لوازم آشپزخانه توکار

خرید انواع قهوه ساز

قهوه ساز

با خرید قهوه ساز از بازار و یا سایت های معتبر فعال در حیطه فروش لوازم خانه و آشپزخانه، می توان به راحتی قهوه خوشمزه ای آماده و از نوشیدن آن نهایت لذت را برد.

 

قهوه جوش ها یا جذوه:
از گذشته تا به امروز انسان ها برای آماده کردن بهترین قهوه از قهوه جوش ها استفاده می کنند.
قهوه جوش ها از آلومینیوم، مس و یا هر فلز و متریال دیگر ساخته شد تا در نتیجه یک فنجان قهوه عالی به دست آید.
جذوه ریشه عربی دارد و در زبان ترکی نیز به همین نام شناخته می شود که برای رسیدن به یک مزه اصیل قهوه بسیار نقش بسزایی دارد.
گفتنی است که امروزه شرکت های تولید لوازم خانگی با ارائه قهوه سازهای مطلوب به بازار سعی کرده‌اند به این اندازه از درجه کیفیت و جلب توجه مشتری در آماده سازی یک قهوه اصیل و درجه یک دست پیدا بکنند که در مقایسه با یک فنجان قهوه بجوش آمده از جذوه هیج کم و کسری نداشته باشد.
با خرید یک قهوه ساز می توان براحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن یک قهوه بی نظیر آماده کرد و از طعم و عطر قهوه نهایت لذت را برد.

 

تفاوت قهوه جوش و شیرجوش ها:

جذوه ها با اینکه شاید شبیه شیرجوش ها باشند اما تفاوت هایی نیز دارند.
از جمله تفاوت قهوه جوش ها با شیرجوش ها می توان به شکل متفاوت جذوه اشاره کرد که قسمت بالای آن باریکتر از شیرجوش ها است .
جنس شیر جوش ها از استیل و آلومینیوم و چدن است که این سری متریال مناسب برای قهوه نیستند که در غیر اینصورت با جوش دادن قهوه ترک در شیرجوش نمیتوانید کف کرمی رنگ آن را به دست بیاورید‌. همچنین طعم قهوه نیز آن طعم قهوه ای که با جذوه آماده می شود نخواهد بود.

 

انواع قهوه سازها:

قهوه سازها انواع مختلفی دارند که میتوانید هر کدام از آن ها را باتوجه به نوع استفاده خود انتخاب و خرید کنید.
موکا پات، فرنچ پرس، اسپرسو ساز، قهوه ساز فیلتری یا قطره ای، تورکا یا جذوه و قوری هاریو که نمونه های کاربردی قهوه سازها می باشند و در به دست آمدن یک قهوه خوشمزه و اصولی به کمک شما می آیند.

 

موکا پات:

موکا پات یک دستگاه قدیمی است که در اروپا و آمریکای لاتین خواهان بسیاری دارد. نحوه استفاده از این دستگاه به این صورت است که آب را در مخزن پایین دستگاه میریزیم و قهوه را در محفظه مخصوص بالا قرار می دهیم تا با بخار و انبساط ایجاد شده آب جوشیده به سمت بالا حرکت کند و با پودر قهوه ترکیب شده و به پایین برگردد.

موکا پات

موکا پات

 

فرنچ پرس:

فرنچ پرس نیز دستگاهی بسیار قدیمی است که توسط یک فرد ایتالیایی ساخته شده است. دستگاه فرنچ پرس با ایجاد فشار بیشترین طعم را از دانه های قهوه استخراج می کند و در نتیجه یک قهوه ی خوش عطر و بو و غلیظ به ارمغان می آورد.

فرنچ پرس

فرنچ پرس

 

اسپرسو ساز:

خاستگاه این دستگاه نیز هچمون فرنچ پرس ها به ایتالیا برمی گردد.
اسپرسو ساز ها آب داغ را باسرعت و قدرت از داخل دانه های قهوه عبور می دهد تا قهوه اسپرسو غلیظ و فشرده ای حاصل شود.

اسپرسو ساز

اسپرسو ساز

 

قهوه ساز فیلتری یا قطره ای:

این دستگاه در آلمان تولید شده و برای استفاده از این دستگاه بایستی اول از همه دانه های قهوه را آسیاب کنید.
این دستگاه بسیاری از روغن و اسانس های طبیعی را از بین میبرد. با این دستگاه نمی توان قهوه ای غلیظ و مملو از دُرد و روغن را به دست آورد.

قهوه ساز فیلتری

قهوه ساز فیلتری

 

قوری هاریو:

این قوری با استفاده از آب سرد در طی ۱۲ یا ۲۴ ساعت قهوه را دم می کند. قهوه دم شده به این روش را می توان تا یک ماه در یخچال نگهداری کرد.
عصاره بدست آمده از این روش را می توان بعدا برای آماده کردن قهوه داغ نیز بکار برد.

قهوه ساز فیلتری

قهوه ساز فیلتری

 

تورکا یا جذوه:

در این روش با یک جذوه و شعله آتش می توان براحتی قهوه را آماده کرد. اینجا باید حواس جمع بود و چشم از روی گاز برنداشت تا قهوه سر نرود.

قهوه جذوه

قهوه جذوه