لوازم آشپزخانه توکار

لوازم مورد نیاز آبدارخانه

آبدارخانه

آبدارخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر اداره و سازمانی است. در حقیقت برای آن که بتوانید بیشترین راندمان را در هر نوع سازمانی داشته باشید نیاز است تا کارمندان و کارکنان شما بتوانند در شرکت نیازهای اولیه خود را رفع کنند. فرض کنید که کارمندی که از صبح تا عصر باید در شرکت حضور داشته باشد، غذای خود را به همراه خود آورد. در این حالت باید یخچالی برای نگهداری از آن غذا و اجاقی برای گرم کردن آن داشته باشید. با توجه به تأثیر مجهز بودن آبدارخانه بر عملکرد کارمندان، در این مقاله به بررسی لوازم مورد نیاز آبدارخانه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

کابینت

اولین لوازمی که به بررسی آن می‌پردازیم، کابینت است. در حقیقت هر شرکتی نیاز دارد تا یک یا چند کابینت کوچک در آبدارخانه‌ی خود داشته باشد. اکثر کابینت‌هایی که برای این کار استفاده می‌شوند معمولا از نوع کابینت‌های دیواری هستند تا در فضای آبدارخانه صرفه‌جویی شود. این نکته را در نظر داشته باشید که نیاز نیست کابینت آبدارخانه را از جنس‌های مخصوص و گران تهیه نمایید و خرید کابینت‌های استیل نیز، به شما کمک خواهد کرد؛ اگرچه که اگر شرکت شما قصد دارد برای چندین سال در آن محل، فعالیت داشته باشد، خرید کابینت‌هایی با جنس خوب، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

 

اجاق گاز

اجاق گاز یکی دیگر از لوازم مورد نیاز آبدارخانه‌ی هر اداره‌ای است. در حقیقت بدون وجود اجاق گاز در آبدارخانه‌ها، ممکن است که کارمندان شما برای مدت زیادی در دسترس نباشند چرا که به دنبال تهیه‌ی غذای گرم از طریق سفارش دادن یا مراجعه کردن به خانه خواهند بود. برای آن که از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید، استفاده از اجاق گاز بهترین راه حل خواهد بود. نکته‌ی مهمی که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد این موضوع است که اجاق گاز به کار رفته در آبدارخانه بهتر است از مدل‌های کوچک‌تر باشد تا بتوانید در فضای آشپزخانه صرفه‌جویی نمایید. همچنین استفاده از مدل توکار نیز، علاوه بر درست کردن فضای بیشتر باعث القای حس خوب به کارمندان می‌شود.

 

سینک ظرفشویی

همانطور که می‌دانید سینک ظرفشویی یکی از اصلی‌ترین لوازمی است که باید در هر نوع آشپزخانه‌ای وجود داشته باشد. با توجه به این موضوع، وجود سینک ظرفشویی در آبداخانه‌ها امری کاملا ضروری است. اکثر کارمندان برای شستن ظرف‌ها یا حتی میوه‌هایی که به همراه خود می‌آورند نیازمند یک سینک مناسب هستند. بهترین سینکی که می‌توانید در آبدارخانه‌ها از آن استفاده کنید، سینک ظرفشویی استیل یا گرانیتی است. مدل اول به دلیل هزینه‌ی کمی که دارد رواج بیشتری دارد و مدل دوم نیز به دلیل ساختار خوبی که دارد از مقاومت بالایی بهره‌مند است.

 

یخچال

همانطور که ذکر شد، یخچال یکی از اساسی‌ترین لوازم موجود در آبدارخانه‌ها است. در حقیقت ترکیب یخچال با سینک و اجاق گاز، مثلث کار را تشکیل می‌دهند که همین موضوع، اهمیت یخچال را نشان می‌دهد. از آن جایی که امروزه یخچال‌های متفاوتی در بازار وجود دارند، انتخاب بهترین یخچال برای آبدارخانه، اهمیت فراوانی دارد. در حقیقت استفاده از یخچال‌های ساید بای ساید در آبدارخانه کار عاقلانه‌ای نیست. بهترین مدل یخچال برای چنین محیط‌هایی، یخچال‌های کوچکتر هستند. یخچال‌های مینی نیز از جمله یخچال‌هایی هستند که در اکثر شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ این مدل یخچال‌ها به دلیل سایزی که دارند، مساحت کمی از آشپزخانه را اشغال می‌کنند.

 

ظروف و لوازم جانبی

برخی از مهم‌ترین وسایلی که باید در آشپزخانه وجود داشته باشند، لوازمی هستند که نیاز هر روزه‌ی کارمندان است. این وسایل می‌توانند از لیوان و بشقاب، تا استکان و کتری را دربرگیرند. در حقیقت هر شرکتی باید استکان‌ها و ظروفی را نه تنها برای کارمندان که برای مهمانان احتمالی نیز در آبدارخانه داشته باشد. از طرف دیگر، وجود دستگاه چای‌ساز و سماور در آبدارخانه باعث می‌شود تا کارمندان علاوه بر صرفه‌جویی در زمان خود، استراحتی را نیز با نوشیدن چایی یا دیگر نوشیدنی‌ها داشته باشند. این نکته را در نظر داشته باشید که برای آبدارخانه، انواع شوینده‌ها را نیز تهیه نمایید تا شسشوی لوازم موجود در آن به طور منظم صورت گیرد.

 

سخن آخر

همانطور که ذکر شد، آبدارخانه‌ی مجهز باعث می‌شود تا راندمان کلی شرکت نیز افزایش یابد چرا که کارکنان می‌توانند به راحتی نیازهای مهم خود را برطرف نمایند. در این مقاله با بررسی مهم‌ترین لوازم مورد نیاز آبدارخانه سعی کردیم تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.