لوازم آشپزخانه توکار

آشپزخانه مدرن دارای چه ویژگی‌هایی است؟

آشپزخانه مدرن

گسترش ارتباطات باعث شده که خبر هر نوع تغییراتی در عرصه‌ی دکوراسیون، به سرعت در تمامی دنیا پخش شده و مردم خواهان داشتن آن شوند. با توجه به آن که، مدرن بودن لوازم موجود در منزل، یکی از شرط‌های همگام بودن با پیشرفت‌های اخیر دنیا است، آشنا بودن با ویژگی‌های مدرنیته، شما را در این مسیر کمک خواهد کرد. آشپزخانه، قلب هر خانه‌ای است و مدرن بودن آشپزخانه به طور مستقیم بر مدرن بودن تمامی خانه یا آپارتمان شما، تأثیر خواهد گذاشت. در این مقاله با بررسی ویژگی‌های آشپزخانه مدرن، شما را در این مسیر راهنمایی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

طراحی آشپزخانه مدرن

طراحی یک آشپزخانه مدرن به شما این ضمانت را می‌دهد که همواره با تغییرات فرهنگی و مد جهان، همگام باشید. اکثر مهندسان در طراحی آشپزخانه مدرن، از بتن پرزرق و برق و محصولات فولادی استفاده می‌کنند که ظاهری کاملا شیک به آشپزخانه می‌دهند. برخی از ویژگی‌های طراحی آشپزخانه مدرن را در زیر مشاهده می‌کنید.

 

  • فضا و نور:

در طراحی آشپزخانه مدرن، با استفاده از موادی با قابلیت بازتابندگی بالا، حداکثر نور و در نتیجه فضا را ایجاد می‌کنند.

 

  • چیدمان:

در طراحی آشپزخانه مدرن، معمولا از نقشه‌ی باز استفاده می‌کنند که دارای تقسیمات منطقه‌ای مشخصی است. چیدمان این منطقه‌ها به صورت مینیمال است.

 

  • در:

معمولا درهای آشپزخانه مدرن، تخت و ساده هستند تا از هر نوع شلوغی در ظاهر آشپزخانه جلوگیری نمایند.

 

لوازم مدرن آشپزخانه

یکی دیگر از ویژگی‌های یک آشپزخانه مدرن، استفاده از تجهیزات مدرن و مطابق با پیشرفت‌های روز است. در حقیقت شرط اساسی داشتن آشپزخانه مدرن، تجهیزات مدرن(گاز، سینک، ماشین لباسشویی، فر، چای ساز و…) به کار رفته در آن است. سعی کنید که در حین انتخاب لوازم آشپزخانه، گزینه‌های کم‌مصرف را در اولویت انتخاب خود قرار بدهید. استفاده از لوازم آشپزخانه‌ی ضدزنگ، باعث می‌شود که علاوه بر دوام بالاتر آن‌ها، ظاهر مدرن آشپزخانه شما نیز تکمیل شود. در حین خرید مواردی مانند یخچال، اجاق گاز، قهوه ساز، همزن، ساندویچ ساز و مواردی از این قبیل، به ابعادی که در حین طراحی، برای آن‌ها در نظر گرفته بودید، توجه نمایید. سعی کنید که از لوازم توکار استفاده کنید تا بیشتر فضا در آشپزخانه، خالی بماند.

 

رنگ

رنگ‌هایی را که برای سال‌های بسیار از آن‌ها استفاده کرده‌اید را متناسب با رنگ کاشی و کابینت، تغییر دهید. روانشناسی رنگ‌ها کمک به سزایی در حین انتخاب رنگ برای آشپزخانه مدرن، به شما خواهند کرد. در این نوع آشپزخانه‌ها مرسوم است که همه چیز از یک رنگ باشد چرا که این کار به مینیمال بودن فضا کمک به سزایی خواهد کرد. از طرف دیگر استفاده از رنگ‌های شاد مانند قرمز، زرد و سبز، به تلطیف فضا کمک به سزایی خواهد کرد. رنگ‌های دیگری که در آشپزخانه مدرن استفاده می‌شوند، شامل رنگ‌های ملایمی مانند آبی کم‌رنگ، خاکستری، کرم و سفید هستند. اگر نمی‌خواهید که شیوه‌ی طراحی آشپزخانه بر کل خانه غالب باشد، سعی کنید که از کم‌ترین تضاد (کنتراست) رنگی استفاده نمایید.

 

لوازم آشپزخانه توکار

زمانی که بحث داشتن آشپزخانه مدرن می‌شود، استفاده از لوازم توکار، مطرح می‌شود. امروزه اکثر لوازم آشپزخانه را می‌توان به شیوه‌ی توکار تهیه کرد. برای مثال، به کار بردن اجاق گاز توکار، باعث می‌شود، که فضای بسیار خوبی برای قرار دادن وسایل دیگرتان فراهم شود. داشتن سینک و کابینت‌های توکار علاوه بر آن که فضای بسیار زیبایی در محیط آشپزخانه ایجاد می‌کند، کمک به سزایی در حین تمیز کردن به شما خواهد کرد. همچنین هزینه‌ی داشتن لوازم آشپزخانه توکار، نسبت به مزایا و کاربردهایی که برای شما خواهد داشت، هزینه‌ی به صرفه‌ای خواهد بود.

 

درخشندگی

درخشندگی، یکی از عناصر اساسی داشتن آشپزخانه مدرن است. یکی از مهم‌ترین لوازمی که باید در حین انتخاب آن‌ها، به درخشندگی‌شان توجه کاملی شود، کابینت‌ها هستند. کابینت‌ها در آشپزخانه مدرن، معمولا به دو شیوه توکار و یا نصب بر دیوار، به کار گرفته می‌شوند. سعی کنید که مواردی مانند اجاق گاز و سینک را از جنس‌های درخشنده‌ای انتخاب نمایید تا فضای خالی آشپزخانه بیشتر به چشم آید.

 

سخن آخر

از آن جایی که داشتن آشپزخانه مدرن، دغدغه‌ی اکثر افراد است، شناسایی ویژگی‌های مرتبط با آن، به رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که با داشتن آشپزخانه مدرن دارد آن است که هزینه‌ی طراحی و اجرای ایده‌های مدرن‌سازی آشپزخانه، بسیار پایین است و این کاهش هزینه‌ها، در حین خرید لوازم آشپزخانه مخصوصا یک آشپزخانه مدرن، بیشتر به چشم می‌آیند.