لوازم آشپزخانه توکار

مزایا و معایب سینک ظرفشویی استیل

سینک ظرفشویی استیل

طی ۵۰ سال اخیر اکثر مردم جهان، سینک استیل را انتخاب اول خود در میان سایر سینک‌ها قرار داده‌اند. کاربرد این سینک‌ها به قدری است که اکثر خانه‌ها، رستوران‌ها و شرکت‌ها دارای سینک ظرفشویی استیل است. استیل ضد زنگ، حاوی فلز کربن است که شامل حداقل ۱۱ درصد عنصر کروم نیز است و با افزایش کروم، مقاومت و خاصیت ضد زنگ‌زدگی نیز افزایش می‌یابد. سینک ظرفشویی استیل دارای ویژگی‌های متعددی است که در این مقاله با بررسی مزایا و معایب آن، هر کدام را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

مزایای استفاده از سینک ظرفشویی استیل

گستردگی استفاده از سینک ظرفشویی استیل و دوام آن، دلایل متعددی را شامل می‌شود. از هزینه‌ی نرمال آن گرفته تا ماندگاری بالایش، همگی از جمله مزایایی است که این سینک دارا است. در ادامه به توضیح مزایای سینک ظرفشویی استیل می‌پردازیم.

 

  • هزینه‌ی کم

    تنوع قیمت این سینک، بسیار بالا است و همین نکته، دست شما را برای انتخاب سینک مورد نظر خود، باز نگه می‌دارد. در مقایسه با سایر موادی که در سایر سینک‌ها استفاده می‌شود مانند گرانیت و چدن، این سینک بدون توجه به ضخامت پیکر‌بندی کاسه، هزینه‌ی بسیار کمتری را برای شما نسبت به سایر انواع سینک‌ها در بر خواهد داشت. همچنین به دلیل داشتن دوام و فولاد ضد زنگ که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، این سینک در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد کرد، در حالیکه سایر مواد با دوام کم‌تر، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

 

  • پایداری

    به طور کلی این سینک‌ها، یکی از با دوام‌ترین وسایل موجود در خانه هستند. این سینک‌ها تراش نمی‌خورند و در برابر لکه‌ها نیز مقاوم هستند. اگر چه که استیل ضد زنگ در برابر خوردگی مقاوم است اما تماس مداوم با سفیدکننده‌ی کلر و سایر مواد تمیزکننده‌ی قوی و ساینده می‌تواند به این سینک آسیب برساند. از طرفی ضخامت استیل به کار رفته در ساخت این سینک، در مقاومت در برابر فرورفتگی، نقش مهمی داشته. به طور کلی هر چقدر که استیل ضخیم‌تر باشد، دوام سینک نیز بیشتر خواهد بود.

 

  • ظرفیت کاسه‌ی بزرگ‌تر

    ویژگی‌های سبک و در عین حال بادوام بودن ترکیبات این سینک، این امکان را فراهم می‌کنند که در کاسه‌های بزرگ‌تر و عمیق‌تری نسبت به سایر سینک‌ها، طراحی شوند که می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای به خصوص در رستوران‌ها داشته باشد.

 

  • جذب کردن شوک وارد شده

    یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای این سینک، قابلیت جذب کردن شوک است. در واقع اگر ظرفی از دست شما رها شده و بر روی این سینک بیفتد، سینک استیل با قابلیت جذب شوکی که دارد، تا میزان ممکن نیروی وارد شده بر روی ظرف را کم‌تر کرده و از شکستگی آن جلوگیری می‌کند.

 

  • نگهداری از آن آسان است.

    نگهداری از سینک ظرفشویی استیل آسان است. شوینده‌ها بر روی این سینک بی اثر هستند. شما می‌توانید با استفاده از انواع پاک‌کننده‌های خانگی و حوله‌ی نرم، جلای این سینک را حفظ نمایید. این ویژگی هم در صرفه‌جویی زمان به شما کمک می‌کند، هم باعث می‌شود تا شما بتوانید سینک خود را همیشه به راحتی تمیز و براق نمایید.

 

  • تنوع برای خرید

    این سینک دارای طرح‌های متنوعی برای خرید است. شما می‌توانید اشکال مختلفی از سینک‌ها شامل سینک ظرفشویی دوتایی، تکی و گوشه‌ای را تهیه نمایید. همچنین این سینک‌ها در ضخامت‌های متعددی در بازار وجود دارند که بسته به نیاز شما، قابل تهیه هستند. هرچقدر که ضخامتی که برای سینک خود در نظر دارید بیشتر شود، طبیعتا هزینه‌ی آن نسبت به سایر سینک‌های استیل بالاتر خواهد رفت.

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی

معایب استفاده از سینک ظرفشویی استیل

علاوه بر مزایای که برای این سینک ذکر کردیم، برخی از معایب را هم می‌توان برای آن شمرد. بسیاری از افراد از تمیز کردن مداوم این سینک خسته می‌شوند چرا که ممکن است قطره‌های آبی که بر روی آن می‌مانند، لکه‌ای ایجاد کنند اما خب با پاک کردن به وسیله‌ی یک پارچه یا حوله، می‌توان این لکه‌ها را برطرف کرد همچنین ممکن است که در صورت برخورد شدید با این سینک، فرورفتگی ایجاد شود که البته به ضخامت سینک شما بستگی خواهد داشت. یکی دیگر از معایب این سینک آن است که احتمال دارد در صورت برخورد یک چیز تیر با آن، خراشی بر روی آن ظاهر شود.

 

سخن آخر
در این مقاله با تمرکز بر مزایا و معایب سینک ظرفشویی استیل، شما را با ویژگی‌های متنوع آن آشنا کردیم. امکانات گسترده‌ای را که این سینک در اختیار شما قرار می‌دهد باعث می‌شود که از شر هزینه‌های اضافی خلاص شوید. از طرفی این سینک سایزبندی‌های متنوعی را دارد که با توجه به مساحتی که در دسترس دارید، می‌توانید آن را خریداری کنید.