لوازم آشپزخانه توکار

مزیت‌های سینک دست ساز (باکسی) نسبت به دیگر سینک‌ها

سینک دست ساز

سینک ظرفشویی دارای طرح‌ها و انواع مختلفی است. در حقیقت برای آن که بتوانید بهترین سینک را انتخاب کنید، نیاز است تا پیش از هر کاری با تمامی انواع آن آشنا شوید. بازار تولید سینک‌های ظرفشویی هر روز در حال پیشرفت است و در صورتی که به اطلاعات چند سال پیش خود بسنده کنید، نمی‌توانید مناسب‌ترین سینک ظرفشویی را خریداری نمایید. با توجه به نکته‌ی اخیر، شما را با یکی از مهم‌ترین و بهترین سینک‌های تولیدشده در چند سال اخیر آشنا خواهیم کرد. سینک دست ساز یا باکسی یکی از مهم‌ترین انواع سینک‌های ظرفشویی است که در ادامه‌ی این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

انواع سینک

پیش از آن که به معرفی سینک دست ساز بپردازیم، نیاز است تا شما را به سه گروه اصلی سینک‌های ظرفشویی آشنا کنیم. سینک روکار، توکار و زیرکار، به طور عمده به عنوان سه شاخه‌ی اصلی سینک‌های ظرفشویی شناخته می‌شوند که در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • سینک روکار:

سینک روکار، یکی از پرمصرف‌ترین سینک‌های دنیا است که از ابتدای طراحی سینک‌های ظرفشویی مورد استفاده بوده‌است. در این شیوه، سینک را از بالا، بر روی کابینت قرار می‌دهند به همین دلیل نیز نیاز است که آب‌بندی صورت گیرد. سینک روکار، نیازمند لگن نیز است.

  • سینک توکار:

این نوع سینک برخلاف روکار، از پایین کابینت و همتراز آن نصب می‌شود.

  • سینک زیرکار:

سینک زیرکار، سینک مورد بحث این مقاله است. در این مدل، نصب سینک از زیر کابینت است و به سینی نیز نیازی ندارد.

 

سینک دست ساز (باکسی)

همانطور که ذکر شد، سینک‌های زیر کار از زیر کابینت نصب می‌شوند. سینک دست ساز در حقیقت نوعی سینک زیرکار است که به شکل مکعبی ساخته می‌شود. در حقیقت شیوه‌ی طراحی و ساخت سینک دست ساز به نحوی است که کار کردن با آن را راحت می‌کند، چرا شما با یک باکس مکعبی به جای سینی و لگن مواجه می‌شوید. دلیل نام‌گذاری این سینک از آن جهت است که سینک‌ها را با دست فشرده می‌کنند و سپس گوشه‌های آن را به هم جوش می‌زنند.

 

مزایای سینک دست ساز (باکسی)

در ادامه به بررسی مهم‌ترین مزیت‌های سینک دست ساز نسبت به سایر سینک‌ها می‌پردازیم.

 

  • متریال

جنس مواد سازنده‌ی سینک دست ساز، عمدتا از نوع استیل ضدزنگ است. با توجه به این نکته، زنگ‌زدگی یا افتادن خط و خش بر روی سینک به ندرت رخ خواهد داد که این نکته باعث افزایش دوام سینک دستاز خواهد شد. نوع دیگر مواد سازنده‌ی سینک دست ساز، چدن است که این ماده نیز منجر به افزایش مقاومت سینک نسبت به شرایط مختلف می‌شود.

 

  • آب‌بندی

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های استفاده از سینک دست ساز آن است که شما دیگر نیازی به بستن درزهای آن نخواهید داشت. در حقیقت به دلیل شیوه‌ی طراحی این سینک و قرار گرفتن آن در زیر کابینت، نیازی نیست که اطراف آن را با چسب آکواریوم آب‌بندی نمایید چرا که ارتفاع قرار گیری به نحوی است که خروج آب از سینک را غیرممکن می‌سازد. این موضوع باعث می‌شود تا هزینه‌های مربوط به خرید چسب آکواریوم و نیروهای انسانی مرتبط با این کار، وجود نداشته باشند.

 

  • شکل و عمق

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از سینک دست ساز، شکل و عمق آن است. با توجه به آن که شکل سینک دست ساز عموما مکعب مستطیل است، شما آزادی بیشتری خواهید داشت. در حقیقت، قرار دادن ظروف و میوه در این نوع سینک‌ها و شستن آن‌ها، مانند گذشته زمان‌گیر نخواهد بود چرا که فضای کافی برای تمامی آن‌ها وجود خواهد داشت. از طرف دیگر، عمق سینک دست ساز معمولا از ۲۵ سانتی‌متر شروع می‌شود که این نکته باعث می‌شود تا دستان شما، خستگی کم‌تری را احساس کنند.

 

  • کیفیت شیوه‌ی ساخت و اثر آن بر ضربه‌ها

مزیت دیگر سینک دست ساز، شیوه‌ی ساخته شدن آن است. از آن جایی که اکثر سینک‌های دست ساز را با استفاده از فناوری لیزر، می‌سازند، تا چند سال خبری از هیچ نوع استهلاکی نخواهد بود. این شیوه‌ی جوشکاری باعث می‌شود تا هر نوع ضربه یا نفوذ آب بر روی سینک، بی‌اثر باشد.

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی سینک‌های دست ساز و مزایای آن پرداختیم. یکی از نکاتی که باید در ارتباط با نحوه‌ی استفاده از سینک دست ساز به آن توجه داشته باشید این نکته است که باید پس از پر شدن سینک دست ساز، تمامی آب موجود در آن را به شیوه‌ی صحیحی تخلیه نمایید تا لکه‌ای در کف سینک شما ظاهر نشود.