لوازم آشپزخانه توکار

ترفند‌های اسباب کشی برای آسیب ندیدن لوازم خانگی

اسباب کشی

 مسئله‌ی اسباب کشی در زندگی بسیاری از افراد نقش پررنگی دارد. نگرانی‌هایی در این ارتباط وجود دارد که مهمترین آن آسیب دیدن لوازم خانگی در طی این فرآیند جابه‌جایی است. در این مقاله به بررسی نکاتی جهت کاش و به حداقل رساندن آسیب‌های احتمالی ناشی از اسباب کشی می‌پردازیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

برنامه ریزی کردن

شاید در نگاه اول اسباب کشی چندان نیاز به برنامه ریزی نداشته باشد اما اینطور نیست. جزئیاتی در این کار وجود دارد که باید آنها را به ترتیب یادداشت کنید تا چیزی فراموش نشود:

استفاده از کارتن (جعبه) و چسب نواری پهن

افراد معمولا در زمان اسباب کشی و جابه جایی، بیش از حد استرس دارند و با توجه به این شرایط، کاملا تمرکز نداشته و ممکن است بعضی از کارها را حتی اشتباه انجام دهند که یکی از آنها استفاده نکردن از جعبه (کارتون) کافی و یا از چسب برای محکم بسته بندی کردن بسته‌ها قبل از فرآیند اسباب کشی است.

جداسازی بر اساس دسته بندی وسایل

قبل از اسباب کشی لوازم خانگی، آنها را با حوصله جداسازی کنید‌. جداسازی لوازم خانگی قبل از اسباب کشی از این نظر اهمیت دارد که افرادی که مسئول جابه‌جایی و انتقال لوازم خانگی به مقصد هستند، برای مثال جعبه‌ی کتاب‌ها را با دقت کمتری جابه جا می‌کنند و در عوض انرژی، دقت و تمرکز خود را بر جعبه‌هایی که لوازم خانگی حساسی در آنها وجود دارد، اختصاص دهند.

 

 یادداشت بر جعبه‌های حاوی اشیا شکستنی

 زمانی که افراد مسئول جابه‌جایی لوازم خانگی هستند، می‌دانند داخل جعبه موردنظر، اشیای شکستنی وجود دارد پس میزان دقت و احتیاط لازم را چند برابربرای بسته بندی این اشیا صرف می‌کنند، چرا که می‌دانند محتویات داخل این جعبه‌ها می‌تواند دچار آسیب شود. همواره افراد فعال در این کار باید توجه و دقت کافی را نسبت به صحیح و سالم نگه داشتن محتویات کارتن‌ها داشته باشند.

بسیاری از لوازم خانگی شکستنی هستند و یا حتی اگر شکستنی نباشند، ضربه به آنها می‌تواند باعث آسیب شود. برای اسباب کشی باید از افرادی استفاده کرد که نسبت به کار خود متعهد هستند، چراکه که یک اشتباه ساده می‌تواند لوازم خانگی شما را که مجموعا می‌توانند قیمت زیادی نیز داشته باشد، دچار خسارت کند.

قرار دادن ضربه گیر داخل جعبه‌ها

بعضی اوقات وقتی فرد همراه با لوازم خانگی خود به مقصد مورد نظر می‌رسد، متوجه می‌شود که بعضی از وسایل او دچار آسیب شده‌اند و معمولا افراد منتقل کننده لوازم خانگی نیز چندان، مسئولیت این مشکل را به عهده نمی‌گیرند. بهترین راه برای جلوگیری از اینچنین اتفاقاتی قرار دادن ضربه گیر در جعبه‌ها است، ضربه گیر می‌تواند از خسارات‌هایی جبران نشدنی جلوگیری کند.

اشیای گران قیمت

متاسفانه گاهی اوقات این مسئله اتفاق می‌افتد که بعد از اسباب کشی، افراد متوجه می‌شوند اجناس گران قیمتی از آنها ربوده شده است و البته کار چندانی هم بعد از دستشان بر نمی‌آید، چرا که اثبات آن دشوار خواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از وقوع چنین اتفاقاتی، قبل از اسباب کشی لوازم خانگی، اشیای گران قیمت خود را در جعبه‌ها و صندوق‌های قفل دار قرار دهید تا از رخ دادن این مسائل جلوگیری کنید.

اهدای لوازم خانگی غیر ضروری به خیریه

معمولا افراد در زمان خانه تکانی یا حتی اسباب کشی متوجه می‌شوند بعضی از لوازم خانگی خود را دیگر لازم ندارند و یا به هر دلیل آنها را دیگر نمی‌خواهند. وظیفه انسانی و اخلاقی حکم می‌کند تا افراد اگر وسیله و یا لوازم خانگی خود را دیگر نمی‌خواهند، حداقل آنها را به افراد نیازمند دهند.

 

بچه‌ها در زمان اسباب کشی

در طی اسباب کشی امکان دارد حوادثی اتفاق افتد که آسیب آن در صورت وقوع قطعا برای کودکان بیشتر و خطرناک تر است. از این جهت پیشنهاد می‌شود که کودکان را هنگام اسباب کشی، نزد فردی از نزدیکان که مطمئن هستید بسپارید، تا آنها از خطرات احتمالی این فرآیند ایمن باشند.

 

پاکسازی محل مقصد

قبل از اینکه لوازم خانگی به مقصد آورده شوند، باید آن مکان را تمیز کنید. این کار به این علت است که بعد از رسیدن لوازم خانگی به مقصد، تمیز کردن با وجود فضایی که اشغال شده کمی سخت خواهد بود.

به خاطر سپردن نحوه اتصال کابل‌ها

وقتی که قرار است اسباب کشی انجام شود و لوازم خانگی جابه‌جا شوند، طبیعتا اتصال‌ها و کابل‌های وسایل مختلف باید جدا گردد. این کار باعث می‌شود تا بعدا در محل مقصد زمان زیادی برای اتصال مجدد کابل‌ها به دستگاه صرف نکنید. همچنین می‌توانید فرم صحیح اتصال آن‌ها را قبل از جدا کردن به خاطر سپرده و یا اصلا از آن‌ها عکس بگیرید.

چیدمان بشقاب‌های چینی

برای جلوگیری از ایجاد پریدگی و یا شکستن در این مورد، می‌توان آنها را به صورت عمودی داخل جعبه چیدمان کرد و البته بین هر کدام از آنها یا بین دو تا در میان‌ آنها از بشقاب‌های پلاستیکی استفاده کرد.

کشو و دراور

این نوع از لوازم خانگی ممکن است طی فرآیند اسباب کشی باز شود و حتی جدا شده و در نهایت مشکلاتی به وجود بیاید. برای رفع این مسئله می‌توان دور آنها را چسب زد و یا نایلون کشید تا طی مسیر باز نشوند.

ایجاد جای دست

بر روی دو دیواره‌ی روبه روی هم جعبه‌ها، جای دست ایجاد کنید تا هنگام حمل و نقل به راحتی بتوان آنها را جا به جا کرد. در غیر این صورت ممکن است جعبه‌ها هنگام حمل و نقل و معمولا به علت سنگین بودن لوازم خانگی، لیز خورده و خسارت ایجاد شود.

اسباب کشی

فهرست محتوای جعبه‌ها

هنگام چیدن لوازم خانگی داخل جعبه، آن‌ها را یادداشت کنید و بر روی هر جعبه، اسامی لوازم خانگی داخل آن را یادداشت کنید که بعدا در مقصد بدانید که در هر جعبه، چه وسایلی وجود دارد.

چسب بر آینه‌ها

ترفند چسباندن چسب روی آینه نیز در بیشتر مواقع جواب مثبت داده‌است. البته این ترفند مانع شکسته شدن آینه نمی‌شود. اما به هر حال این کار تا حدودی باعث کاهش تنش‌های وارد شده به آینه‌ها طی مسیر می‌‌شود.

دمونتاژ و مونتاژ لوازم خانگی

بعضی از لوازم خانگی قبل از اسباب کشی باید دمونتاژ (باز کردن اجزای یک وسیله) شوند. این کار برای حمل و نقل راحت تر ٱنها انجام می‌شود. البته طبیعتا باید در مقصد این اجزا دوباره به یکدیگر متصل شوند. فرم و نحوه‌ی مونتاژ شدن آنها را به خوبی به خاطر بسپارید.

چک کردن نهایی

برای اینکه چیزی از لوازم خانگی خود را فراموش نکرده باشید، باز هم برای آخرین بار محل را چک کنید تا وسیله‌ای باقی نمانده باشد.

چیدمان در کامیون

حتی اگر تمام مراحل قبل را نیز به درستی انجام دهید اما در این مرحله چیدمان مناسبی را انتخاب نکنید، می‌تواند باعث شود زحماتتان هدر رود. در این جور مواقع باید جعبه‌های حاوی لوازم خانگی سنگین‌تر و مقاوم‌تر را زیر بقیه قرار دهید. همچنین جعبه‌ها را طوری کنار هم قرار دهید که چندان تکان نخورند، چرا که همین مسئله می‌تواند باعث افتادن آنها و آسیب دیدنشان شود.