش‌طعمی را در خانه‌ی خود درست کنید نیاز است که در وهله‌ی اول با جدیدترین سبک قهوه ‌ساز ها آشنا شوید. در ادامه‌ی این مقاله، به بررسی این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

سایفون

یکی از سبک‌های مدرن و بسیار جذاب قهوه سازها، استفاده از دستگاه سایفون است. این دستگاه در حقیقت از دو حباب شیشه‌ای بر روی یک‌دیگر تشکیل شده‌است. این دو حباب، علاوه بر زیبایی ظاهری، عملکرد بسیار مهمی را نیز در تولید قهوه، ایفا می‌کنند. در این شیوه، شما می‌توانید با استفاده از فشار بخاری که در حباب شکل می‌گیرد، اقدام به دم کردن قهوه‌ی خود نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که فضای درونی حباب، خلأ است که همین موضوع باعث می‌شود تا قهوه ساز شما به صورت دمی عمل نماید به نحوی که هیچ نوع هوایی، وارد آن نمی‌شود.

فرنچ پرس

فرنچ پرس به عنوان قهوه ساز پرکاربردی شناخته می‌شود که امروزه در اکثر خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل حجمی که این قهوه ساز دارد، شما می‌توانید آن را در مسافرت نیز به همراه خود ببرید به همین دلیل همواره و در هر جایی می‌توانید قهوه‌ی خود را با این قهوه ساز آماده نمایید. یکی از ویژگی‌های فرنچ پرس آن است که دارای طرح‌ها و انواع مختلفی است. دلیل این تنوع، میزان بالای تقاضا است. برای آن که بتوانید طعم و غلظت قهوه‌ی به دست آمده توسط این قهوه ساز را بدون عوض کردن نوع قهوه، تغییر دهید، می‌توانید میزان آب اضافه شده را تغییر دهید.

موکاپات

موکاپات دارای ظاهری کلاسیک اما عملکرد نوینی است. در حقیقت زمانی که از قهوه ساز موکاپات استفاده می‌کنید هم هنر و هم تکنولوژی وارد محل کار و زندگی خود می‌نمایید. عملکرد این قهوه ساز به سه بخش متفاوت تقسیم می‌شود. در ابتدا نیاز است تا بخش تحتانی موکاپات را با آب پر نمایید. در بخش میانی باید قهوه را قرار دهید و در بخش فوقانی نیز فیلتر و قوری قرار می‌گیرند. زمانی که آب، به جوش می‌آید، دانه‌های قهوه به سمت فیلتر حرکت می‌کنند. در این حین، قهوه‌ها شروع به دم کشیدن می‌کنند و در انتها وارد قوری می‌شوند. استفاده از قهوه ساز موکاپات به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید قهوه را با طعم واقعی، میل نمایید.

 

قهوه ‌ساز

اسپرسو

اکثر افراد، به اسپرسو علاقه‌ی وافری دارند. یکی از قهوه سازهای مدرنی که اسپرسو را در کم‌ترین زمان ممکن آماده می‌کند، نسپرسو است. در حقیقت این مدل قهوه ساز، فرآیند تولید اسپرسو را در یک دقیقه انجام می‌دهد. همانطور که می‌دانید، برای تهیه‌ی اسپرسو نیاز است که فشار زیادی در بستر تولید، وجود داشته باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا استفاده از روش‌های سنتی برای تولید اسپرسو، نافرجام باشند. با توجه به این موضوع، استفاده از قهوه ساز نسپرسو، راهکار مناسبی خواهد بود تا شما بتوانید در زمان کم، اسپرسوی با کیفیتی را تهیه نمایید.

قهوه ساز قطره‌ای برقی

یکی دیگر از قهوه سازهای پرکاربردی که در اکثر شرکت‌ها و خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، قهوه ساز قطره‌ای یا فیلتری است. در حقیقت سبک ظاهری این قهوه ساز، کاملا مدرن است. معمولا ظاهر قهوه ساز قطره‌ای تا حدودی شبیه به مخلوط ‌کن برقی کوچک است. عملکرد این مدل از قهوه ساز نیز تقریبا مشابه موکوپات است اما تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. در این مدل قهوه ساز، آب پس از به جوش آمدن، به صورت قطره قطره، به دانه‌های قهوه برخورد می‌کند به نحوی آن‌ها را به مرور از فیلتر، عبور می‌دهد. زمانی که این فرآیند به پایان رسید، قهوه‌ی شما آماده‌ی نوشیدن خواهد بود.

سخن آخر

تهیه‌ی دستگاه قهوه ساز باید براساس نیازهای شما و میزان بودجه‌ای که دارید صورت گیرد. در حقیقت برای آن که بتوانید فرآیند انتخاب را به بهترین شیوه انجام دهید باید در وهله‌ی اول، انواع سبک‌ها و مدل‌هایی که در بازار وجود دارند را شناسایی نمایید. در این مقاله با بررسی جدیدترین سبک قهوه ‌ساز سعی کردیم تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.