لوازم آشپزخانه توکار

برای خرید اجاق گاز چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم؟

خرید اجاق گاز

خرید لوازم خانگی باید با دقت کاملی صورت بگیرد. با توجه به آن که هر نوع لوازم خانگی دارای قیمت متفاوتی است، باید پیش از خرید، تحقیقات گسترده‌ای صورت گیرد. اجاق گاز، یکی از لوازمی است که نبود آن در هر خانه باعث ایجاد مشکلات فراوانی می‌شود و به همین دلیل نیز حضور آن در آشپزخانه غالبا به عنوان یک لوازم خانگی ضروری تلقی می‌شود. پیش از خرید اجاق گاز باید با برخی از مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر در خریدتان آشنا شوید. در حقیقت به هر اندازه‌ای که در عملی کردن این فاکتورها، دقیق باشید، راندمان و طول عمر اجاق گاز شما نیز بیشتر خواهد بود. در این مقاله شما را با نکات خرید اجاق گاز آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

  • انواع اجاق گاز

انتخاب نوع اجاق گاز، کمک زیادی در خرید آن به شما می‌کند. اجاق گاز، صفحه‌ای، اجاق گاز توکار، اجاق گاز با احتراق الکتریکی، اجاق گاز مبلی و بسیاری دیگر، همگی گوشه‌ای از انواع اجاق گازهای موجود در بازار هستند. از آن جایی که نوع اجاق گاز به میزان بودجه‌ی شما وابسته است، هزینه‌ای که می‌خواهید در این راستا خرج کنید، می‌تواند به عنوان فیلتر مناسبی برای تعیین نوع اجاق گاز به کار گرفته شود.

 

  • طراحی

شیوه‌ی طراحی اجاق گاز، تأثیر به سزایی در دکوراسیون آشپزخانه‌ی شما دارد. در حقیقت، طراحی هر اجاق گازی می‌تواند باعث تغییر طرح کل آشپزخانه شود. امروزه و با تکیه بر طرح‌های مینیمالی که در دکوراسیون آشپزخانه‌ها صورت می‌گیرد، اکثر اجاق گازها، به صورت توکار و با استفاده از رنگ‌های تیره‌تر و همخوان با کابینت‌ها به کار گرفته می‌شوند. این نکته را در نظر بگیرید که اگر بیشتر وسایل آشپزخانه‌ی شما سفید است، ایجاد تضاد رنگی به وسیله‌ی اجاق گاز، انتخاب غیرمعقولی خواهد بود.

 

  • ابعاد

تعیین ابعاد اجاق گاز، به میزان فضایی که در آشپزخانه فراهم است، بستگی دارد. در حقیقت باید پیش از هر کاری، اقدام به تعیین ابعاد دلخواه خود کنید. برای این کار کافی است که با یک متر، طول، عرض و ارتفاعی که قرار است اجاق گاز در آن مستقر شود را اندازه‌گیری نمایید. این نکته را در نظر بگیرید که باید اندازه‌گیری خود را با چند سانتی‌متر فاصله از دیوار و کابینت‌ها در نظر گرفت تا نکات ایمنی استقرار اجاق گاز، رعایت شوند.

 

  • شیوه‌ی زندگی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در هنگام خرید اجاق گاز به آن توجه داشته باشید، شیوه‌ی زندگی خودتان است. در حقیقت، اکثر فاکتورهای تأثیرگذار بر خرید اجاق گاز، به طور مستقیم، وابسته به شیوه‌ی زندگی شما هستند. اگر خانواده‌ی شما، یک خانواده‌ی پرجمعیت است، پس به اجاق گاز بزرگ‌تر و با تعداد شعله‌های بیشتری نیاز دارید. در حالیکه اگر فرد مجردی هستید و یا دارای خانواده‌ی کم‌جمعیتی هستید، اجاق‌ گازهای کوچک‌تر و یا دارای شعله‌های کم‌تر، نیازهای شما را برآورده خواهند کرد.

 

  • جنس اجاق گاز

جنس اجاق گاز، بر دوام آن، تأثیر مستقیمی دارد. در حقیقت بسیار مشاهده شده که افراد، تنها به دلیل طرح زیبای یک اجاق گاز، آن را خریداری کرده و پس از مدتی شاهد زنگ‌زدگی آن شده‌اند. به همین دلیل، اطلاع از جنس اجاق گاز، قدم مهمی در این راستا خواهد بود. سعی کنید که اجاق گاز موردنظرتان از جنس استیل ضد زنگ باشد چرا که این نوع استیل، علاوه بر رنگ زیبا، دوام بالایی را به اجاق گاز شما می‌دهد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که اجاق گاز توکار نیز دارای جنس‌های متعددی است؛ برای مثال استیل، شیشه‌ای و سرامیکی، جنس‌هایی است که استفاده‌ی بیشتری را نسبت به سایر مواد در اجاق گازهای توکار دارند.

 

  • ویژگی‌های اجاق گاز

در اکثر آشپزی‌هایی که در خانه‌ها صورت می‌گیرد، نیاز گسترده‌ای به ویژگی‌های خاص در اجاق گاز دیده نمی‌شود. به جز سهولت در کم و زیاد کردن شعله و آسان شدن تمیزکردن اجاق گاز، موارد دیگری نیز دخیل هستند. برای مثال، میزان مصرف انرژی اجاق گاز باید طبق استانداردهای جهانی باشد. از طرف دیگر، مواردی مانند وجود کابینت‌ها و کشوها، کنترل زمان روشن ماندن شعله و وجود مشبک‌های متحرک، همگی ویژگی‌هایی هستند که وجود یا عدم وجود آن‌ها، به سلیقه‌ی شما وابسته است.

 

  • خواندن نظرات و نقدها

یکی از کارهای سودمندی که می‌توانید پیش از خرید هر نوع لوازم خانگی از جمله اجاق گاز انجام دهید، استفاده از نظرات کاربرانی است که از نوع مورد نظر شما خریداری کرده‌اند. در حقیقت، استفاده از تجربه‌ی دیگران به شما این امکان را می‌دهد که بدون خرید اجاق گاز، از مزیت‌ها و معایب آن مطلع شوید.

 

سخن آخر

همانطور که ذکر شد، خرید اجاق گاز باید بر اساس رعایت نکات مهمی صورت گیرد. در این مقاله با تکیه بر مهم‌ترین و اساسی‌ترین فاکتورهایی که باید پیش از خرید اجاق گاز آن‌ها را رعایت کنید، سعی کردیم شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.