لوازم آشپزخانه توکار

دلایل استفاده از لوازم آشپزخونه توکار

آشپزخانه مدرن

داشتن  آشپزخانه مدرن و دلایل استفاده از لوازم آشپزخونه  توکار

همه ما پیش از خرید لوازم آشپزخانه در این خصوص تحقیقات زیادی انجام می دهیم و تلاش می کنیم با هزینه مناسب بهترین و کاربردی ترین تجهیزات را خریداری کنیم . در این میان چگونگی قرارگیری تجهیزات در آشپزخانه نیز نقش تعیین کننده ای داشته  زیرا بر سبک دکوراسیون و چیدمان کابینت‌ها نیز تاثیر گذار است.

شناسایی و تفکیک لوازم توکار و روکار آشپزخانه

در مورد هود آشپزخانه، مدل‌های شومینه‌ای، مورب (توربولاین) و جزیره‌ای در گروه روکار قرار گرفته و هود زیر کابینتی، مخفی و کشویی توکار محسوب می‌شوند.

در طبقه بندی  اجاق‌گازها نیز  اجاق‌گاز صفحه ای( توکار) و مبله (روکار) معرفی می شود . برخی از اجاق گازهای مبله طرح فر و برخی دیگر دارای فر می باشند . با توجه به تغییر شیوه های زندگی فرهای توکار با امکانات و قابلیت های مختلفی وارد بازار شده اند .

درخصوص سینک ( سینک های استیل روکار ) و سینک های استیل ، گرانیت ، شیشه ای ، زیر کورین از نوع توکار میباشند .

در سال‌های اخیر لوازم آشپزخونه توکار با استقبال بیشتری نسبت به مدل‌های روکار مواجه شده‌اند. همچنین تمایل طراحان و مجریان دکوراسیون داخلی به استفاده از این لوازم بیشتر است .

آشپزخانه مدرن

دلایل انتخاب بیشتر تجهیزات آشپزخانه توکار چیست؟
۱ – جانمایی و اشغال فضای کمتر در آشپزخانه
در چیدمان آشپزخانه‌های کوچک استفاده از لوازم توکار باعث اشغال فضای کمتر و بزرگ جلوه دادن فضای آشپزخانه می شود . به‌عنوان مثال اگر اجاق‌گاز صفحه‌ای را جایگزین اجاق مبله کنید، از فضای کابینت پایین آن می‌توان جهت قرار دادن ادویه‌جات استفاده کرد.

فضای باز آشپزخانه

۲ –آشپزخانه‌ی مدرن با استفاده از تجهیزات توکار
یکی از ترفندها برای مدرن نشان دادن فضای آشپزخانه نصب تجهیزات توکار مانند هود مخفی میباشد هود مخفی به‌صورت کامل داخل کابینت آشپزخانه قرار گرفته و هیچ نمایی از آن دیده نمی‌شود و بدین وسیله یکپارچگی بیشتری در محیط ایجاد می نماید.

آشپزخانه مدرن

۳ –نظافت آسان و سریع تر در تجهیزات توکار

با توجه به کمبود وقت در زندگی مدرن امروزی استفاده از تجهیزات توکار باعث سهولت در نظافت خواهند شد . مثلاً سینک ظرفشویی و فضای اطراف آن همواره در معرض رطوبت قرار دارند. این امر به‌ مرور زمان باعث خرابی صفحه‌ی کابینت خواهد شد. در مدل‌های توکار به دلیل قرارگیری ظرف‌شویی داخل صفحه‌ی کابینت نوار (لبه‌ی صفحه) مانع آبریزی بیشتر می‌شود.
همچنین نظافت یک هود مخفی محدود به فیلترهای آلومینیومی است که به‌صورت هفته‌ای یک‌بار انجام می‌شود.
در مورد فر توکار نیز با اضافه شدن لعاب ایزی کلین به فرها و تعبیه درب ایزی کلین به راحتی می توان داخل فر و شیشه درب فر را تمییز کرد.

۴ – تنوع ، کارایی و قیمت مناسب در  لوازم آشپزخونه توکار
هود آشپزخانه توکار نسبت به مدل‌های روکار ارزان‌تر است. چنانچه قیمت های هود جزیره ای یا هود مورب را در بازار جویا شوید متوجه اختلاف قیمت ها خواهید شد .
در رابطه با جنس وقیمت سینک ظرفشویی، مدل‌های توکار دارای قیمت و تنوع بالاتری هستند ( انواع سینک استیل، گرانیت، شیشه‌ای و زیر کورین )

هود مدرن آشپزخانه

۵تنوع در انتخاب نوع سوخت

فر های توکار  با سوخت مصرفی متفاوت ازجمله گاز، برق و ترکیبی (گاز وبرق) تولید می‌شوند. درحالی‌که گازهای  مبله همگی با گاز کار میکنند. فرهای  برقی سرعت پخت بالاتری نسبت به گازی دارند و به قابلمه‌ها آسیب وارد نمی‌کنند. تنها مساله‌ای که ممکن است برای خریدار تردید ایجاد کند تفاوت هزینه‌ی گاز نسبت به برق در کشورمان است. این مورد را نیز می‌توان با خرید یک فر برقی کم مصرف با گرید انرژی A حل کرد.