لوازم آشپزخانه توکار

در هنگام خرید اجاق گاز توکار این نکات را در نظر داشته باشید!

خرید اجاق گاز توکار

این روزها در انواع آشپزخانه به ویژه‌ در آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک، استفاده از وسایل خانگی توکار، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. علاوه بر استفاده از وسایل توکار در آشپزخانه مزایای زیادی دارد؛ از جمله افزایش ایمنی محیط آشپزخانه. یکی از پرکاربردترین وسایل توکار در آشپزخانه، اجاق گازهای توکار هستند. در این مقاله به نکات قابل توجه در زمان خرید اینگونه اجاق گازها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید اجاق گاز توکار

در نظر داشته باشید که معمولا انتخاب افراد با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند، اجاق گازهایی است که علاوه بر مطابقت داشتن با نیازهای آشپزی، دوام بالایی نیز داشته باشد. در ادامه مهم‌ترین مواردی که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید را مطرح می‌کنیم.

  1. اجاق گازی برقی یا گازی، مسئله اینست!

سیستم طراحی اکثر آشپزخانه‌ی انواع خانه و آپارتمان، به گونه‌ای است که معمولا از وسایل برقی استفاده می‌شود. اما توجه به این نکته لازم است که شما برای خرید اجاق گاز توکار، چه انتخابی دارید و می‌خواهید بر اساس سیستم خانه‌تان خرید کرده و یا قصد طراحی مجدد را دارید؟!

البته مزایایی که انتخاب اجاق گاز توکار دارد باعث شده تا مورد انتخاب تعداد زیادی از خریداران باشد. چرا که علاوه بر عدم نیاز به باز طراحی سیستم‌های توزیع انرژی در آشپزخانه، نصب و استفاده از آن‌ها راحت‌تر بوده و همچنین نسبت به نوع دیگر، هزینه‌ی کمتری را در مجموع خواهد داشت. علاوه بر تمام این‌ها، تنوعی که در اجاق‌ گازهای برقی توکار وجود دارد، انتخاب را برای خریداران آسان‌تر می‌کند.

  1. بودجه‌ی در نظر گرفته شده!

یکی از نکات قابل توجه و تعیین کننده در خرید همه چیز از جمله اجاق گازهای توکار، میزان بودجه و هزینه‌ای است که برای آن کار در نظر گرفته شده است. در بازار تنوع زیادی در انواع برندها و مدل‌ها وجود داشته که بازه‌ی قیمت‌های متفاوتی دارند، توجه به چندین نکته در زمان خرید ضروری است.

 اول اینکه همان طور که در ابتدا مطرح شد، اجاق گاز خریداری شده، باید دوام بالایی داشته باشد تا بتواند چندین سال به خوبی کار کند، در نتیجه کمی هزینه‌ی بیشتر در زمان خرید، نوعی سرمایه گذاری برای آینده محسوب می‌شود و دقت داشته باشید که به خاطر کمی قیمت کمتر، بعد از مدتی دوباره مجبور به هزینه کردن نشوید. از طرف دیگر، بسیاری از اجاق گازهای برندهای مطرح، همان کارایی‌هایی را دارند که دیگر برندهای کمتر شناخته شده دارند، اما به علت اسمشان قیمت گزاف‌تری دارند. توجه داشته باشید که صرفا برای اسم یک برند، متحمل هزینه‌های بیشتری نشوید.

  1. اندازه‌ی اجاق گاز توکار

برای اجاق گازهای توکار اندازه‌های مختلفی وجود دارد که شما باید با توجه به تعداد نفرات خانواده یا افرادی که در یک خانه زندگی می‌کنند و نیازهای آشپزیتان، اندازه‌ی آن را انتخاب کنید. یک مدل اندازه گیری اجاق گازهای توکار، بر اساس لیتر می‌باشد. به عنوان مثال اجاق گاز توکار ۶۰ لیتری، اندازه‌ای متوسط دارد. حجم اجاق گازهای توکار می‌تواند از ۳۵ تا ۷۵ لیتری متغیر باشد.

روش دیگر برای انتخاب اجاق گاز توکار، انتخاب آن‌ها بر اساس تک یا دوقلو بودن آن‌ها می‎باشد. بعضی از اجاق گازهای توکار، تکی بوده و انعطاف بیشتری برای نصب در آشپزخانه دارند. اما بعضی از آن‌ها دوقلو بوده و با توجه به حجم و ارتفاع بیشتری که دارند، نیازمند به جایگاه ویژه‌ای در آشپزخانه هستند. اجاق گازهای توکار دوقلو، برای افراد و خانواده‌هایی مناسب است که رفت و آمد زیادی داشته و مجبور به استفاده‌ی مدام از این وسیله هستند.

 

 اجاق گاز

  1. مهم‌ترین ویژگی‌های اجاق گازهای توکار

علاوه بر موارد مطرح شده، در زمان خرید اجاق گازهای توکار باید به چند ویژگی در آن‌ها توجه داشته باشید. در ادامه چندین مورد آن را مطرح می‌کنیم:

  • پاک کننده خودکار: تعداد زیادی از اجاق گازهای توکار، گزینه‌ی پاک کنندگی خودکار را دارند؛ اول اینکه با تنظیم خودکار درجه حرارت، از از بین رفتن و خاکستر شدن مواد غذایی به جا مانده جلوگیری می‌کنند. و در مرحله‌ی دوم، با استفاده از درجه حرارت بالا، لکه‌های مواد غذایی مانند چربی‌ها را پاک می‌کند. داشتن این گزینه، علاوه بر اهمیتی که دارد، در قیمت این دستگاه اثر گذار است. در نتیجه در زمان خرید به آن توجه داشته باشید.
  • کنترل دیجیتال: در انواع اجاق گازهای توکار، برنامه‌های پخت متنوعی برای انواع مواد غذایی وجود دارد. کنترل دیجیتال در این وسیله‌ها، علاوه بر افزایش دقت، برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند، انعطاف پذیری بیشتری دارد.
  • بخار پز کردن مواد غذایی: بسیاری از افراد به علت رژیم غذایی خاصی که دارند، ترجیح می‌دهند که از غذاهای بخارپز شده استفاده کنند. در تعدادی از اجاق گازهای توکار، با وجود یک مخزن آب در این وسیله و امکان تنظیم درجه‌ی بخار، این موضوع امکان پذیر می‌باشد.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی داشتیم مروری بر مهم‌ترین نکات قابل توجه در زمان خرید اجاق گاز توکار داشته باشیم. در نظر داشته باشید می‌توانید برای مشاهده و خرید انواع اجاق گازهای توکار از اینجا وارد شوید.

از همراهی شما متشکریم.