لوازم آشپزخانه توکار

بایدها و نبایدهای کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه به عنوان مهم‌ترین اجزای نمای آشپزخانه شناخته می‌شود. زمانی که قصد تغییر دکور آشپزخانه را دارید یکی از اولین جاهایی که باید تغییرات را از آن شروع نمایید کابینت آشپزخانه است. در حقیقت، قدم اول رسیدن به یک آشپزخانه‌ی مدرن و زیبا، داشتن کابینت‌های کاملا مناسب و همخوان با سایر لوازم آشپزخانه است. اهمیت کابینت به قدری است که باید در زمان خرید و نگهداری از آن، به نکات مهمی توجه داشته باشید. از آن جایی که بایدها و نبایدهای کابینت گسترده هستند در این مقاله به بررسی کامل نکات مرتبط با این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

نکات خرید کابینت

پیش از خرید کابینت باید موارد مهمی را در نظر بگیرید تا بتوانید مناسب‌ترین و بهترین کابینت را تهیه نمایید. مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از خرید کابینت به آن‌ها توجه داشته باشید را در زیر مشاهده می‌کنید.

۱.مدت زمان استفاده

پیش از خرید هر کابینتی باید به این نکته توجه کنید که قرار است برای چه مدتی از آن استفاده نمایید. اگر فرد اجاره‌نشینی هستید که دائم در حال تغییر خانه است و نیازی به استفاده‌ی طولانی مدت از کابینت ندارد، باید هزینه‌های خود را کم‌تر کرده و به سراغ انواع کابینت بروید که مقرون به صرفه‌تر هستند. اما اگر قرار است برای چند سال از کابینت استفاده نمایید باید کابینتی را انتهاب کنید که دارای کیفیت بالاتری است که در نتیجه هزینه‌های آن نیز متفاوت با حالت پیشین خواهد بود.

۲.طراحی آشپزخانه

پیش از خرید هر کابینتی باید نوع دیزاین آشپزخانه را مدنظر قرار دهید. اگر دکوراسیون آشپزخانه‌ی شما به شیوه‌ی مینیمال است، پس باید کابینت‌هایی را تهیه کنید که اختلالی در این سبک به وجود نیاورد. متأسفانه برخی از افراد بدون در نظر گرفتن طراحی‌های که در آشپزخانه‌ی خود استفاده کرده‌اند اقدام به تهیه‌ی کابینت کرده و پس از مدتی پشیمان می‌شوند. توجه به رنگ غالب در آشپزخانه، سبک طراحی و نور آشپزخانه در حین انتخاب کابینت، به شما کمک زیادی خواهد کرد.

۳.اندازه

در حین خرید کابینت باید مساحتی را که قرار است در آشپزخانه به آن اختصاص دهید را محاسبه نمایید. این مسئله به قدری مهم است که در صورت اشتباه در ارزیابی مساحت، ممکن است با هزینه‌های جانبی قابل توجهی مواجه شوید. طول، عرض و ارتفاعی را که قرار است کابینت در آن قرار بگیرد را به صورت دقیق محاسبه کرده تا دچار مشکلات دیگری نشوید.

کابینت مناسب

کابینت مناسب

۴.درهای کابینت

در کابینت به طور مستقیم بر سبک آشپزخانه‌ی شما تأثیرگذار است. برای مثال استفاده از درهای شیشه‌ای به امری کاملا مرسوم برای یک آشپزخانه‌ی مدرن تبدیل شده و تقریبا اکثر افرادی که این شیوه‌ی طراحی را می‌پسندند به دنبال همچین کابینت‌هایی هستند. از طرف دیگر باید دوام در کابینت را بسنجید. در حقیقت برخی از کابینت‌ها دارای درهای ضعیفی هستند که پس از مدتی شما را با مشکلاتی مواجه می‌کنند.

۵.چک کردن موارد جانبی

زمانی که از موارد جانبی کابینت صحبت می‌کنیم منظور ما آن است که وسایلی مانند لولاهای در، دستگیره‌ی در کابینت و کشوها، همگی مورد سنجش قرار گیرند. همچنین باید از باکیفیت بودن موادی که در ساختار کابینت مورد استفاده قرار گرفته‌اند مطمئن شوید تا در آینده دچار مشکلی نشوید.

 

نکات نگهداری از کابینت

پس از آن که کابینت را تهیه کردید نیاز است که با شیوه‌ی نگهداری از آن نیز آشنا شوید. در زیر، برخی از نکات مهمی که باید در این زمینه رعایت کنید را مشاهده می‌کنید.

۱.تمیز کردن کابینت

تمیز کردن کابینت باید به صورت منظمی صورت گیرد. شیوه‌ی تمیز کردن هر کابینتی مطابق با نوع آن است. برای مثال اگر کابینت هایگلاس دارید باید آن را با آب و بدون مواد شوینده تمیز کنید. در عوض اگر از کابینت ام دی اف استفاده می‌کنید باید از دستمالی که کمی مرطوب شده و با کم‌ترین مواد شوینده استفاده نمایید. سعی کنید استفاده از مواد شوینده را برای تمیز کردن کابینت‌ها به حداقل برسانید.

۲.نگهداری از یراق کابینت

از یراق کابینت باید به نحو مناسبی مراقبت شود. پس از آن که پایه، دستگیره‌ی و بقیه‌ی یراق کابینت را تمیز کردید، باید تمامی آن قسمت‌ها را با استفاده از یک دستمال، خشک نمایید. اگر یراق آلات مرطوب بمانند، با گذشت زمان زنگ زده و مشکلاتی را برای شما به وجود می‌آورند.

۳.نگهداری از صفحه کابینت

معمولا اکثر افراد از صفحه کابینت برای قرار دادن وسایل آشپزخانه و یا انجام برخی از کارهای آشپزی استفاده می‌کنند. سعی کنید تا جای ممکن چیزی را در تماس مستقیم با صفحه کابینت، با استفاده از هر وسیله‌ی برنده‌ای برش نزنید. همچنین از قرار دادن وسایل گرم و یا خیلی سنگین بر روی صفحه کابینت خودداری نمایید.

 

سخن آخر

دانستن نکاتی که باید پیش از خرید و پس از خرید کابینت به آن توجه داشته باشید به شما کمک می‌کند که کابینتی را داشته باشید که بیشترین کارکرد را برای شما دارا است. در این مقاله با آشنا کردن شما با بایدها و نبایدهای کابینت آشپزخانه سعی کردیم که این موارد را به طور کامل به شما توضیح دهیم.

طراحی مناسب کابینت

طراحی مناسب کابینت