لوازم آشپزخانه توکار

قرار دادن سینک مقابل پنجره چه کاربردی دارد؟

سینک مقابل پنجره

موقعیت سینک ظرفشویی به عنوان یکی از مهم‌ترین لوازم آشپزخانه همواره مورد توجه بوده‌است. اهمیت این موضوع به قدری است که معمولا در حین طراحی انواع دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه، سینک ظرفشویی را به عنوان یکی از ارکان اصلی به حساب می‌آوردند. یکی از معروف‌ترین موقعیت‌های سینک، رو به روی پنجره است. در حقیقت، رواج این نوع موقعیت، به گذشته بازمی‌گردد. شاید امروزه گمان شود که با وجود شیوه‌ی آپارتمان‌نشینی، قرار دادن سینک در مقابل پنجره منسوخ شده‌است اما این تصور، اشتباه است. با توجه به رواج این شیوه، در این مقاله به بررسی کاربردهای قرار دادن سینک، در مقابل پنجره می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

بهینه‌سازی فضا

یکی از شایع‌ترین کاربردهای قرار دادن سینک در مقابل پنجره، بهینه‌سازی فضای آشپزخانه است. معمولا جایی که نمی‌توانید به عنوان محلی برای کابینت‌های دیواری در نظر بگیرید را می‌توانید به عنوان موقعیت پنجره قرار دهید. از طرف دیگر، سینک را نیز با همین استدلال، می‌توانید در جایی که نمی‌توانید کابینتی قرار دهید، تعبیه نمایید. با استفاده از موقعیت‌هایی که عملا کاربردی برای شما ندارند و تبدیل آن‌ها به فضاهای کاربردی، از فضای آشپزخانه، استفاده‌ی بهینه‌ای خواهید برد.

 

افزایش عملکرد شسشو

یکی دیگر از کاربردهای قرار دادن سینک در مقابل پنجره، افزایش عملکرد شستشو است. ممکن است که برای شما نیز پیش آمده باشد که وسایل مزاحمی بالای سینک وجود داشته باشند که در عملکرد شسشوی ظرف‌ها اختلال ایجاد می‌نمایند. این وسایل شامل لوازم آشپزخانه و حتی کابینت‌های دیواری نیز هستند. با قرار دادن سینک در مقابل محل‌هایی مانند پنجره که این وسایل وجود ندارد، عملکرد شسشوی ظروف را افزایش خواهید داد.

 

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی

 

زیبایی‌شناسی

زیبایی‌شناسی همواره به عنوان یکی از اصول اساسی طراحی آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود. زمانی که سینک را در مقابل پنجره قرار می‌دهید، در حقیقت به بهبود زیبایی آشپزخانه کمک به سزایی می‌کنید. همانطور که ذکر شد، قرار دادن سینک در مقابل پنجره به گذشته‌های دور و زمانی که افراد در خانه‌های حیاط‌دار زندگی می‌کردند بازمی‌گردد. با توجه به این موضوع، زیبایی شناسی آشپزخانه‌ی شما به نوعی یکی زیبایی شناسی کلاسیک خواهد بود؛ البته امروزه با استفاده از انواع سینک‌های جدید و پنجره‌هایی با طرح‌های متنوع، این شیوه به عنوان یک شیوه‌ی مدرن نیز شناخته می‌شود.

 

نور

مسئله‌ی نور، مسئله‌ای حیاتی در آشپزخانه است. نبود نور در آشپزخانه به معنای نقص بزرگی شناخته می‌شود که تمامی فعالیت‌های شما را مختل می‌نماید. از طرف دیگر، طراحی‌های مدرن و امروزی به سمت شیوه‌هایی حرکت می‌کنند که کم‌ترین میزان مصرف انرژی را دارا هستند. در حقیقت به هر اندازه که میزان مصرف انرژی کم‌تر باشد، شیوه‌های خلاقانه‌تر و ساده‌تری استفاده می‌شوند. یکی از بدیهی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین کاربردهای قرار دادن سینک در مقابل پنجره، تأمین نور آشپزخانه است. با این کار، علاوه بر افزایش روشنایی آشپزخانه، به کاهش میزان مصرف انرژی نیز، کمک به سزایی خواهد شد.

 

تهویه‌ی طبیعی

همانطور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین کاربردهای هر پنجره‌ای، تأمین هوای تازه‌ی درون خانه است. در حقیقت زمانی که وارد هر نوع آشپزخانه‌ای می‌شوید و در آن پنجره‌ای را مشاهده می‌کنید، مستقیما به یاد این موضوع می‌افتید که آن آشپزخانه دارای یک فن طبیعی است. زمانی که در آشپزخانه‌ و سینک خود، بوی نامطبوعی را احساس می‌کنید، داشتن یک پنجره به شما کمک خواهد کرد که به سادگی از شر آن بود خلاص شوید. از طرف دیگر زمانی که سینک ظرفشویی را با مواد شوینده‌ای که دارای بوهای نامطبوعی هستند می‌شویید، باز کردن پنجره، شدت آن بو را کاهش خواهد داد.

 

تلطیف فضا و ایمنی

اگر شما خانواده‌ای داشته باشید که کودکان آن در حیاط و یا پارکینگ در حال بازی کردن باشند، داشتن سینکی که در مقابل پنجره‌های رو به حیاط قرار دارد، به شما کمک خواهد کرد که به طور همزمان هم ظرف‌ها را شسته و هم مراقب سلامتی کودکان خود باشید. از طرف دیگر، داشتن پنجره، به تلطیف فضا و افزایش روحیه و نشاط، کمک به سزایی خواهد کرد.

سخن آخر

همانطور که ملاحظه کردید، اگر سینک ظرفشویی خود را در مقابل پنجره‌ای قرار دهید، از امتیازات بسیار زیادی بهره‌مند خواهید بود. از آن جایی که این نوع چیدمان و طراحی آشپزخانه، به گذشته‌های دور بازمی‌گردد، می‌توانید با استفاده از انواع لوازم آشپزخانه‌ی مدرن و تزیینات جدید، اقدام به ترکیب این دو شیوه‌ی دکوراسیون کرده و فضای آشپزخانه‌ی خود را زیباتر نمایید.