لوازم آشپزخانه توکار

نکات قابل توجه در تعویض قطعات وسایل آشپزخانه

وسایل آشپزخانه

نگهداری و حفاظت از لوازم آشپزخانه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید به صورت روزانه انجام شود. در حقیقت، آسیب رسیدن به هر وسیله‌ای باعث می‌شود تا هم در هزینه و هم در زمانی که صرف انتخاب آن کردید، خسارت ببینید. حال اگر به هر دلیلی، وسایل آشپزخانه‌ی شما دچار مشکلی شدند نیاز است تا پیش از تعویض آن‌ها از این نکته مطمئن شوید که آیا قابل تعمیر هستند؟ در وهله‌ی اول باید قطعاتی که دچار مشکل شده‌اند را شناسایی نمایید. در ادامه‌ی این مقاله، به بررسی نکاتی که باید در تعویض قطعات وسایل آشپزخانه به آن‌ها توجه داشته باشید می‌پرازیم. با ما همراه باشید.

  1. تعیین قطعه

اولین کاری که باید در این زمینه انجام دهید آن است که باید محل آسیب دیده را شناسایی نمایید. در هر حقیقت هر کدام از لوازم آشپزخانه دارای ساختار فنی مخصوص به خود هستند به همین دلیل نیز نیاز است تا برای انجام این کار، به دفترچه‌ی راهنمای وسایل، مراجعه نمایید. سعی کنید در ابتدا متوجه شوید که مشکل وسیله به چه صورتی بروز کرده‌است. این نکته به شما کمک خواهد کرد تا قطعه‌ای که این عملکرد را از خود نشان می‌دهد را زودتر، شناسایی نمایید. البته استفاده از نظر متخصصان و تعمیرکاران نیز شما را زودتر به این هدف خواهد رساند.

  1. جنس قطعه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در حین تعویض قطعات وسایل آشپزخانه به آن توجه داشته باشید، جنس آن‌ها است. این نکته را در نظر داشته باشید که بار اصلی عملکرد هر قطعه‌ای، بر دوش جنس آن است. زمانی که شما قطعه‌ای که دارای جنس کم‌کیفیت‌تری نسبت به قطعه‌ی اصلی است را جایگزین می‌کنید، عملا، عملکرد دستگاه را در معرض مختل شدن قرار خواهید داد. برای مثال ممکن است که قطعه‌ی شما نتواند به سرعت سایر قطعات فعالیت نماید. در این صورت ممکن است که به دلیل اختلال در این بخش، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سایر بخش‌ها وارد. شود. با توجه به این موضوع نیاز است تا در حین تعویض قطعات وسایل آشپزخانه، جنس آن قطعه را مشابه با جنس قطعه‌ی اصلی، تهیه نمایید.

  1. ابعاد

یکی دیگر از نکاتی که باید در حین تعویض قطعات وسایل آشپزخانه به آن‌ها توجه داشته باشید، ابعاد آن قطعات است. تمامی ابعاد آن قطعه را اندازه‌گیری نمایید. طول، عرض، عمق و ارتفاع محل را به دست آورید. این نکته را در نظر داشته باشید که تعویض قطعات، معمولا کار دشواری است به همین دلیل نیز باید این مشخصات را به صورت دقیق به دست آورید. همچنین یکی از اشتباهات رایجی که برخی از افراد مرتکب آن می‌شوند آن است که زمانی که متوجه می‌شوند قطعه‌ی خریداری شده، کمی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر است، سعی می‌کنند تا با اعمال نیروی بیشتر، آن را در آن محل قرار دهند. این کار علاوه بر آسیب رساندن به بستر قطعه، منجر به اختلال در عملکرد کل وسیله نیز خواهد شد.

  1. جدید یا دست دوم؟

یکی از سؤالات رایجی که در هنگام تعویض قطعات وسایل آشپزخانه پرسیده می‌شود آن است که آیا باید قطعه‌ی جدیدی را خریداری کرد یا آن که خرید مدل دست دوم آن قطعه نیز راه‌گشا خواهد بود. پاسخ این سؤال به دو فاکتور وابسته است. فاکتور اول، میزان هزینه‌ای است که می‌توانید برای خرید قطعه‌ی جدید پرداخت کنید. فاکتور دوم نیز به اهمیت آن قطعه مرتبط می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که به هر میزانی که قطعات وسایل آشپزخانه، دارای عملکرد مهم‌تری باشند، ترجیح شما باید در آن باشد که قطعه‌ی جدیدی را جایگزین نمایید.

  1. نحوه‌ی نصب

زمانی که قطعه‌ی مورد نظر را برای وسایل آشپزخانه تهیه کردید، نیاز است تا در زمان نصب کردن آن قطعات نیز دقت کافی به خرج دهید. سعی کنید به هیچ کدام از قطعات، نیروی بیشتری وارد نکنید. همچنین در حین تعویض قطعات وسایل برقی وگازی نیز تمامی نکات ایمنی را رعایت نمایید و در صورت عدم تسلط بر تعویض، از یک فرد متخصص برای انجام این کار، استفاده نمایید.

سخن آخر

تعویض قطعات آشپزخانه باید به صورت فرآیندی در نظر گرفته شود که از زمان شناسایی محل خرابی تا زمان تعویض کردن، تمامی مراحل، تحت اشراف شما و با دقت انجام شوند. از آن جایی که خرید قطعات وسایل آشپزخانه نیازمند تسلط بر نکات متعددی است در این مقاله سعی کردیم تا با توضیح دادن آن‌ها، شما را در این مسیر راهنمایی نماییم.