لوازم آشپزخانه توکار

در کنار سینک گرانیتی از چه متریالی باید استفاده شود؟

سینک گرانیتی

سینک ظرفشویی یکی از مهم‌ترین لوازم آشپزخانه است. اهمیت سینک ظرفشویی باعث شده تا طرح‌ها و انواع زیادی از آن در بازار وجود داشته باشند. این گستردگی باعث شده تا بسیاری از افراد در هنگام انتخاب بهترین سینک ظرفشویی با مشکلاتی مانند عدم شناخت جنس و متریال متریال سینک گرانیتی مواجه شوند.

با این و۳جود چند مدل از سینک‌های ظرفشویی همواره به عنوان محبوب‌ترین مدل‌ها شناخته می‌شوند. سینک ظرفشویی گرانیتی یکی از پرطرفدارترین سینک‌های ظرفشویی است که امروزه در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. از آن جایی که سینک ظرفشویی گرانیتی از مواد مستحکمی ساخته شده، مزیت‌ها و ویژگی‌های زیادی دارد. در این مقاله به بررسی این سینک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک‌های ظرفشویی به دلیل گستردگی سبکی و همچنین متریال مختلفی که در تولید آن‌ها به کار می‌رود، دارای انواع مختلفی هستند. سینک ظرفشویی گرانیتی یکی از مهم‌ترین سینک‌هایی است که امروزه در اکثر خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید، برای آن که بتوان دوام وسیله‌ای را افزایش داد باید در ساختار ترکیبات آن، تغییراتی را ایجاد نمود. به همین منظور نیز کارشناسان برای افزایش پایداری سینک‌ها دست به ابداعات خاصی زدند و توانستند بهترین یکی از مقاوم‌ترین سینک‌های دنیا را تولید نمایند. سینک ظرفشویی گرانیتی به دلیل مقاومت بالا، دوام زیاد و تنوع طرح‌های آن، امروزه به عنوان بهینه‌ترین و مقرون‌به صرفه‌ترین سینک‌های دنیا شناخته می‌شود.

 

متریال سازنده‌ی سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک ظرفشویی گرانیتی با تکیه بر متریال سازنده‌ی خود توانسته به عنوان یکی از پرفروش‌ترین سینک‌های دنیا شناخته شود. ترکیب رزین و گرانیت، یکی از پایدارترین ترکیباتی است که در تولید لوازم آشپزخانه به کار می‌رود. این دو ماده زمانی که با هم ترکیب می‌شوند، مولکول‌ها را در فاصله‌ی نزدیک‌تری نسبت به هم قرار می‌دهند. این کار باعث می‌شود تا سینک ظرفشویی گرانیتی نسبت به انواع تغییراتی که بر روی آن رخ می‌دهد مقاومت بالایی از خود نشان دهد.
برای مثال، زمانی که ظرفی با حرارت بسیار بالا را بر روی آن قرار دهید، متریال سینک گرانیتی بر خلاف سینک‌های شیشه‌ای یا استیل، مقاومت بالاتری نسبت به این نوع تغییرات دمایی را از خود نشان خواهد داد که دلیل آن همان متریال سازنده‌ی این مدل سینک است.

 

متریال سینک گرانیتی

با وجود آن که سینک ظرفشویی گرانیتی دارای مقاومت بسیار بالا نسبت به انواع تغییرات محیطی است اما نیاز است که با متریال سینک گرانیتی نیز، آشنا شویم. در حقیقت پیش از بررسی این موضوع به این نکته توجه داشته باشید که برای مثال هنگامی که تصمیم به تمیز کردن و نظافت سینک گرانیتی دارید ممکن است از موادی برای این کار استفاده نمایید که در همان لحظه و یا در درازمدت، آسیب‌های جبران نا‌پذیری به بدنه‌ی سینک وارد می‌کنند. برای آن که بتوانید از رخ دادن چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید، نیاز است که با متریالی که باید در کنار سینک ظرفشویی مورد استفاده قرار گیرد آشنا شوید. در ادامه شما را با برخی از موادی که می‌توانید برای نظافت سینک گرانیتی به کار برید، آشنا خواهیم کرد.

جوش شیرین و روغن زیتون

جوش شیرین یکی از مهم‌ترین موادی است که معمولا برای تمیز کردن لوازم آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت مواد سازنده‌ی جوش شیرین به نحوی عمل می‌کنند که با وجود پاک کردن تمامی آلودگی‌ هیچ نوع آسیبی به بدنه وارد نخواهد کرد. همچنین، جوش شیرین و روغن زیتون دارای موادی هستند که باعث درخشان کردن ظاهر سینک می‌شود.

سرکه

سرکه یکی دیگر از مواد مورد استفاده است که دارای خاصیت اسیدی خاصی است که آسیبی به بدنه وارد نمی‌کند. از سرکه برای تمیز کردن و برق انداختن سینک ظرفشویی گرانیتی می‌توان استفاده کرد.

 

وایتکس

به طور کلی نباید در هنگام نظافت سینک ظرفشویی گرانیتی از شوینده‌های اسیدی استفاده کرد چرا که لکه‌های بسیار بزرگ و ناپسندی را در سینک ایجاد می‌کنند. اما اگر تصمیم به استفاده از شوینده‌های اسیدی را دارید، وایتکس گزینه‌ی مناسب‌تری خواهد بود.

 

سخن آخر

همانطور که در این مقاله نیز مطالعه کردید، سینک ظرفشویی  به دلیل ترکیبات تشکیل‌دهنده‌اش، دارای ساختار بسیار مقاومی است. اما با این وجود آشنا شدن با متریال سینک گرانیتی به شما این امکان را خواهد داد که برای مدت زمان بیشتری از این سینک استفاده کرده و هزینه‌های خود را کاهش دهید.